Ga naar inhoud


Welke laptop kopen voor gebruik ubuntu ?


soktic

Aanbevolen berichten


Wat dacht je van zo'n handig Eeepc(tje) ? Kost weinig. Doe nog er een wat grotere geheugen (1 Gig) in. En voor extra opslag een SD kaart in het kaartslot.

 

Vervang de basis Xandros versie door een uitgebreide Ubuntu/Mandriva/of een ander Linux variant met alle toeters en Samba bellen.

 

Werkt prima. Inclusief de ingebouwde Wifi. En natuurlijk erg handig om mee te nemen. Echter niet geschikt voor personen met erg dikke vingers.

 

Is natuurlijk wel een ding om erbij te hebben.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Ik had alleen problemen een 12 volt voeding te vinden voor mobiel gebruik. 9.5 volt is een wat afwijkend voltage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Ik ben op zoek naar een laptop die 100% compatible is met ubuntu. laptop onder de 500 eurie. Iemand suggesties ?


Ik denk dat elke laptop tegenwoordig Ubuntu aan kan, die z.g. amerikaanse internetshop met ook een vestiging in Nederland, je weet wel die met de vier hoofdletters heeft ook al laptops onder de 500 euris

poetsdoekje

post-3611-1318259984,3893_thumb.jpg

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx for the replies guys.

Ik heb ff rond zitten lezen, en niet alle functies schijnen "out of the box" the werken ( wireless, suspend e.d.). Dat moet allemaal wel werken. En die shop met die 4 letters verkoopt alleen ubuntu machines in US en Canada ( of is er in nl ook een shop die ze kan leveren ???)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
thx for the replies guys.
Ik heb ff rond zitten lezen, en niet alle functies schijnen "out of the box" the werken ( wireless, suspend e.d.). Dat moet allemaal wel werken. En die shop met die 4 letters verkoopt alleen ubuntu machines in US en Canada ( of is er in nl ook een shop die ze kan leveren ???)


Weet ik niet, anders koop je er gewoon eentje met Windows, vervolgens zet je er Ubuntu op in een dual boot systeem

grtzzzz....

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook laptops kopen zonder OS (daar betaal je dan ook niet stiekem voor)

 

Je kunt deze laptops helemaal aan je eigen wens aanpassen.

Zolang er een Intel wireless kaartje inzit verwacht ik geen problemen.

 

Google: xxodd

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...