Ga naar inhoud

[500S] Netwerkprobleem ( geen verbinding met router )

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Heb een probleem in de verbinding tussen de box en de router. Heb een 500 box waar ik geen stabiele verbinding kan maken. De communicatie instellingen zijn ok want twee andere boxen ( een dm500 en een dm7000 ) krijgen met dezelfde instellingen wel een verbinding box --> router dus de netwerkkabel en de instellingen op de box zijn in orde . Als ik die box een reboot geef gaat het communicatielampje van de hubaansluiting op de router branden dus heb ik connectie tussen box en router. Doch na ongeveer een minuut wordt de verbinding verbroken ( ledlampje op router slaat af ).

Iemand een oplossing hiervoor ?

Alvast bedankt op voorhand.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

hang de desbetreffende box eens aan een pc met cross en

eventueel 0 modem en kijk eens of je kan ftp cq telnetten

en of je dan wel verbinding blijft houden

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Hoi metropar,

Heb de box nu eens aan een andere poort van de router gehangen in mijn hobbyruimte en ook serieel aangesloten met een null modem kabel naar mijn PC . Bij instellingen zie ik nu een ander ip uiteraard dat alles aanpast , maar ik krijg nu niets meer van verbinding . Zelf bij verschillende keren rebooten , het ledlampje op de router slaat niet aan dus ik denk dat hij geen verbinding kan maken , dus ook even telnetten gaat uiteraard ook niet. Heb er nochthans een nieuwe image ingeflasht ( serieel natuurlijk ) en terug zenders gescand . Dus die speelt anders prima . Nog iemand oplossingen ? whistle

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

Geplaatst:

je kan eventueel eerst nog een factory reset doen alhoewel

ik denk dat het zeer weinig tot niets zal helpen daar zeer waarschijnlijk je netwerk chip in de box omzeep is

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

idd. een factoryreset geeft ook geen oplossing dus ik dacht ook al aan een defecte netwerkverbinding in de box. en dienen chip waar vind ik die ergens op de printplaat ? iemand een screenshot of zoiets ? enne kan ik deze ergens gemakkelijk aanschaffen ?

Voor eventuele links geef maar een PM.

Groeten wink

Geplaatst:

mischien kan je hier iets mee: hier heeft men het over

c65 33uf 16 volt by de lan chip vervangen door 220 uf 16 volt

en over c17 en c23 een tantaal plaatsen van 4,7 uf 16 volt

zou dit eerst doen voor dat je de chip vervangt

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen