Ga naar inhoud


Firmware updates


mifi

Aanbevolen berichten

Jullie weten waarschijnlijk inmiddels wel dat ik zowel een Inverto 7000 als een Dreambox DM600 heb.

 

<Offtopic warning on>

Zojuist een nieuwe firmware op de DM600 gezet. Wat een genot is dat toch.

Eerst firmware downloaden van site. Je schakelt in een menu de DM600 in update mode. Hij haalt daarna op het LAN een adres van de DHCP server.

Op mijn PC zoek ik met de browser het adres even op. 192.168.1.101, 192.168.1.102, 192.168.1.255, 192.168.1.254 Bingo! Daar zit de updater.

 

Verder met de browser op 192.168.1.254. Daar zit een knop 'firmware updaten'. Klik je op. Kan je op je schijf bladeren naar het firmware bestand dat ik eerder had gedownload. Uploaden.

 

De DM600 gaat na de upload automatisch flashen en daarna rebooten. Et voilá, je draait een nieuwe versie. Kost een paar minuten. Gewoon vanuit je PC met niets meer dan een browser. Geen gesleep met laptops en gedoe met kabels of USB sticks waarvan sommige wel werken en andere niet. En zo.

 

En nu een uur lang satellieten scannen en favourieten lijsten inrichten wink Zucht. Had ik maar even een backup gemaakt sick

<Offtopic warning off>

 

Was het leven altijd maar zo eenvoudig.

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik heel eerlijk moet zijn. Daar kruipt toch ook werk in in hetgeen je gedaan hebt?

 

Bij mij persoonlijk lukken de firmware updates prachtig met de laptop gekoppeld aan de lemon.

 

Voor iemand die niet zo vlot is met pc en netwerk etc.. is dit toch iets makkelijker.

 

Lemon aansluiten aan laptop via usb kabel. pc suite openen en dan updaten.

 

Wel 1 kleine kanttekening ivm usb stick. Mijn usb stick wordt herkent en kan ik ook gebruiken om bestanden over te zetten maar het updaten van de firmware met usbstick lukt me nog niet. Maar heb dit nog niet verder bekeken aangezien het lukt met de laptop.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolverine
Wel 1 kleine kanttekening ivm usb stick. Mijn usb stick wordt herkent en kan ik ook gebruiken om bestanden over te zetten maar het updaten van de firmware met usbstick lukt me nog niet. Maar heb dit nog niet verder bekeken aangezien het lukt met de laptop.


uh, vreemd, ik update altijd via een USB-stick (sony 4Gb). Als ik hem erin steek wordt hij direct herkend. Na het kiezen van softwareupdate ziet de inverto de nieuwe firmware vanzelf op de USB stick staan en krijg ik op het scherm de vraag of ik de nieuwe versie wil installeren. Na mijn bevestiging gaat de rest van zelf. makkelijker gaat niet....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...