Ga naar inhoud


1 afstandsbediening voor 2 DM7020's lukt dit?


tripontin

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Ik heb sinds kort een 2de DM7020, nu deze 2 DM7020's staan naast elkaar in het TV meubel.

Nu is mijn vraag of het eventueel mogelijk is deze 2 DM7020's te bedienen met 1 afstandsbediening van de DM7020?

Is dit software matig te configgen, zo ja hoe doe je dit dan het beste?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

 

Mvg.

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hello,

 

Na de tekst eens goed doorgelezen te hebben heb ik toch nog enkele vraagjes over bepaalde zaken die me niet echt duidelijk waren:

 

Hieronder heb ik enkele stukjes uit de tekst die ik via de link heb gekregen geknipt, deze zijn me nog een beetje onduidelijk.

De stukjes tekst heb ik telkens in het rood gezet.

 

Controleer met DCC of de directory /proc/stb/ir/rc/mask bestaat in de image.

Deze directory heb ik in mijn image (The Gemini Project 4.20), dus dit euvel is al van de baan.

 

Dreambox ???? (500+ / 5620 / 7000 en 7020) Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht:

shift 0 - 0 - 3 - 4 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)

Als ik de 4 cijfers intoets, moet ik dan de shift toets 1 maal indrukken of ingedrukt houden?

 

Dan de volgende getallen na elkaar indrukken:

0 - 0 - 3 - 1 voor mode 1,

of 0 - 0 - 3 - 2 voor mode 2,

of 0 - 0 - 3 - 3 voor mode 3,

of 0 - 0 - 3 - 4 voor mode 4.

 

En hoe moet je dan de AB linken aan DB7020(1) of DB7020(2).

Is dit telkens met eerst de code (4 cijfers / mode) op je AB in te toetsen.

of

heb je steeds de 2 Afstandsbedieningen nodig voor de 2 DB7020's.

Vb: AB 1 (0 - 0 - 3 - 1 voor mode 1) voor DB1 en

AB 2 (0 - 0 - 3 - 2 voor mode 2) voor DB2.

 

Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

 

Moet dit in de image van de beide DB7020's gewijzigd worden?

Er wordt ook gesproken over echo 2 en 4?

Of is echo 2 enkel voor DB600 en echo 4 voor DB800 en echo 8 in mijn geval voor de DB7020?

 

Als laatste kun je indien gewenst de deblokkeer procedure weer volgen, maar nu om de AB weer te blokkeren.

Dit komt omdat deze geblokkeerd is. We gaan eerst de blokkering verwijderen dit doen we als volgt.

Is dit terug via de procedure:

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.

2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.

3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 9 - 8 - 2 (en zorgen dat je je niet vertikt)

Vervolgens moet het lampje 4 x oplichten.

Als het 2 x oplicht de procedure gewoon nog een keer herhalen totdat de AB gedeblokkeerd is.

 

Gaat dan nu de AB terug geblokkeerd zijn? Want dit is toch de deblokkeer procedure?

De cijfers 9 - 8 - 2 is dit zowel de code om te deblokkeren en/of te blokkeren?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Mvg.

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik de 4 cijfers intoets, moet ik dan de shift toets 1 maal indrukken of ingedrukt houden?

1 maal indrukken

 

Citaat:
En hoe moet je dan de AB linken aan DB7020(1) of DB7020(2).

Is dit telkens met eerst de code (4 cijfers / mode) op je AB in te toetsen.

of

heb je steeds de 2 Afstandsbedieningen nodig voor de 2 DB7020's.

Vb: AB 1 (0 - 0 - 3 - 1 voor mode 1) voor DB1 en

AB 2 (0 - 0 - 3 - 2 voor mode 2) voor DB2.

En hier snap ik geen bal van, dus kan ik er ook geen andwoord op geven.

 

Citaat:
De cijfers 9 - 8 - 2 is dit zowel de code om te deblokkeren en/of te blokkeren?

Ja is precies dezelfde procedure.

Opmerking: dit weer blokkeren van de afstandsbediening zou ik niet doen!!!

 

=================================================

 

Verder moet je gewoon de gegeven voorbeelden aanhouden, ik heb ze even aangepast voor je Dreambox 7020-1 en 7020-2

 

Dreambox 7020 - 1 Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 2 (shift toetst 1x indrukken en dan de cijfers)

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask

Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask

 

Dreambox 7020 - 2 Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 3 (shift toetst 1x indrukken en dan de cijfers)

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask

Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask

 

Suc6

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

@mobieltje

 

En hoe moet je dan de AB linken aan DB7020(1) of DB7020(2).

Is dit telkens met eerst de code (4 cijfers / mode) op je AB in te toetsen.

of

heb je steeds de 2 Afstandsbedieningen nodig voor de 2 DB7020's.

Vb: AB 1 (0 - 0 - 3 - 1 voor mode 1) voor DB1 en

AB 2 (0 - 0 - 3 - 2 voor mode 2) voor DB2.

 

Wat ik hiermee bedoelde is of je met 1 afstandsbediening beide DMboxen7020 kunt bedienen of je de beide afstandsbedieningen van de 2 DMboxen7020 nodig hebt.

Maar uit je antwoord heb ik kunnen opmaken dat je weldegelijk de 2 afstandsbedieningen nodig hebt.

DMbox 1 = 1ste afstandsbediening

DMbox 2 = 2de afstandsbediening

Met mijn uitleg omtrent dit moet je niet al te veel rekening houden, kon er zelf niet zo goed aan uit, daarom dat mijn uitleg ook zo ingewikkeld was.

Soms bedoel je het goed, maar is het verwoorden iets moeilijker.

 

Van harte bedankt voor je tijd en uitleg mobieltje, nu heb ik het volledig beet.

 

Mvg.

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Is het ook mogelijk (zonder JP1) om een tweede Dreambox met een en dezelfde afstandsbediening te bedienen, bijvoorbeeld door de tweede box onder de TV knop te zetten?

 

 

Ik begrijp dat dit met een JP1 interface wel kan, maar het zou eenvoudiger zijn (als je geen JP1 interface hebt natuurlijk) om dit met een code te doen, net zoals je verschillende TV merken/modellen met een code onder de TV toets kunt instellen.

 

 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: el canario
Is het ook mogelijk (zonder JP1) om een tweede Dreambox met een en dezelfde afstandsbediening te bedienen, bijvoorbeeld door de tweede box onder de TV knop te zetten?

Ik begrijp dat dit met een JP1 interface wel kan, maar het zou eenvoudiger zijn (als je geen JP1 interface hebt natuurlijk) om dit met een code te doen, net zoals je verschillende TV merken/modellen met een code onder de TV toets kunt instellen.


Nee dat kan niet en of het met een JP1 wel lukt geen iedee.
Zo werkt het prima, meerdere dreamboxen naast op op elkaar en bedienen met zijn eigen afstandsbedieningen.
Je kan natuurlijk altijd nog een universele afstandsbediening nemen en alle toetsen programmeren.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...