Ga naar inhoud


Afstelling LNB's met plaatje op feedhorn


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,<P>ik heb gisteren het volgende gekocht:<BR>88cm schotel met feedhorn,<BR>2 lnbs,<BR>diseqc schakelaar,<BR>plaatje voor feedhorn om lnb's m.b.v. flenzen op te bevestigen (lnb's kun je verschuiven t.o.v. elkaar).<P>Dit wil ik dit weekend gaan monteren. Mijn vraag is of ik beide lnb's (voor het ophangen v/d schotel) op het plaatje kan monteren (gradenschaal zit op dat plaatje gegraveerd).<P>Als de schotel eenmaal hangt kan ik niet meer bij de lnb's. Ik wil dus eerst beide lnb's op dat plaatje monteren (voor astra en hotbird) en dan de schotel afstellen (als deze aan de muur hangt).<P>Gr,<BR>Sten

Link naar reactie
Delen op andere sites


De hoek tussen astra en hotbird lnb moet 6,3 graden zijn Als je voor de schotel staat lnb astra links en lnb hotbird dus rechts.Als je dan op astra uitricht moet je ontvangst op hotbird hebben Er moet nog wel wat in het menu van je decoder gebeuren om de tweede schotel in te stellen maar dit is afhankelijk van het merk en type decoder.<P>suc6 Johan

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx,<P>dus de lnb voor astra komt op het nulpunt (t.o.v. het midden v/d schotel) en de lnb voor hotbird 6,3 graden links daarnaast (als je achter de schotel staat).<P>Hoe meet ik of de tweede lnb 6,3 graden naast de middelste zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx, ik ga zaterdag experimenteren.<BR>De streepjes komen denk ik overeen met 3 graden ofzo.<BR>Zal proberen de schotel op 16 graden te richten en beide lnb's ongeveer 3 graden buiten het nulpunt te zetten.<P>Groeten Sten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat voor merk schotel je in je mik hebt laten douwen, maar bij de betere schotels kun je zo een perfect beugeltje kopen wat in een keer past, dus geen gerommel met passen en meten, LNB's monteren<BR>1 lnb afregelen op Astra en de Hotbird staat er vanzelf op mits je de juiste lnb afregeld.<BR>(van achteren gezien is de linker LNB hotbird en de rechter Astra). smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know, maar ik heb nu dus een beugel waar ik in principe 4 lnb's op kan plaatsen smile.gif" border="0<BR>Het is dus eerst ff zaak de lnb voor astra af te stellen als de hotbird gevonden is. Daarna dus nog ruimte op het beugeltje voor nog een lnb smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...