Ga naar inhoud


wel turksat geen sesat met 1.80 schotel


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,hoe kan het dat ik met een 1.80 schotel de volgende problemen heb;1-Ik kan turksat heel goed ontvangen,maar Sesat op 36 gr.niet 2-ik ontvang de wel de Telecom op 5 gr.W,maar de Amos op 4 gr.niet.3-de telecom op 8 gr.W ontvang ik,maar de Nilesat op 7 gr.weer niet.Dit is voor mij een raadsel.Help a.u.b.Gr.Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites


@H.Leppers,<P>Het lijkt erop dat de schotelafstelling<BR>niet optimaal is.<P>De signalen van 42 Oost, 5 West en 8 West<BR>zijn sterker dan die van 36 Oost, 4 West<BR>en 7 West.<P>Probeer eens op Amos 4 West af te stemmen<BR>op 11386 H - 7770 - 3/4.<BR>Dat is een hele sterke transponder die<BR>waarschijnlijk zelfs met een 60 cm schotel<BR>te ontvangen zal zijn.<P>Succes,<P>Sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@H.Leppers: welke LNC gebruik je...?<BR>Als je 5° west ontvangt, moet 4° west ook lukken, ook als staat je schotel helemaal fout afgesteld op de Clark belt.<BR>Als je de beschreven satellieten ontvangt, en dat schijnt het geval te zijn bij jouw, dan moeten de satellieten die je niet ontvangt ook te ontvangen zijn.<BR>Dus mijn vraag is: welke LNC is in gebruik en staat de ontvanger op dat type ingesteld?<BR>Mij valt verder op dat de polarisatie van de Telecom satellieten niet helemaal hetzelfde is als Eutelsat/Intelsat/Astra. Ik stel een afwijking van ca 10° á 20° ten opzichte van Astra vast. Maar dat wil niet zeggen dat je niets ontvangt. Als ik op Amos 4° west kijk, ontvang ik 5° west ook al zonder dat ik draaien moet. Natuurlijk niet helemaal optimaal, maar het werkt wel.<BR>Ik kijk met 1,20 mtr.<BR>Een schotel van 1,80 mtr heeft natuurlijk een nog kleinere invalshoek/openingshoek en moet daarom extreem nauwkeurig afgesteld staan.<BR>Fred wink.gif" border="0<p>[ 01-10-2001: Message edited by: svetik ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...