Ga naar inhoud


unicable - inverto


Gast Johanvdb

Aanbevolen berichten

Ik heb een de nieuwe inverto samen met een unicable systeem. Toch heb ik het fenomeen dat we als we opnemen bepaalde kanalen niet meer kunnen bekijken. Misschien heb ik de receiver en de unicable niet correct verbonden? De kabel komt toe dicht bij de reciever en wordt via een splitter via twee korte kabeltjes naar tuner 1 en tuner2 geleid. Heb ik iets verkeerd gedaan? Suggesties? Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten, Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit zou normaal kunnen zijn indien je volgende situatie hebt :

Bvb. je hebt een gemotorizeerd systeem. Als je aan het opnemen bent op astra zal het systeem je niet toelaten om iets te gaan bekijken op hotbird. Dit is het "makkelijke" aan het unicable systeem.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord!

Ik heb geen gemotoriseerd systeem en gebruik enkel TV vlaanderen. Als ik het forum doorloop zie ik niet echt in wat er verkeerd kan zijn, normaal zou met unicable zoiets te vermijden moeten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ik heb gisteren eens een test gedaan.

 

Gisteren eens twee FTA programma's op verschillende tp (en verschillende polarisatie) opgenomen en toen deed de inverto ook keurig zijn werk. Ik kon enkel nog kijken naar de posten op dezelfde tp als degene die ik aan het opnemen was.

 

Dus ander klein vraagje : Je hebt doorgelust van tuner 1 naar tuner 2? En je hebt dit ook aangegeven in het menu?

 

Heb je al eens de gebruiksaanwijzing van invertist en jos gelezen?

 

Hier vind je wel wat :

 

http://home.hccnet.nl/r.v.d.does/index_bestanden/Page388.htm

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johanvdb
..... Misschien heb ik de receiver en de unicable niet correct verbonden? De kabel komt toe dicht bij de reciever en wordt via een splitter via twee korte kabeltjes naar tuner 1 en tuner2 geleid.

Formeel is dit niet fout, maar zonder splitter werkt het beter. Sluit de kabel aan op Tuner 1 en maak een doorverbind kabeltje tussen tuner 1-uit naar tuner 2 in. En dan nogmaals de Unicable instellingen maken. En natuurlijk ook doorlussen instellen. Laat maar horen of he helpt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het dit weekend eens proberen! Wat opnemen van FTA kanalen betreft, ik gebruik eigenlijk geen FTA kanalen. We kijken eigenlijk enkele naar de TV Vlaanderen kanalen. Ik zal ook eens een aantal FTA kanalen in mijn hoofdlijst zetten en eens een programma daarvan opnemen om te zien of ik dan ook een aantal kanalen niet meer kan bekijken. Alvast hartelijk dank voor jullie tips!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het heeft even geduurd voor ik kon antwoorden, maar het doorlussen heeft alle problemen verholpen. Dus hartelijk dank voor de hulp! De leverancier had me die splitter mee gegeven, blijkbaar wist hij van niet beter...

 

Groetjes,

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De splitter hoort bij de Unicable LNB, en is eigenlijk bedoeld voor als het niet logisch en/of niet mogelijk is de tweede ontvanger via de eerste aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heb ik toch te vroeg victorie gekraaid... Ik heb nu een andere probleem sinds ik niet meer met de splitter werk. Bij het opnemen (als de reciever in stand-by) staat krijg ik enkel zwart beeld als ik het opgenome bekijk. Vreemd, toch wel. Als ik dan een reboot doe en als test even 5 min opneem (geprogrammeerd en in standby gezet) dan is alles wel ok. Van zodra de reciever een paar uur in standby staat lukt het niet meer (neemt wel op maar zie niets, zwart). Ik heb geen idee wat er verkeerd kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm dat is raar. Welke cam en hoeveel cams zitten er in je inverto?

 

En als je dan kijkt in je library staat er dan een $ teken naast de opname?

 

Welk sw versie heb je momenteel?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johanvdb
Bij het opnemen (als de reciever in stand-by) staat krijg ik enkel zwart beeld als ik het opgenome bekijk. Vreemd, toch wel. Als ik dan een reboot doe en als test even 5 min opneem (geprogrammeerd en in standby gezet) dan is alles wel ok....

Dit heeft niets met het Unicable verhaal te maken. Het zijn dezelfde problemen die ik sinds enkele dagen heb: zomaar uit de lucht komen vallen.....
Toch ben ik stiekem een beetje blij dat ik niet de enige ben. Gemeen he..? wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er staat een $ teken naast de opnames... Heb ik ook al gemerkt. Maar bij sommige opnames (als de ontvanger nog niet al te lang in standby staat) lukt het goed en dan staat er ook een $ teken naast.

Wat de CAM betreft, dat is de officiële Canal Digitaal / TV Vlaanderen CI module (Seca2 / Mediaguard).

Ik heb maar 1 cam in de ontvanger zitten. Wat de sw-versie betreft, dat weet ik echt niet... Ik heb thuis geen computer (ja dat bestaat nog crazy), dus dat is lastig om te achterhalen. In het begin werd er een update automatisch uitgevoerd waarbij sw werd gedownload via de sateliet. Heb al geprobeerd of er nieuwe updates beschikbaar zijn, maar ik vind niets... Misschien zoek ik wel verkeerd? Wat me ook opvalt is dat ik geen signaal krijg als ik de ontvanger aanzet nadat hij een dagje in standby heeft gestaan. Natuurlijk dat er dan geen beeld is bij het opnemen. Toch vreemd dat hij na verloop van tijd het signaal verliest. Een reboot is dan de enigste oplossing. Met die splitter had ik dat allemaal niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1- $ naast de opname betekent dat deze nog gecodeerd is (na een sleutelwisseling kan deze dan niet meer worden bekeken; als de CAM verwijderd is, kan deze ook niet wordne bekeken).

2- Het decoderen vindt plaats in stand-by: het apparaat dus niet geheel uitschakelen.

3- De firmware versie is te lezen in het menu (instellingen --> systeeminformatie --> productinformatie). Zorg dat je de 1.4.214.96 hebt geladen.

4- Het je in het menu antenne instellingen ook voor de doorlus gekozen (en deze ook fysiek aangebracht);

5- Heb je een enkele, vast opgestelde schotel (met de Unicable LNB)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dat eens bekijken van die sw-versie... Stel dat het een andere versie is, waar kan ik de 1.4.214.96 vandaan halen?

Ja, in het antennemenu gekozen voor doorlussen en ook fysiek aangebracht. Ik heb een enkele, vast-opgestelde schotel met Unicable LNB. Misschien heb ik de doorlus niet goed aangebracht? Ik zal eens exact bekijken hoe ik het juist heb gedaan, maar ik veronderstel dat daar niet veel in gemist kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1- updaten: via het menu. De laatste staat OTA, dus dan gaat dat vanzelf

2- Als er een kabeltje loopt van 1-uit naar 2-in, en dit ook in het menu is ingesteld (mag ook andersom, maakt niet uit) en de connectors goed zijn aangebracht, moet het goed zijn.

 

Controleer even signaal sterkte en kwaliteit op zowel tuner 1 als 2: die moeten (vrijwel) hetzelfde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...