Ga naar inhoud


welke switches werken?


tellar

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen welke merken switches zij werkend hebben i.c.m. met de dm800? Het is uiteraard een bekend verhaal, de switch-ellende met de dm800 en er zijn vele topics over geopend, maar ik wil graag nu -na 3 maanden- voor eens en altijd nagaan of mijn dm800 defect is en of het de moeite en kosten waard is om een spaun-switch te kopen.

 

Ik gebruik een edision 4/1 switch met daarop de Astra1, Astra2 en Hotbird. Software gemini 3.80. Hij gaat zelden van de Astra1 af. In principe schakelt-ie dus gewoon helemaal niet. Ik heb alle instellingen al geprobeerd. Mijn DM7020 en 2xDM600 werken probleemloos met deze installatie. Ik moet er wel bij vermelden dat de lengte van de kabel plusminus een 30m is.

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Tellar,

 

Zo'n Spaun switch SAR 411 WSG bijv. zou je met een beetje zoeken al wel voor zo'n 25 euries kunnen vinden. Ik heb hem zelf niet, maar heb gehoord dat Spaun die met dm wel goed werken.

 

Heb gehoord dat die Edison met een dm niet al te lekker schakelen. Maar nogmaals, heb dit alleen van horen en zeggen.

 

(Ben aan het orienteren naar nieuwe schotel opstelling enz. ivm verhuizing. Zit aan zo'n Wavefrontier te denken en heb dus ook een aantal switches nodig).

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De edision 4/1 switch gaf op de DM500 ook al problemen, nu heb ik een Triax MFD 41 D en die werkt perfect ook op de DM800.

 

Gegevens daarvan:

Hoogwaardige DiSEqC schakelaar voor buitengebruik.

De hoge isolatie tussen de ingangen verzekerd een storingsvrije ontvangst in systemen met meerdere ontvangers.

Eenvoudige installatie door gebruik van F-connectoren en brede montage clip.

Met behulp van LED’s wordt de schakelstand weergegeven.

Volledig DiSEqC compatible.

Ingangen: 4

Schakeltype: diode

DiSEqC versie: DiSEqC 1.0 (OPT/POS)

Demping: 2,5 dB

Isolatie: >30 dB

Frequentiebereik: SAT 950 - 2200 MHz

Lineariteit: +/- 1 dB

Maximale stroomdoorvoer: 500 mA

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goedkope Maxdigital aan de 800 werkt helemaal probleemloos.

de beide 500's die hebben daar wel wat moeite mee, 1 met 2m kabel vanaf de switch schakelt wat moeizaam tussen de satelieten, de ander met 15 m kabel heeft soms 4-5 minuten nodig om weer beeld te geven.

Heb voor de 500 ook nog Maximum Digiality geprobeerd, geeft geen verbetering.

Heb nu een Spaun besteld, kijken of dat beter gaat.

Alle 4/1 switchen met quad LNB's.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien niet helemaal je vraag, maar...

 

ik heb een Maximum AMBQ-24 monoblock

Die schakelt icm mijn DM600 alleen met oudere drivers van juni 2007, niet met de laatste drivers zoals je ze in de nieuwere images vindt.

Met de DM800 schakelde hij voor geen meter, origneel image dream geflashed, nog niet. vervolgens een ticket bij dream geopend. Ook erbij vermeld dat ie met een oude dm600 driver wel schakelt maar met nieuwere niet meer, daar konden ze wat mee.

Op ongeveer 21 augustus heeft dream drivers aangepast en verwerkt in hun images, vanaf dat moment schakelt ie bij mij prima.

Maar... ik heb wel met de tone_amplitude moeten spelen, staat in /proc/stb/frontend/0 en heeft bij die wat nieuwere drivers standaard de waarde 7. Bij mij schakelt ie dan dus niet maar wel met lagere waardes, ik ben momenteel aan het spelen met de waarde 1 of 2 en dat ziet er voor mijn situatie erg goed uit icm de nieuwste Pli resp. Gemini images.

 

Ik heb ook een Spaun uncommited switch, daar schakelt ie uitstekend mee zonder moeilijkdoenerij

 

mvrgr

 

de Aardbei

 

P.S. Uncommited ervoor blijft bij mij een ramp daar waar het schakelen van het monoblock betreft... frown

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
misschien niet helemaal je vraag, maar...

ik heb een Maximum AMBQ-24 monoblock
Die schakelt icm mijn DM600 alleen met oudere drivers van juni 2007, niet met de laatste drivers zoals je ze in de nieuwere images vindt.
Met de DM800 schakelde hij voor geen meter, origneel image dream geflashed, nog niet. vervolgens een ticket bij dream geopend. Ook erbij vermeld dat ie met een oude dm600 driver wel schakelt maar met nieuwere niet meer, daar konden ze wat mee.
Op ongeveer 21 augustus heeft dream drivers aangepast en verwerkt in hun images, vanaf dat moment schakelt ie bij mij prima.
Maar... ik heb wel met de tone_amplitude moeten spelen, staat in /proc/stb/frontend/0 en heeft bij die wat nieuwere drivers standaard de waarde 7. Bij mij schakelt ie dan dus niet maar wel met lagere waardes, ik ben momenteel aan het spelen met de waarde 1 of 2 en dat ziet er voor mijn situatie erg goed uit icm de nieuwste Pli resp. Gemini images.

Ik heb ook een Spaun uncommited switch, daar schakelt ie uitstekend mee zonder moeilijkdoenerij

mvrgr

de Aardbei

P.S. Uncommited ervoor blijft bij mij een ramp daar waar het schakelen van het monoblock betreft... frown



Kleine update, bij mij lag het niet willen schakelen in een cascade config dus niet aan de cascade maar aan de ene of de andere tak van een Johnsonn stacker, slpkmr wel werken zonder uncommited, woonkamer niet met uncommited, beiden achter die stacker.
Poten van de stacker gewisseld en nu schakelt ie in de woonkamer wel maar in de slaapkamer niet, en aangezien ik 'm te duur vindt als slpkmr receiver ben ik nu tevreden


mvrgr

de Aardbei (heeft al met al wel 2 1/2 maand geduurd, maar dan heb je ook wat...)

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...