Ga naar inhoud


[Strong 8000] DUO LNB plaatsen met STRONG 8000


Gast PIPOOO

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Strong 8000 + een triax 63 cm schotel. Via CD heb ik een duo lnb gekocht. Alleen het plaatsen is een probleem er wordt nl gezegd dat je het opvulstuk op de 19,2 pos. moet plaatsen daarna de mal achter op de LNB plakken en dan naar links draaien tot de lijn recht is. Dan naar links draaien. Wordt dat gezien vanaf de schotel of vanachter de LNB? Ik heb het nu bekeken van achter de LNB maar dan komt de LNB nooit recht!

 

Ik neem aan dat ik iets verkeerd doe maar volg de bijgevoegde handleiding.

 

Bvd voor de reacties.

 

Bert.

 

Ik gebruik Sattracker 3.0

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste P. Die lijn moet horizontaal .Dus gewoon een waterpas o.i.d.De 19.2 kop klem je inderdaad in de houder,de andere zit er (horizontaal) naast.Stel af tot je beeld heb op astra 1.Ga naar antenne instellingen,dan naar B.Noem astra 1:A,en noem astra 3: B.Zorg dat ze beiden op"on" staan.Zet beiden op toneburst.Tot zover oke. Nu met kanalen zoeken,kiezen voor kanalen toevoegen,Let op,alleen astra 3 dus!! Na het zoeken vindt je meestal het gevondene achter in de lijst.

 

Groet,Adri.

Werktuigkundige&klimaattechnicus

Link naar reactie
Delen op andere sites

je lnb komt inderdaad scheef er in tehangen

om de kanaalen in je ontvanger tezetten moet je eerst in menu 7 de schotel instellingen veranderen iets van schotel 2 moet andere satelieten ontvangen ofzo daarna in menu 5 moet je niet kanaalen zoeken maar kanaalen toevoegen selecteren dan plaatst de ontvanger de regionaale zender tussen de andere canaal digitaal zenders en wel tussen de 70 en de 80 daar kun je ze dan vinden

ow zie net dat je sattraker gebruikt word het een klein beetje vervelender met de kanaalen want deze komen niet allemaal meer bij elkaar testaan en moet je dus handmatig verplaatsen

of je gebruikt een editor op je pc en zet ze daarna terug

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...