Ga naar inhoud


van Draaibaar terug naar een vaste opstelling,


Ou-Tannu

Aanbevolen berichten

na ruim een jaar draaibaar geschoteld te hebben blijkt dat ik toch eigenlijks niet veel verder kom met kijken dan Astra 1/2/3 en de Hotbird,

en sporatisch eens een keer naar de Eurobird op 9 oost en thor op 1 west,

(omdat bijna geen enkel DVB-S/S2 programma voor windows de rotor correct kan aansturen, en daarbij vaak ook slechts 4 sats snapt..:?)

 

Huidige situatie:

SG2100 motor, standaard muurbeugel, 60CM funke offset schotel,

Philips single LNB.

 

nou komt de moeilijke. wat is nou het handigste om aan de muur te schroeven voor de Astra 1/2/3 en HB? me de tijd moeten er wel meerdere ontvangers aan...

alleen een termijn daarvoor kan ik niet echt zeggen.

 

ik vind persoonlijk wat nutteloos nog om daarvoor al Quads er op te schroeven en 4x een diseqc switch er aan te hangen een Quad LNB is immers stukken duurder dan een single (uitgaande van een ALPS)

 

mijn vraag is dus.. welke oplossing(en) zouden jullie kiezen en waarom?

 

ik zie door de bomen het bos niet meer.. smile en ik wil het gewoon goed doen, en in zekere zin ( meer ontvangers, en heel heel heel mischien nog wat andere sats ) enigsinds toekomst gericht zijn wink

 

niet dat ik nu met al krap zit met mn LNBs en dan als er quads op moeten het nog krapper word wink

 

 

 

 

 

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


triax 88 met multiblock, 4x single lnb (gewoon een goedkope nemen), diseqc 4/1 switch en kijken maar...

voor meer ontvangers hoef je alleen maar de lnb's te verwisselen + extra switches te kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
na ruim een jaar draaibaar geschoteld te hebben blijkt dat ik toch eigenlijks niet veel verder kom met kijken dan Astra 1/2/3 en de Hotbird,
en sporatisch eens een keer naar de Eurobird op 9 oost en thor op 1 west,
(omdat bijna geen enkel DVB-S/S2 programma voor windows de rotor correct kan aansturen, en daarbij vaak ook slechts 4 sats snapt..:?)

Naast de andere reacties is ook een Visiosat Bisat G4Q een uitstekende optie. Aanvankelijk wellicht met single LNB's en een 4x1 switch van Triax, maar die moet je dan later vervangen door quad's en er een aantal switches aan toevoegen.

De Visiosat is een kwalitatief goede schotel waar je lang plezier van zult hebben. De Triax switches zijn ook erg goed en worden compleet met waterdichte behuizing geleverd.

Voor de satellieten die jij noemt zijn Smart LNB's mooi zat.

Je lijst wordt dan:
Visiosat Bisat G4 Quadro
4x single LNB Smart
1x switch 4x1 Triax
Coax Belden H125
F-connectors

Dit is niet de goedkoopste oplossing, maar wel een degelijke.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je voor de ontvangst van 4 satellietposities niet genoeg hebt aan een 60cm schotel, dat is wel duidelijk. Uiteindelijk hou je dus een schotel met motor over. Ik raad je aan om de vaste schotel erbij te zetten en niet de draaibare schotel te vervangen. De enige reden voor een vaste opstelling, is dat het zappen tussen twee kanalen op verschillende satellietposities dan sneller gaat. Door ook de draaibare opstelling te behouden geeft je de mogelijkheid een tweede ontvanger van signaal te kunnen voorzien. Ook kan je ervoor kiezen de vaste opstelling met de draaibare opstelling te combineren, waardoor het zappen naar veel bekeken kanalen snel gaat en alleen de 'onbekendere' satellieten meer tijd kosten om naartoe te zappen.

 

Ik ben zelf ooit ook begonnen met een draaibare schotel. Later heb ik er een vaste schotel met meerdere lnb's bijgezet.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja ik ben er iig wel al achter dat ik eerst voor single lnbs ga.. en later pas upgrade naar quads.. omdat die gewoon een factor 6 duurder zijn nog :?

 

nou eens kijken als G4Q ook nog betaalbaar ergens te scoren is wink

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smile
Dat je voor de ontvangst van 4 satellietposities niet genoeg hebt aan een 60cm schotel, dat is wel duidelijk. Uiteindelijk hou je dus een schotel met motor over. Ik raad je aan om de vaste schotel erbij te zetten en niet de draaibare schotel te vervangen. De enige reden voor een vaste opstelling, is dat het zappen tussen twee kanalen op verschillende satellietposities dan sneller gaat. Door ook de draaibare opstelling te behouden geeft je de mogelijkheid een tweede ontvanger van signaal te kunnen voorzien. Ook kan je ervoor kiezen de vaste opstelling met de draaibare opstelling te combineren, waardoor het zappen naar veel bekeken kanalen snel gaat en alleen de 'onbekendere' satellieten meer tijd kosten om naartoe te zappen.

Ik ben zelf ooit ook begonnen met een draaibare schotel. Later heb ik er een vaste schotel met meerdere lnb's bijgezet.


hmm.. denk niet dat mn huidige HVR-4000 dat gaat snappen..

3 of 4 lnbs met diseqc en nog eens een rotor (via een uncommitted switchje? :x(afhankelijk als ik HB vast zet of op de rotor zet wink )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
hmm.. denk niet dat mn huidige HVR-4000 dat gaat snappen..

3 of 4 lnbs met diseqc en nog eens een rotor (via een uncommitted switchje? :x(afhankelijk als ik HB vast zet of op de rotor zet wink )


Tja.. ik heb geen ervaring met de HVR-4000. Met de Dreambox is iig mogelijk. Ik heb dit zelf een aantal jaren op deze manier gebruikt. De rotor stond tussen de ontvanger en de switch en niet tussen de switch en de lnb.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...