Ga naar inhoud


[Pioneer] pioneer geeft fout bij het patchen


aranco

Aanbevolen berichten

Ik heb hier 2 pioneers staan een 100nl2 en een 110, in alle 2 heb ik ofm firmware. Deze wil ik opnieuw patchen, omdat de 100 iedere keer beeld blokkerig beeld blokkerig enz enz geeft en de 110 iedere keer bij het zappen vastslaat.

Als ik deze 2 wil patchen gaat alles goed tot de deco aan het einde wanneer hij op antwoord van de deco wacht een fout geeft, er is geen reactie van de decoder inde firmware update( 2efase).

Wat kan dit zijn en wat is er aan te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je blokkerig beeld hebt dan staat je schotel niet goed genoeg uitgericht.

Ik denk dus dat je wat anders bedoeld.

Ikzelf heb wat problemen gehad met rare en slechte beelden op sommige zenders.

Als oplossing heb ik wat getest met het beeldformaat in het menu van de decoder. Menu-4-2-1 in combinatie met de toets op de afstandsbediening om het menu in een keer te verlaten 2x .->

 

Zo te zien gebruik je pionero, dan moet je wel 'n paar minuten wachten.

Nou succes

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt polaks,maar dat is het niet,soms draait ie een hele tijd goed en dan begint het eerst groen beeld met tja sneeuw en blokkerig beeld. Ik heb hem al op 3 verschillende schotels getest en steeds hetzelfde, het lijkt me sterk dat ze alle 3 niet goed staan dan.

Ja idd met pionero, ik heb ze al zo vaak gepatcht en het ging altijd goed, maar nu krijg ik het niet voor elkaar. ik vind het zo vreemd, ik heb altijd euromuis gebruikt en nu met de ofm gaat het fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je pionero gebruikt, zou het patchen eigenlijk wel goed moeten gaan.

Het volgende kun je ook proberen; je fietst de firmware in je decoder maar zonder de eeprom, dan 'n transponder inlezen met je decoder (van elke sateliet een)en dan de kanaallijst in je decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,,,uit jouw vraag haal ik ,,dat het bij het patchen fout gaat,,(Wachten op antwoord decoder)FOUT..is dit het geval,,dan gewoon de firmware nog een keer schrijven ,,dus niks opnieuw opstarten of in de dlo mode zetten,,,verdergaan naar de foutmelding,,verzenden firmware aanklikken ,,,lukt het dan nog niet,,andere firmware proberen?????

Dreambox 800 HD SE V2

Dreambox 800 HD
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

ik ken het probleem. heb dit ook gehad op een tv die moeite had met het omschakelen van breedbeeld naar "normaal"beeld. zit op de afstandbediening een pijltje, druk daar eens op als hij aan het knipperen e.d. gaat. ook kun je de tv vastzetten op 16:9. ik heb het op een conventionele vestel en samsung.op de vestel is dit vast te zetten . dan heb ik er geen last meer van. op mijn jvc breedbeeld getest . geen last. en ook de had kanalen uit je lijst is wel aan te raden omdat je receiver dan vastloopt. dit is alleen niet het probleem van dat groene geknipper.

 

gr Jamrox

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...