Ga naar inhoud


[DM7000] Dreambox Rotor instellingen usals


Rungkut

Aanbevolen berichten

Heb mijn oude dreambox weer operationeel. Astra en Hotbird lukt. Op een of andere manier ben ik sommige rotor settings kwijt. Ik heb me op rotgezocht op dit forum maar nergens de oplossing kunnen vinden. Vroeger kon ik tussen de 30west en 30 oost ontvangen. Wat is is het verschil ook al weer tussen de setting waarbij je je positie (lenge/breedte) graad opgeeft en hoe stel je ook als weer de "vaste postienummers" in de rotor in?

Ik weet zeker dat ik vroeger ooit eens de oplossing op dit forum gevonde had! Wie wijst me weer even de weg?

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de reactie. Ik gebruik de SG2100, vroeger geen problemen. Nu dus wel.

Heb inderdaad de positie gegevens ingevuld. Bij sommige SAT werkt het wel, en krijg ik de melding dat de rotor draait naar de sat. Bij sommige sats (altijd dezelfde) krijg ik geen melding blijft de DB hangen.

Heb ook geprobeerd om de rotor positie met de positie vast op te geven (PLi-Jade). Eigenlijk het zelfde effect.

Moet ik de in de rotor vast geprogrameerde posities resetten? Hoe kan ik die weer "herpogrammeren"?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het zijn dat bij de sats waarbij de motor het niet doet de positie verkeerd staat bv 28,2 oost ipv 28,5, of 1 west ipv 0,8 en vice versa?

in dat geval even de andere waarde proberen dna doet ie het waarschijnlijk wel.

Je zenderlijst correspondeert dan niet met je satelittes.xml (of net andersom)

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb zelf ook eem DM7000 met sg2100 rotor en met die combinatie heb ik een settingslijst gemaakt (met een juiste xml file)

Kijk HIER eens:

 

Groet

Kazbek007

 

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn positie opgeef dan wordt er geen enkele sat gevonden, behalve eenmalig een keer dat ding op 30W.... Mijn positie heb ik driedubbel checked op het internet en met mijn eigen GPS.

Als ik de rotor posities opgeef dan lukt het wel met astra en hotbird en nog twee a drie anderen. Bizar! Ik ga nu maar proberen om vanuit een bestaande positie b.v. 13oost langzaam naar rechts te draaien en kijken wanneer ik een lock krijg en deze positie toe te wijzen aan een rotor positie en vervolgens proberen te determineren welke sat het is.

Door de satlijst die hierboven werd aanbevolen te gebruiken werden de problemen met de "foute" posities deels opgelost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben weer wat wijzer. Het zit 'm in de schotel afstelling (denk ik). Heb de box helemaal opnieuw met een image geladen. Als ik mbv de gotoXX sat's zoek dan krijg ik alleen op 7.0W 37 services, op 9.0E 137 services, op 13.0E 16 services en op 26.0E 160.

Als ik het via de rotorposties probeer dan krijg ik veel en veel meer. Alleen krijg ik op de 7.0W helemaal niks....

Dat wordt dus de boel op nieuw afstellen (ga ik maar laten doen want ik kan er zelf niets van....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even wat "vreemde" waarnemingen.

Heb's gekeken naar de signaalsterkte etc. SBS6 9,5 62% 3,0 NED1 8,7 67% 4,0.

De nederlandse kanalen op 23.2 krijg ik niet! Wel de BBC Schotland 8,3 64% 2,8.

Ik dacht met die digitale dingen of hij doet of hij doet 't niet.

Raar dat ik sommige sat's wel krijg en sommige niet, en dat dat ook nog per transponder verschilt....

Herkenbaar probleem?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...