antonlamers Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Hoi, Wat ik me afvraag, de makers v/d verschillende images "bouwen" hun alles zelf of downloaden ze software en maken ze er iets omheen? En enigma wat is dat precies? is dat de eigenlijke image. Wie maakt enigma is dat de fabrikant van dreambox? Als hun die schrijven vind ik het vreemd dat als ik de orginele image download een versie is van 25-10-2007 is. (http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7025/) Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
dAF2000 Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 (Zoals afgesproken een antwoord van mij ) Enigma is de besturingssoftware van de Dreambox. Zeg maar zoals Windows voor de PC. Enigma is een project van tuxbox en strikt gezien niet van Dream. Dream heeft natuurlijk wel een grote of de grootste invloed. Nu kan op zich iedereen die zich een beetje bewezen heeft die Enigma software aanpassen. Ik kan alleen voor PLi spreken en daar hebben we zo'n 3 ontwikkelaars die de rechten hebben om Enigma aan te passen. Die aanpassingen komen dus uiteindelijk in de originele image van Dream. Maar goed, die originele images zijn over 't algemeen niet zo interessant, dus bestaan er teampjes die de originele image pakken en die aanpassen naar eigen wens. Het ontwerp en de code van Enigma kun je namelijk gewoon downloaden op internet. Hoe 't verder bij PLi gaat: als we een bug vinden en oplossen die ook in de originele image zit, dan zullen we de bug ook fixen voor de originele image. Op die manier heeft iedereen, ook al gebruiken ze geen PLi, er profijt van. Beetje duidelijk?
antonlamers Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 bedankt, IS het niet iets om net zoals bij Oozoon ook een kale Pli versie uit te brengen? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
dAF2000 Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Origineel bericht van: antonlamers bedankt, IS het niet iets om net zoals bij Oozoon ook een kale Pli versie uit te brengen? Anton De DM500 heeft dat (MaxVar image) maar voor de 7025 is niet niet zo interessant omdat die veel meer vrije ruimte heeft.
antonlamers Geplaatst: 12 november 2008 Auteur Geplaatst: 12 november 2008 Hoi daf2000 Weet jij hier ook een antowoord op: Ik heb pli draaien in BA 4.6.24 met ccccam 2.010. Echter nu kan ik de beeldverhouding niet meer kiezen.Ik heb nog een 4:3 TV. Als ik 4:3 letterbox kies, maar ook de andere settings, dan wordt er niet overgeschakeld. Ik heb nu van die lang werpige hoofden op de tv. Wie weet waar het aan kan liggen? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
dAF2000 Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Nee, ik doe alleen Enigma1 (alles behalve 7025 en 800). Misschien maar een andere thread voor maken?
carlo666 Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Ik had hetzelfde met een Humax 5400z en een 4:3 TV, dus denk dat de tv te oud is om het te snappen. Grtz carlo666
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen