Ga naar inhoud


LNB's switchen


Eastwood

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes.

Ik heb mezelf eens flink o/d toekomst voorbereid en een leuke Visiosat gekocht met 4 LNB's en een 4/1 switch. Maar nou komt de moeilijkheid:

Ik heb een receiver (Sagem 4285) waarop ik maximaal 2 LNB's kan zetten. Gaat dit werken, of moet ik voor dit apparaat echt een 2/1 switch hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken !

 

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Eastwood01
Wat ik eigenlijk wil vragen is: kan ik een 4/1 switch gebruiken als 2/1 switch?


Dat denk ik wel ja.

Maar hoezo twee LNB's? Deze ontvanger biedt geen (volledige) ondersteuning voor DiSEqC 1.0?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat weet ik eigenlijk niet: een duoLNB heeft hij wel geaccepteerd. Dan lijkt het mij dat hij een 2/1 switch ook accepteert, maar die heb ik niet. Alleen een 4/1...... Vandaar mijn vraag.

Hoe ziet de receiver dat hij bijvoorbeeld alleen de Hotbird moet ontvangen en niet astra 3 -als ik alle 4 de NLB's heb aangesloten?

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eastwood01
Nou, dat weet ik eigenlijk niet: een duoLNB heeft hij wel geaccepteerd. Dan lijkt het mij dat hij een 2/1 switch ook accepteert, maar die heb ik niet. Alleen een 4/1...... Vandaar mijn vraag.
Hoe ziet de receiver dat hij bijvoorbeeld alleen de Hotbird moet ontvangen en niet astra 3 -als ik alle 4 de NLB's heb aangesloten?

In DiSEqC 1.0 kan de ontvanger tussen vier LNB's schakelen. Dus als de ontvanger DiSEqC ondersteund, dan zou vier LNB's via een 4/1 switch geen probleem mogen zijn.

Of jouw receiver dat doet, zou je in de specificaties moeten kunnen vinden.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zeg je zowat. Dat zou inderdaad bekend moeten zijn nietwaar? Nou heb ik er wel eentje, maar waar.....

Ik laat nog wel ff weten hoe het daarin staat.

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staat er hieronder -uit de technische beschrijving overgenomen- dat hij Diseqc 1.0 doet.

<<..>>

Demodulator odbiornika:

 

Pobieranie częstotliwości - 950-2150 MHz

Złącze IF - gniazdowe, wejście

Sterowanie LNB - 13/18V, 0/22 kHz, DiSEqC™ 1.0

Demodulator - QPSK

Szybkość przesyłania danych - 1-45 Msym/s (zgodne z SCPC/MCPC)

System wideo - PAL B/G, K, I

<<..>>

In ieder geval bedankt voor het meedenken laugh

Alleen geeft hij in het beeldscherm slechts maximaal 2 posities aan. Vandaar dat ik erover begon.

Ik ga het morgen uitproberen. Ik mag nu het dak niet meer op van mijn vrouw... cool

 

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eastwood01
Volgens mij staat er hieronder -uit de technische beschrijving overgenomen- dat hij Diseqc 1.0 doet.

Dat lijkt er inderdaad op.

In DiSEqC heb je twee termen: option en position. Beide hebben twee keuzes, meestal A en B of 1 en 2.

In een 4/1 switch zijn beide gecombineerd gebruikt, want twee maal twee mogelijkheden zijn er vier.

De meeste ontvangers reppen er in hun menu's niet over en bieden gewoon vier keuzemogelijkheden aan, maar het is mogelijk dat in jouw ontvanger wel een onderscheid gemaakt wordt tussen 'option' en 'position'. Technisch is dat geen verschil, maar het is mogelijk wat lastiger te vinden voor je.

LNB 1: Option A, position A.
LNB 2: Option A, position B.
LNB 3: Option B, position A.
LNB 4: Option B, position B.

Zie je in het instellingenmenu ergens deze dingen staan?

In een Dreambox menu heten deze instellingen A/A, A/B, B/A en B/B en in een Inverto menu heten ze A, B, C en D. In een Topfield is het 1, 2, 3 en 4, geloof ik. Het is maar wat een fabrikant ervan maakt.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig heb ik deze instellingen nog niet kunnen vinden. Ik denk zelf dat Polsat deze decoder beperkt heeft tot 2 sat-posities.

Ik heb nu in ieder geval 3 LNB's gemonteerd -bij gebrek aan Alps- geen 4e (past niet) en straks ga ik het dak op. Het zou mooi zijn als ik al e.e.a. in mijn garage kan testen, maar daar heb ik geen vrij zicht op de satellieten. smirk

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...