Ga naar inhoud


[TF4000PVR] Topfield 4000PVR programma opnemen via 23,5 en kijken naar 19,2


p.simonis

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe schotel (Triax) en een nieuwe duo LNB gekocht en gemonteerd. Alles zenders werken prima. Indien ik nu naar een programma kijk op de 19,2 bv Ned1, dan kan ik geen programma op de 23.5 opnemen. En dit ook omgekeerd. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd.

 

Gr Paul Simonis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Duo-LNB is waarschijnlijk op een van de twee TUNERS aangesloten op tuner 1 of 2, zo ja dan is het niet mogelijk om onafhankelijk te kijken/opnemen.

Stel je hebt jouw DUO-LNB aangesloten op Tuner 1, dan zou je kunnen proberen om met een coaxkabeltje van 20 cm met F-connctor van uitgang TUNER1 naar ingang TUNER2 z.g. door te lussen, en te kijken of je dan zoals je aangeeft naar ASTRA1 te kijken en ASTRA3 op te nemen.

 

Probeer het misschien werkt het niet, maar dan zie je dan wel weer.

 

succes, groet Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaja, dat is dus de vraag is het een duo single lnb of is het een duo twin lnb ?

 

 

Heeft de duo één of twee uitgangen, lopen er dus één of twee coax kabels naar de ontvanger ?

 

Heeft de topic starten een duo single lnb (met één coax aansluiting) gaat het niet lukken om op de éne satelliet te kijken en de andere op te nemen,

maar heeft hij een duo twin lnb (met twee coax aansluitingen), is het geen probleem om de éne satelliet te kijken en de andere op te nemen, dan is er alleen een instellingsfout.

 

gr. Peter

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad de tuner 1 en tuner 2 doorgelust met een klein kabeltje en F connector. Dit werkt dus ook niet. Wat ik wel een keer ga doen is om een 2e kabel op de duo LNB van CD aan te sluiten. Zodra ik dat heb gedaan, laat ik julie weten wat het resultaat is. In ieder geval hartelijk dank voor jullie recties.

 

Gr. paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...