Ga naar inhoud


Wie is matroska afspelen al gelukt?


Erik Slagter

Aanbevolen berichten

met gst-plugin-matroska werkt het.

Binnenkort staat die in de e2 deps, zodat je hem niet meer handmatig hoeft te installeren.

Maar vanwege een paar issues in de laatste stand kan het nog een paar dagen duren voordat we een jade update online zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja maar dat zijn details om het voor gebruikers niet te ingewikkeld te maken.

 

Enigma2 gebruikt gstreamer om media af te spelen. Enigma2 kan dus ook geen mp3 afspelen, toch zijn er zat mensen die het gebruiken wink.

 

Verschillende containers en codecs voor gstreamer zitten in verschillende pakketjes. Als je die erbij installeert kan enigma2 ze ineens wel afspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaaky
Tja maar dat zijn details om het voor gebruikers niet te ingewikkeld te maken.

Enigma2 gebruikt gstreamer om media af te spelen. Enigma2 kan dus ook geen mp3 afspelen, toch zijn er zat mensen die het gebruiken wink.

Verschillende containers en codecs voor gstreamer zitten in verschillende pakketjes. Als je die erbij installeert kan enigma2 ze ineens wel afspelen.


Kun je met gst dan ook opeens mp4 files afspelen (dat zou wat mij betreft een nuttigere toevoeging zijn dan matroska...)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matroska is slecht een container, het 'uitsplitsen' in audio en video is niet zwaar. Mp4 is een video-formaat. In theorie kan dat gedecodeerd worden, maar de cpu is niet snel genoeg om dat realtime (in software) te decoderen.

Ligt er ook een beetje aan wat je onder mp4 verstaat. h264 valt ook onder mpeg4, toch? Het is het afhankelijk wat de hardware aan kan. En waarschijnlijk moet gst ook aangepast zijn zodat het mp4 herkend en weet hoe het door hardware gedecodeerd kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaaky
Matroska is slecht een container, het 'uitsplitsen' in audio en video is niet zwaar. Mp4 is een video-formaat. In theorie kan dat gedecodeerd worden, maar de cpu is niet snel genoeg om dat realtime (in software) te decoderen.
Ligt er ook een beetje aan wat je onder mp4 verstaat. h264 valt ook onder mpeg4, toch? Het is het afhankelijk wat de hardware aan kan. En waarschijnlijk moet gst ook aangepast zijn zodat het mp4 herkend en weet hoe het door hardware gedecodeerd kan worden.

Hèhè ik weet dat de meeste mensen geen flauw benul hebben van containers en codecs en vanalles doorelkaar halen, maar ik weet het toevallig wel...

mp4 is een container net als avi en mpeg transport stream, officieel heet het mpeg-4 systems stream, maar aangezien de extensie in principe mp4 is, wordt het meestal zo genoemd. Over die container heb ik het. Ik heb het met nadruk niet over de mpeg-4 video codec (mpeg4/mpeg4asf/divx/xvid/enz.enz.) en ook niet over de mpeg 4 advanced video coded (h264/avc).

Aangezien de dreambox 800 hardware support heeft voor het decoderen van h264 (hij speelt het ook uit een transport stream), zou het ook mogelijk moeten zijn om 'm h264 vanuit een mp4 file te laten zien. Daarvoor heb je inderdaad nauwlijks CPU power nodig. Ik was dus benieuwd of de gst plugin dat ook snapt.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...