Ga naar inhoud


A/B Switch


Eastwood

Aanbevolen berichten

Bij mijn zoektocht naar bovengenoemde coax-switch kom ik er best wel wat tegen, maar wat ik nergens tegenkom zijn de specificaties. En dan bedoel ik met name het frequentiebereik.

Ik kan mij toch voorstellen dat een game/tv switch over een ander frequentiebereik gaat dan waarmee de signalen uit een schotel komen. Is dat niet relevant dan?

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Eastwood01
Bij mijn zoektocht naar bovengenoemde coax-switch kom ik er best wel wat tegen, maar wat ik nergens tegenkom zijn de specificaties. En dan bedoel ik met name het frequentiebereik.
Ik kan mij toch voorstellen dat een game/tv switch over een ander frequentiebereik gaat dan waarmee de signalen uit een schotel komen. Is dat niet relevant dan?

Bovengenoemd? Waar heb je het nu over?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gebrek aan kennis en benaming heb ik wat gezocht op internet en kwam ik zo de naam A/B switch tegen.

Nou zoek ik een handmatige splitter.

Dat wil zeggen zo'n schakelaar welke ik handmatig kan omzetten tussen mijn coax-kabel en twee receivers. Om te voorkomen dat mijn LNB's kapot gaan op het moment dat ik mijn 2e receiver aanzet terwijl de eerste nog aanstaat. (12/18V probleem) Of erger nog: mijn receivers...

Overigens ben ik op de site van Duwgati deze benaming tegengekomen.

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heb tijdje de switch uit de bijgaande afbeelding gebruikt.

Deze werkte bij mij prima, maar ik heb nooit nauwkeurig gekeken wat het dempingsverlies was.

 

Albert_H.

post-12344-1318259963,464_thumb.jpg

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

b_157.jpg

 

Coax relais met F-aansluiting.

 

Toepassingsvoorbeeld:

 

Gebruik bij twee schotels op 1 tuner, waarvan een vaste schotel en een op de motor . Deze kunnen dan onafhankelijk van elkaar worden gebruikt. Met een normale DiSEqC switch kan dit niet met het oog op de motorsturing. Je kan immers niet DiSEqC 1.0 tesamen met DiSEqC 1.2 of USALS schakelen.

 

Alleen voor ontvangers met 0/12 volt uitgang

 

Frequentiebereik: 10-2300MHz.

Schakelt op een externe 12V spanning (draad met tulpplug).

Doorgangsdemping maximaal 3dB.

 

Bron: een satshop :D

 

 

Als het dus echt een relais is, kun je hem ook andersom gebruiken.

Twee ontvangers aan één schotel, één ontvanger geeft de 12 volt, en de andere niet.

Kan het ook niet meer misgaan.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eastwood01
Dus als ik dit verhaal goed begrijp: 12V spanning is signaal op laten we zeggen Receiver A, geen spanning is Receiver B?


Yep, en die 12 volt kun je wel door één van de ontvangers laten regelen, hoef je nergens geen rekening meer mee te houden, alles gaat vanzelf.

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak, toch nog even vragen naar de handmatige versie. Heb je wellicht een alternatief voor mij? Ik zag bijvoorbeeld ook deze, maar iets zegt me dat dit ook niet geschikt is.

post-24694-1318259963,5883_thumb.jpg

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterstofcyanide
Met een normale DiSEqC switch kan dit niet met het oog op de motorsturing. Je kan immers niet DiSEqC 1.0 tesamen met DiSEqC 1.2 of USALS schakelen.


Goh, ik gebruik al een paar jaar normale Spaun switches in combinatie met een DiseqC motor. Begrijp ik je uitspraak niet? Hoe bedoel je dit?

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pluggen het enige probleem zijn en ik hoef me geen zorgen te maken over verliezen of doorbranden dan weet ik genoeg. (Voor de volautomatische oplossing moet ik een gaatje maken in de behuizing van de Digitall World SFT-4000E en ergens vanaf de printplaat 12V plukken. frown

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eastwood01
Als de pluggen het enige probleem zijn en ik hoef me geen zorgen te maken over verliezen of doorbranden dan weet ik genoeg. (Voor de volautomatische oplossing moet ik een gaatje maken in de behuizing van de Digitall World SFT-4000E en ergens vanaf de printplaat 12V plukken. frown

Houdt er rekening mee dat switches en LNB's worden gevoed via de coax en dat er dus een voedingsspanning op staat van 13V of 18V. Als de switch de coax afsluit met een weerstand, en aan die coax hangt een ingeschakelde ontvanger, dan wordt die weerstand warm. Je helpt dan mee aan de opwarming van de aarde smirk . Kan je beter niet doen.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de temperaturen zoals vandaag en gisteren heb ik daar niet zo'n probleem mee crazy. Helaas ontbreekt het aan specificaties van dit soort dingen. Wat als de niet aangesloten ingang open is? Dan is de situatie toch vergelijkbaar met een op het net aangesloten receiver zonder coaxkabel. Niet dat je daarmee veel kan doen natuurlijk wink

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...