Ga naar inhoud


[Humax 5400] Zenderlijst telkens kwijt/3 puntjes knipperen


Ed

Aanbevolen berichten

Probleem met de Humax 5400 loader 1.37.

Ik moet regelmatig,zo 1 à 2 keer per maand de zenderlijst opnieuw in de Humax 5400 schieten omdat deze dan tijdens opstarten de drie bekende knipperende puntjes aangeeft.Hij geeft wel loader 1.37 aan en daarna niets meer.Weer de laptop eraan en dan doet hij het weer even,echter de Humax staat bij mijn ouders en even langswippen is niet altijd mogelijk.Kan het zo zijn dat het geheugen via een printbatterij wordt vastgehouden?Iemand een idee?

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ga er eens met de tool humax cleaner over je humax en laad alles eens terug in je humax maar blijf van jou loader af he

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord op dezelfde vraag van het ToH forum member "crazysat":

 

Een vaak voorkomend probleem bij enkele IRCI's, data corruptie van voorkeuren in flash #2.

 

Hoe te voorkomen / oplossen:

-Gebruik een goede HNF file en settingseditor bij voorkeur HNFsmart van "Nostromo".

-Vermijd het sorteren / editten van kanalen met de afstandbediening, doe dit met je PC en settingseditor.

-Zet de ontvanger niet uit met de switch die aan de achterkant zit, probeer dit te voorkomen.

 

Een cleaning file (van josje) lost bijna geen enkel probleem op, volgens de experts........

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: harry
Antwoord op dezelfde vraag van het ToH forum member "crazysat":

Een vaak voorkomend probleem bij enkele IRCI's, data corruptie van voorkeuren in flash #2.

Hoe te voorkomen / oplossen:
-Gebruik een goede HNF file en settingseditor bij voorkeur HNFsmart van "Nostromo".
-Vermijd het sorteren / editten van kanalen met de afstandbediening, doe dit met je PC en settingseditor.
-Zet de ontvanger niet uit met de switch die aan de achterkant zit, probeer dit te voorkomen.

Een cleaning file (van josje) lost bijna geen enkel probleem op, volgens de experts........


Probleem speelt nu sinds een half jaar.
Doe al jaren dezelfde handeling,haal de firmware vertaling en de kanalenlijst bij Josje weg,is altijd goed.
Wat wel zou kunnen is dat mijn ouders de switch achterop de ontvanger uitzetten als ze vanwege de onweer de coax kabel eruit halen.Maar dat gaat ook al jaren zo.Ga nog maar eens de firmware en kanalenlijst er in zetten,en als test niet meer de aan/uit knop gebruiken.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterstofcyanide
Misschien staat de voeding op het punt van overlijden.
Dit geeft vaker rare klachten.

HCO.


Zou kunnen.Heb 5 jaar geleden de voeding ook al vernieuwd.Deed toen niets meer.Ondertussen draait hij weer.Nieuwe firmware en kanalenlijst erin gezet.Sleutel+bin er weer in,top.

Ed

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ben je er ook met de cleaner over geweest bij je humax 5400..

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cleaner- und Eraser-Files sind völlig nutzlos und manche mit Loader sogar gefährlich!

Wenn Du Deine alten Settings löschen willst, dann überschreibe sie einfach mt anderen Settings oder mit leeren Settings.

 

bedoelde jij deze soms??

maar die van josje01 die doet je loader zeker en vast niet van je humax hoor

trouwens ik heb er 5 staan hé

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoy, ik heb dit euvel ook reeds enkele keren gehad, nu moet ik zeggen mijn ervaring is dat als je uw settings lijst maximum gebruikt 't is te zeggen rond de 4000 kanalen dan gebeurt dit bij mij toch heel vaak, nu heb ik een settinglijst met een 3900 tal zenders en geen radiozenders erin en ik moet zeggen sindsdien dit knipperen niet meer gehad en settinlijst blijft behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Erase je hele programmalijst en maak je eigen.

Dat is wel wat werk maar dan heb je je eigen lijst zonder ik weet niet hoeveel dooie lijken en zenders die je niet intereseren en misschien toch niet kan ontvangen.

 

Ik voeg iedere keer weer nieuwe zenders toe die me intereseren en heb zo in de loop van de tijd mijn eigen Drs. IJzerbout settings gemaakt.

Verdwijnt er een zender, dan verwijnt ie ook uit mijn settings.

Als je er iedere week even wat voor gaat zitten met behulp van KingofSat of Lyngsat kom je er wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...