Ga naar inhoud


Ervaringen gevraagd met Vantage 8000s


Patrick R.

Aanbevolen berichten

- Gebruiksgemak

- mogelijkheden (en dingen waar de fabrikant niet mee adverteert maar wel mogelijk zijn)

- zapsnelheid (SD->SD SD->HD FTA->gecodeerd_

- Prijs/kwaliteitsgevoel

- Tips om op te letten/naar te vragen bij aanschaf

- Tips waar aan te schaffen (via een persoonlijk berichtje omdat dat uiteraard niet op het forum thuis hoort)

- wat je er verder nog over kwijt wilt

 

O ja, en als het kan hoe hij zich verhoudt ten opzichte van andere ontvangers

Groeten,

Patrick

 

VU+ Duo (Dream Elite), Echostar 5020

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan geen review schrijven, ik ben daar niet goed in. Ik kan enkel zeggen hoe ik hem ervaar. Ik heb met een topfield 7710 gewerkt sinds die uitkwam vorig jaar maar die kan niet in de schaduw staan van deze Vantage. Alles waar we de Topfield om vervloeken doet deze machine wel goed. Ik heb hem nu een week of 2 en begin hem steeds beter te begrijpen. Ik werk sinds het begin van de hobby met de Topfield dus dit was even wennen. De menu opbouw is zo anders.

 

Hij is stabiel, wat niet betekent dat ik geen vastlopers heb gehad, dit is wel een enkele keer voorgevallen maar zonder gevolgen. Er komt voortdurend nieuwe firmware voor uit, de versies volgen elkaar snel op. Dit alles kun je binnen halen met USB of via LAN, een kind kan de was doen. Hetzelfde ook voor kanaal lijsten. Er kan nog meer binnen gehaald worden maar dat zal ik hier niet vermelden. Er zit ook nog een antieke RS232...of hoe die ook heet op..maar die hoeft niet gebruikt te worden. Ik gebruik hem met diverse modules, dat werkt zonder problemen, je hebt vrijwel meteen beeld op de gecodeerde kanalen, dit in tegenstelling met de Topfield en het beeld valt dus ook niet steeds weg. Ook de interne slots kunnen geprogrammeerd worden zodat je geen module nodig hebt maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Het zappen gaat sneller dan ik ooit bij mijn Topfields meegemaakt hebt. Je hebt gewoon meteen beeld zowel op FTA of gecodeerde kanalen. De hele bediening is razendsnel, je vliegt door de menu`s heen. Hij is echt heel krachtig dit in tegenstelling tot de Topfield die meer reageert als een bejaarde pc. Timeshift werkt goed...je kan zelfs terugspoelen en dan gaan opnemen.....het kan dus toch...helaas niet op de Topfield. Je kan iets van 20000 kanalen inlezen, interessant als je echt alles wilt opslaan wat er in de lucht zit. Verder zitten er nog dingen op als picture in picture...zelfs een mosaic...schrijf je dat zo? allemaal kleine beeldjes tegelijk zoals vroeger op de kabel ook zat...het kan allemaal. Je kunt inzoomen tijdens het kijken....allemaal dingen die ik niet gebruik. Het beeld op zowel SD als HD is zeer goed, vergelijkbaar met de Topfield. Hij staat bij mij standard op 1080i, dit geeft voor mij het beste beeld en voorkomt dat de ontvanger steeds moet omschakelen. De afstands bediening is simpel uitgevoerd maar doet wat hij moet doen, hij werkt uit de onmogelijkste hoeken. Dat lukte me nog niet nadat ik bij de Topfield het hele front gesloopt had. Tot nu toe is voor mij het enigste minpunt dat hij niet geruisloos is...als het geluid van de tv uitstaat hoor ik hem lichtjes op 3 meter afstand. Dat is de vibratie veroorzaakt door de interne harde schijf, heeft waarschijnlijk ook met de ondergrond te maken waar ik hem op heb staan.

 

Kortom...voor mij is dit een grote stap vooruit. Hij oogt nog heel mooi ook met zijn blauwe display en tip toets bediening op het apparaat zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de ervaringen met de blindscan mogelijkheden? Zijn de tuners gevoelig?

Ik heb begrepen dat je hem aan het netwerk kan hangen. Kan je naast het overzetten van bestanden als settings etc. ook streamen? Wat voor software gebruiken jullie om je stettings over te zetten naar/van de Vantage 8000?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi,

 

heb vorige week een Vantage 8000s gekocht via internet bij mijn duitse satvriend.

Was 100 euro goedkoper dan in nederland.

Ga er zelf nog een harde schijf van 500Gig in zetten die ik hier in nederland heb aangeschaft via een grote computer zaak,scheelt me ook weer 20 euro.

Heb hem nog niet binnen maar ik kan hem volgen via de duitse post en hij is opweg hierheen.

Als ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen hier neerzetten.

Wat de hobbysoftware betreft zou ik het niet weten misschien dat jij me een beetje op weg kan helpen.

 

wordt vervolgd,

Groeten Dokie smilesmilesmile

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bracket zit er bij in de doos. Ik stoor me af en toe aan het geluid dat de ontvanger maakt, dit door vibratie van de harde schijf, hebben andere gebruikers hier ook last van?

 

Het vastleggen van een satelliet, dat begreep ik ook niet meteen maar nu wel. Je gaat naar motor instelling, dan kies je rechts de satelliet die je wilt vastleggen. Daarna druk je op de gele knop "Motor". Dan kun je nu rechts of linksom draaien met de pijltjes knoppen en je ziet dat ook op het scherm in dat diagram of hoe je dat ook noemt. Je kunt draaien in kleine of grote stappen. Als je op de juiste positie zit druk je weer de gele knop waarna je terug komt in het menu. Nu leg je de positie vast en je kunt zenders inlezen, of doorgaan met de volgende satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dan de leverancier aanspreken dat er geen bracket bij zat. Staat wel in de handleiding.

Ik heb nu een 750 Gb. Toshiba eraan hangen, perfect maar het zou mooi zijn om deze intern te plaatsen.

Wat kun je ook veel wensen hebben!

 

Ik ga nog even met jou bevindingen voor het programmeren van de satellieten aan de gang.

Het is mij nog niet gelukt, maar met jou uitleg moet het lukken, bedankt daarvoor.

 

Maar gebruik ik nu de rode en blauwe toets, voor links en rechts te draaien of de grote grijze?

 

Hoe je het ook bekijkt, beetje complex is het wel.

 

Gebruik je Disecq 1.2 of Usals?

 

 

Maar ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Als concept is dit een hele mooie ontvanger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Disecq 1.2.

 

De grote knop inderdaad met de pijltjes (driehoekjes)

 

De bediening is inderdaad wennen, ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe alles werkt en ik heb hem al een paar maanden. Ik ben Topfield gewend, die heeft een voor mij veel handiger bediening. Je kunt niet alles hebben, afgezien van de bediening kan geen Topfield aan de Vantage tippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jurgen36
Ik gebruik Disecq 1.2.

De grote knop inderdaad met de pijltjes (driehoekjes)

De bediening is inderdaad wennen, ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe alles werkt en ik heb hem al een paar maanden. Ik ben Topfield gewend, die heeft een voor mij veel handiger bediening. Je kunt niet alles hebben, afgezien van de bediening kan geen Topfield aan de Vantage tippen.


Werkt de EPG op alle Nederlandse Zenders (HDTV en SDTV)??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, met de bevindingen ben ik het helemaal eens. De Topfield is een prettig apparaat om mee te werken.

Maar alles zal met de dagen wel wennen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de Disecq 1.2 aansturing, volgens de importeur werkt disecq 1.2 niet met een motech SG2100.

Erg vreemd denk ik, want dat is één van de meeste verkochte.

Ergens doe ik iets fout, maar geleidelijk komen we er wel uit.

Zit niet steeds op Astra, ineens stond de schotel helemaal richting het westen, geen idee hoe....

Ja, foute bediening ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Moteck SG2100A, werkt prima. Als je eenmaal doorhebt hoe alles werkt is het een prima ontvanger. Ik heb nog moeite om uit de favorieten lijsten te komen bijvoorbeeld, dat werkt zo wazig. De handleiding is ook zeer beperkt en ik vindt ook maar weinig websites met informatie over deze ontvanger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komende week komt er een Triax TDS110 + StaB motor en nieuwe LNB tussen. Het "oude" outdoor gebeuren laat ik vervangen.

Volgens de importeur van Vantage kun je met de moteck geen Diseqc programmeren enkel in Usals en Positioner instelling.

Maar de schotel was ook niet goed meer in de richting, dus het zekere voor het onzekere maar gedaan! Komt dus vervolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jurgen36
De bracket zit er bij in de doos. Ik stoor me af en toe aan het geluid dat de ontvanger maakt, dit door vibratie van de harde schijf, hebben andere gebruikers hier ook last van?


Zie dit bericht: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1599714#Post1599714
Hitachi heeft speciaal voor pvr's een hd gemaakt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...