Ga naar inhoud


Nog even wachten ( Ipbox 900/9000 HD ) Enigma 2 !!


Gast Gman2oo6

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

daar is ie weer.

 

Ik heb liever een HD box met vaste klepjes dan een HD box waarvan de klepjes loszitten en met plakband vstgezet moeten worden en kom niet met de flauwekul dat dit beta boxen betreft, die box is precies 3 weken oud. Ik kan je zo het adres geven van de S4all gebruiker. Nieuw uit de box dus, dus prul afwerking....

 

Mijn punt was dat ik de meerwaarde zie van E2, hoewel deze op jouw superontvanger 7025 ook nog niet stabiel is, maar dat zal dan wel aan oa. PLI liggen. Als je over E2 praat kom je helaas al snel op een vergelijking met de DB7025 of 8000. Tja dan kun je als door een wesp gestoken reageren, maar relook zit jouw gewoon niet lekker.

 

Stop met de onzin van het afkraken van Relook/IPBOX. Ik heb thuis jouw super ontvanger staan en de 400s. De 400s met enigma 1(helaas op 1 tuner) werkt lekkerder in het zap werk en decoderen als mijn dreambox 7025 met pli of Ronaldd. Ik nodig iedereen uit om dit te testen.

 

Ook de DB 7025 heeft weer tig nukken oa. met mijn switches met mijn 6 multi-lnb's waar de relook dit niet heeft. Ik ben van plan dit weekeinde deze dan maar van alle ellende te gaan vervangen door Spaun, maar kan niet geloven dat dit zonder problemen gaat werken op de DB. Als dit weer niet goed werkt dan is het op termijn bye bye zwaai zwaai voor de 7025 en ga ik voor de 9000, du moment dat E2 met dubbele tuner even goed werkt als E1 op de 400s.

 

En ik ben voorstander ervan dat Enigma gewoon het platform onafhankelijk besturingssysteem moet worden. Dan vallen die crappy speelgoed ontvangers van Dream meteen door de mand, rotprullen.

 

Een voordeel heeft de DB7025 tov de 400s wel, het eitje is daar in 5 minuten wel gaar op, bij de 400s lukt het echt niet. Vieze energievreter dat ie DB is.

 

Ik ben ermee gestopt om te lopen zeiken op het DB forum. Ik lach om de hardware problemen met ie ontvangers. Dat ze het maar opsoppen, er is wel degelijk een alternatief..

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

citaat: LOL, maar kort daarna wel. Een DGstation Relook 300, Relook 400 en mutant 200 werkt nu (3 tot 4 jaar later) nog steeds niet bugvrij

 

Volledig maar dan volledig naast de kwestie.

 

Ik heb het over dreammultimedia die er maar niet in slaagt om iets op de markt te brengen dat werkt van het eerste uur.

Dat zal ik ook NIET anders zijn bij de 8000 al wachten ze nog 10 jaar om hem op de markt te brengen.

Of kort daarna orde op zaken wordt gesteld daar heb ik zo ook mijn twijfels over.

Groetjes

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

En feit blijft dat de eerste stappen zijn gemaakt om E2 te porteren naar de 9000s.

 

Ik hoop dat dan ook een 4xxs versie eraan komt. Is daar zicht op?

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
] Een DGstation Relook 300, Relook 400 en mutant 200 werkt nu (3 tot 4 jaar later) nog steeds niet bugvrij.

Ron


Heb ik iets gemist en is dreambox wel bug vrij confused
Waar komen dan toch al die enigma2_crash.log bestandjes vandaan die op mijn hd staan blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Caveman

 

Als jij mij op de relook een stabiele E2 bezorgd en een DVB-T input ben jij de man :-)

 

En draai niet om het feit heen dat de 400s met E1 stabieler is dan de 7000s of de 7025 met E2. Ik verwacht dit ook voor de 9000 uiteindelijk.

 

Ik weet sowieso zeker dat ik over 5 jaar nog altijd de 400s heb, maar de 7025 gaat er zeker op termijn eruit. Als je E2 wil beoordelen zul je er toch eens mee moeten spelen. Daarom heb ik hem ook van een medelid overgenomen. Maar om normaal het aan het werken te krijgen moet ik helaas wat switches vervangen. Is en blijft een absurde situatie.

 

Een tip, een magneetje van enkele centen doet bij rammelende klepjes wonderen. Vreemd dat geen enkel type DB die diepteinvestering kan doen.

 

#Gonzo,

 

Ook ik heb vele crash bestandjes op mijn DB. En ik doe hiermee minder dan op de 400s. Zeker de mediaplayer en de IDE/Hd driver is een bron van ergernis.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Daar isssie weer.
De eeuwige DM-IPbOX vergelijkziekte!
Noem mij dan maar eens die nukken, want ik heb gisteren de DM8000 na een weekje afkicken weer zien draaien en kon geen enkele "nuk" ontdekken.
De behuizing van de beta-modellen is al lang achterhaald.
de definitieve productieversie is net zo high-end als de PS3 met krasvrij gespoten zwarte kunststof delen en geen schroefjes in het zicht.
De huidige kunsstofdelen zijn veel te vuil en krasgevoelig waardoor ze er nu inderdaad na verloop van tijd wat slordig uit gaan zien, maar afgezien daarvan vind ik de DM8000 wel heel erg mooi en de meest uitgebreide goed werkende HD receiver die ik ooit gezien heb!
Stop nou gewoon eens met dat zielige vergelijken. Alleen het feit al dat een 9oo volgens jullie enigma 1 zou moeten draaien en een 9000 volgens jullie op enigma II zou moeten draaien, geeft al aan dat de software van dgstation in vergelijking tot een Dreambox zwaar zuigt.

Ron


Ron volgens mij moet je eens bij Hans anders langs gaan.
Dan had je kunnen zien dat die Beta dm het beeld geeft van een standaard sd ontvanger.
Wil je een vergelijking zet dan de 2 ontvangers naar elkaar en kijk dan eens naar beeld.
En voor goede orde ik draai met SIF team software, en geheel naar tevredenheid.
Maar goed 1 ding heb je gelijk aan misschien moeten we stoppen met vergelijking maken.
Sommigen houden bij de DM anderen bij IPbox ieders smaak.

En dat houdt voor mij in dat ik voor geen goud een overprijsde warmte oven van een DM meer in huis wil.
he maar volgens mij is dat mijn mening, mee eens of niet dat zal mij eigenlijk een ... wezen..

S-F

PS: Oeps ben ik nu te hard tegen een mod geweest eek
(dat zien we snel whistle )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gonzo
Origineel bericht van: Toxic[Q
] Een DGstation Relook 300, Relook 400 en mutant 200 werkt nu (3 tot 4 jaar later) nog steeds niet bugvrij.

Ron


Heb ik iets gemist en is dreambox wel bug vrij confused
Waar komen dan toch al die enigma2_crash.log bestandjes vandaan die op mijn hd staan blush


Dreambox is ook niet bugvrij maar mijn 7025 is wel vele malen stabieler dan mijn Relook 400s. Ik ben nog steeds blij dat ik de switch heb gemaakt. De 400s had/heeft vooral problemen met de gammele DGS software, maar als je daar Enigma op zet werkt er maar 1 tuner.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

#Golfdiesel,

 

Deze discussie gaat over E2, en als de E2 even stabiel wordt op de Ipbox/relook als de E1 op de 400s dan gaat de 7025 bij mij meteen eruit.

 

Ik heb op de 400s vanaf het begin de Abcom soft erop gezet, de 400s had ik voor minder aangekocht als waarvoor ik de 7000 verkocht heb en heb geen moment spijt gehad. Als eens de dubbele tuner onder E2 kan gaan draaien, dan heb ik alle vertrouwen dat ie dan stabieler is dan de 7025.

 

Voor mij is enigma de referentie, sinds de Humax 5400 ben ik verwend geworden met het snel door zaplijsten rennen. De DGS software is nooit mijn piece of cake geweest, maar dat is dus smaak.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met arendsogen deze topic te volgen omdat ik nog steeds zit te wachten op een echte HD ontvanger met een goed werkende Enigma2 en softcam.

De DM800 heeft mij meer als teleurgesteld gezien de hardware problemen waar dream elke box die ze uitbrengen mee kampt afgezien van de 500plus. (ja, ik heb de 800 zelf ervaren)

 

Maar wat zie je weer.. Zowel de kathrein, QBOX en de IP boxen worden kompleet afgezeken..

 

Nogmaals, dreambox staat en valt aan de hand van de ontwikkelingen van image en emu makers en nou niet bepaald door het ontwerp en de superieure hardware.

Zodra er wat mensen wakker worden die géén financiele belangen hebben in het bakken van deze images en/of software en hun ogen gaan richten op een alternatief ivm de te hoge dream advies prijzen gaan er nog gekke dingen gebeuren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het zo en zo niet de discusie

Het zijn allemaal leuk apperaaten.

Ik heb de 7025 gehad en was er erg blij mee.

Ik heb nu de 9000 en vind ik ook een erg leuk apperaat.

 

En als het meteen allemaal werkt is de lol er af.

Het is me hobby en is alleem erg cool om te zien wat ze zo en nu voor elkaar krijgen.

 

Belangerijk is dat ik tv kan kijken.

En de rest is erg leuk om te testen.

zo nu ook de enigma2 op de ipbox kan ik weer meenig avond mee vullen.

Vloeken als het niet lukt en goed gevoel krijgen als het wel werkt en je snapt hoe simpel het uiteindelijk was (maar dat is met alles zo)

 

En wil je dat alles goed werkt koop dan zeker geen linux ontvanger.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht ik eindelijk een goed werkende IPBOX te hebben met het laatste CLI image en SF addon geeft ie na aantal dagen gewoon een Panic uit het niets. Kan hem alleen uit en aanzetten en dan komt er weer Panic. FTP,Telnet en HTTP gaat wel.

 

Iemand een idee hoe dit kan of moet ik maar weer flashen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik mestal doe is dan de settings lijst nog eens uploaden

vaak werkt het dan wel weer.

 

Als ik het goed heb is er dan iets mis met de data base.

En door de settings lijst te uploaden worde deze ook weer vervangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...