Ga naar inhoud


Radio Bembem via internetradio?


EmQu

Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox met daarin een leuke plugin om internet radiozenders te luisteren die werken middels een mp3-stream. Helaas zendt radio Bembem geen stream uit dus kan ik hem op mijn dreambox niet krijgen.

 

Nu vraag ik mij af of het wel zou kunnen met een zgn. internetradio die ik aansluit op mijn versterker in de woonkamer?

 

Of werkt dit via hetzelfde principe als de plugin in de dreambox?

 

Het is een beetje verwarrend allemaal.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Radio bembem heeft wel een stream in wma: Windows Media Audio 9.1

96 kbps, 48 kHz, stereo 1-pass CBR. Ik dacht dat dit niet af te spelen valt op een dreambox.

 

Als enige mogelijk zie ik dan ook dat je die op een pc opent van vlc en vervolgens herstreams in mp3 naar de dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaan er losse internet radio's die een WMA stream kunnen ontvangen?

 

Ik maak er namelijk 2 kleuters van 4 heel blij mee als ik ze die zender voor kan schotelen op de versterker zonder dat ik moet pielen met de computer.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EmQu
Bestaan er losse internet radio's die een WMA stream kunnen ontvangen?

Ik maak er namelijk 2 kleuters van 4 heel blij mee als ik ze die zender voor kan schotelen op de versterker zonder dat ik moet pielen met de computer.


Ik heb deze van de week gekocht en die kan het. Bevalt me goed.
Radio BemBem staat niet in de standaard (heel uitgebreide) lijst, maar via je PC moet je hem kunnen toevoegen. Dat is mij van de week gelukt met Radio Slingeland FM. En als ik het kan, kun jij het zeker. :D

Toevoeging: de link mag weer eens niet. Ik stuur je een PM met die link.
Toevoeging 2: zelfs in de PM staat die link met censuur erin. Belachelijk. Sorry, het lukt dus niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: EmQu
Bestaan er losse internet radio's die een WMA stream kunnen ontvangen?

Ik maak er namelijk 2 kleuters van 4 heel blij mee als ik ze die zender voor kan schotelen op de versterker zonder dat ik moet pielen met de computer.


Ik heb deze van de week gekocht en die kan het. Bevalt me goed.
Radio BemBem staat niet in de standaard (heel uitgebreide) lijst, maar via je PC moet je hem kunnen toevoegen. Dat is mij van de week gelukt met Radio Slingeland FM. En als ik het kan, kun jij het zeker. :D

Toevoeging: de link mag weer eens niet. Ik stuur je een PM met die link.
Toevoeging 2: zelfs in de PM staat die link met censuur erin. Belachelijk. Sorry, het lukt dus niet.


Ik blijf mekkeren hoor (sorry). Kan hij 100% zeker radio bembem afspelen? Dat is namelijk geen mp3 stream. Ik vind het zo zonde als ik weer een apparaat koop dat niet doet waarvoor ik hem wil hebben. Zou een van jullie kunnen proberen of jullie bembem kunnen ontvangen op dat ding. Zo ja dan bestel ik hem gelijk. Na smeken bij de vrouw natuurlijk, heb er al een Wii doorheen geramd van de week. Maar dit terzijze.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio Bembem is in de musicpal te vinden in het menu:

Internetradio

landen= Belgie

alle radiostations.

Je hoeft hem dus niet zelf toe te voegen,staat al in de lijst van Belgische radiostations ( 145 stuks )en is zonder problemen te beluisteren wink

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...