juleke21 Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 dan raad ik u aan premiere direct en bestellen maar
digitaal kijker Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 kan je dan eens de freq doorgeven en de vpids en audio enzo,dat ik die eens kan instellen Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Happy2000 Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Origineel bericht van: MagicOnline HDCP kan ook op DVI zitten en zit niet alleen op HDMI. Als de provider dus een HDCP signaal meestuurd dan zal je dus geen beeld meer hebben op je 800/8000 En het is niet zo ik ken het niet dus ik geef het gewoon door zoals ze je willen laten geloven. In ieder goedgekeurd HDTV apparaat zit een HDCP chip met een uniek identificatienummer. Gebruikt een apparaat een illegale chip dan wordt dit identificatienummer toegevoegt aan de blacklist = GEEN BEELD Heeft een apparaat helemaal geen chip = GEEN BEELD Daarom zijn de DM800 en de DM8000 ook geen HDTV ontvangers, het zijn ontvangers die bepaalde HD content kunnen doorgeven. Zo als het mij verteld is klopt dit wel. De dreambox ondersteund geen hdcp dus zal de dreambox het signaal zo doorsturen naar je tv met hdmi en hdcp!, de televisie check de dreambox en ziet dat er geen hdcp sleutel is en zal het beeld niet weergeven via hdmi (tv blokkeerd hem dus). Stel dat de dreambox wel beeld geeft dan zal hij een illegale sleutel hebben en deze sleutel staat nog niet op de black list. Maar goed te toekomst zal het leren, ik heb het mij ook zo laten vertellen. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Apple740 Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: kenis Dit hele thema is gewoon 1 groot fabeltje , het enige wat er volgens mij kan gebeuren is dat zenders een vlagje meezenden met de stream die de ontvanger verteld dat HDCP aangezet moet worden, en aangezien een Dreambox dat vlagje niet kent .... doet die er helemaal niks mee Als het zó makkelijk zou zijn, waarom doen mediabox fabrikanten dan uberhaupt nog moeite om een (kostbare?) HDMI/HDCP licentie te verkrijgen en zetten ze niet gewoon net als Dream een DVI aansluiting op hun mediaboxen en leveren ze een HDMI>DVI kabel mee? Als HDCP zó makkelijk te omzeilen is, door simpelweg DVI zonder HDCP chip te gebruiken bij de bron, dan stelt dat hele HDCP natuurlijk geen ene reet voor. Wil HDCP iets voorstellen dan lijkt het mij toch echt zo te zijn dat als het bronsignaal HDCP beveiligd is, en de ontvangende receiver doet daar niets mee, dat het bronsignaal dan zegt "bekijk het maar". Btw, UPC en Ziggo hebben HDCP geactiveerd staan. Naar verluidt verplicht!
allez l'om Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: Apple740 Btw, UPC en Ziggo hebben HDCP geactiveerd staan. Naar verluidt verplicht! makkelijk te testen, is er hier iemand met een dm800C? En zo ja, werken de HD kanalen van upc/ziggo? Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Ron Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Ik heb een DM8000 en bij mij werkt alles op Ziggo. Ron
allez l'om Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 dan kun je hieruit concluderen dat, als HDCP aanstaat bij Ziggo, de dreambox dit omzeilt. Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Ron Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Dat zeggen we al maanden, maar ik ben het moe om die discussie steeds weer opnieuw te voeren. Dan maar gewoon "keihard" bewijs Ron
Littlesat Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 De "chip" van de DM800 en ook de DM8000 kunnen gewoon DHCP aan. De verbindingen zijn ook HDMI geschikt - alleen dat er ipv de HDMI stekker er een DVI stekker op zit. Het enige verschil is de stekker. Voor de rest is alles precies hetzelfde.... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Ron Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Ook dat is al (ook door jou) meerdere keren uitgelegd. Ik ga dit topic om die reden dan ook maar sluiten. Ron
Aanbevolen berichten