Ga naar inhoud


Draaibaar blijft tobben...


Gast

Aanbevolen berichten

Hi Forum,<P>Omdanks de goede uitleg van Zeeman mbt het draaibaar maken van de schotel toch problemen! Als m op de sirius zet met de rotor op nul en m dan naar de astra laat zoeken, komt mijn signaal kwaliteit niet boven de 20% uit dus geen beeld. Draai ik m met de rotor op 0 handmatig naar astra, dan krijg ik m wel tot 50% signaal kwaliteit!!\<P>Alles gecontroleerd alles in het lood en waterpas, No luck. Dus met de hand terug gedraaid naar Astra en kan dan een aantal sats oost en west ontvangen maar net niet de Sirius en alles wat west staat....is ook wel te begrijpen, maar hoe nu verder....sta al 3 weekend(en) op het dak en t wordt steeds kouder!!!<P>greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit betekent dus dat je op de Astra te hoog zit met je schotel.<BR>Je hebt een Stab,geloof ik, dan moet je de rotor afstellen op zo'n 38 graden. Zie wat dat betreft de andere topics. Hierna moet je de schotel ook nog afstellen om beeld te krijgen op de Sirius. Weet niet of het mogelijk is om ontvanger en een tvtje in de buurt van de schotel op te stellen tijdens het afstellen? Dit is erg gemakkelijk en als je dan bijvoorbeeld op de Astra maar 20 % krijgt moet je voorzichtig aan de schotel gaan duwen of trekken (voorover of achterover) Op die manier kunje nagaan of je over de Astra of onder de astra door gaat.<BR>Dit zul je ook op een satelliet in het qwesten moeten doen en aan de hand van je bevindingen kun je beredeneren wat je moet gaan doen. Dit is deel 2 van het verhaal maar dan in spijkervlugschrift.<BR>Zal zorgen dat ik het zo snel mogelijk netjes op papier zet.<P>suc6,<P>Zeeman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx Zeeman,<P>Maar had ik al een beetje geprobeerd (het voor en achterover gaan) Maar als ik dmv de stab de astra gevonden heb krijg ik met voor en achterover bewegen m niet boven 20%, dus wel als ik handmatig draai,met een kleine correctie naar boven en beneden......<P>Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,<P>eh, als je em handmatig laat draaien werkt het wel, en als je de receiver het werk laat doen krijg je 20% ?<P>Het lijkt er op dat je dan simpelweg de sat-posities opnieuw erin moet zetten. Misschien dat jouw receiver niet aan de hand van de initiele instelling op Sirius de rest berekend ?<P>Overigens lijkt het me vrij zinloos om aan je dish te gaan trekken/duwen als je handmatig met je rotor wel goed beeld krijgt. In de manual van de Stab HH120 staat ergens op de laatste/een na laatste page dat je na het instellen van Sirius je receiver de rest van de posities moet laten 'herberekenen', mits je receiver dat kan...<P>Bij de Nokia heeft het b.v. vrij weinig zin om 'Set dish to ASTRA' te doen. Ipv naar +/- 14 graden te gaan op je rotor gaat ie stug naar +/- 16 graden toe. Volgens mij snapt de Nokia 9800 dat herberekenen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Mijn ervaring met een rotor is als je hem goed heb staan op sirus, dan handmatig stellen totdat je 70/80% kwaliteit bereikt op de hotbird dan staat die ook goed op de astra. Ik heb het zelfde gehad. Dus sirius op nul dan afstellen op hotbird.<BR>Misschien heb je er wat aan?<P>Greetz<BR>Truffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste UNL,<P>Het geene wat ik weet is dat we 6 gr. oost zitten ten opzichte van 0 gr.zuid.<BR>Dus op astra is het 19.2 - 6 = 13.2 gr.oost!<BR>Dus draai de rotor op 13 gr.oost.<BR>Richt nu alleen met de ant. op astra tot het signaal goed is.<BR>Daarna kan men nog kleine corr. uitvoeren maar doe dit niet teveel want je zit met deze instelling al aardig in de richting.<BR>Suc6, View.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooops,<P>bijna wat belangrijks vergeten!!<P>Je moet de rotor op 41gr. omhoog zetten.<BR>Plaats nu de rotor op de antennemast.<BR>Antenne RECHT op de rotor plaatsen.(vast draaien en niet meer aankomen) <BR>Draai nu de rotor op 13gr.oost.<BR>Nu op astra uitrichten:<BR>De hoogte met de schotel instellen(niet met de rotor->die staat al goed!)<BR>De horizontale instelling (Azimut) wordt wel met de rotor ingesteld (compleet met de rotor en antenne erop draaien)<P>Suc6 en sorry voor het eerste antwoord, dit was niet compleet!(tja, snel snel....)<P>View.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...