dream-on Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Ik heb verschillende HD films gedownload en op mijn hdd gezet. Echter de dm800 speelt ze niet af..... Buiten de TS files welke bestanden kan een dm800 allemaal afspelen? Vu duo2 met pli
milili Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 mpeg werkt hier, en ook *.mkv dus het is en blijft een gok het zit in de manier van en niet echt aan de extentie van het bestand. succes Milili Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
rolandb Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Origineel bericht van: dream-on Ik heb verschillende HD films gedownload en op mijn hdd gezet. Echter de dm800 speelt ze niet af..... We dromen dan maar verder over 'Popcorn'-achtige functies in de toekomst.
dream-on Geplaatst: 14 november 2008 Auteur Geplaatst: 14 november 2008 Origineel bericht van: rolandb We dromen dan maar verder over 'Popcorn'-achtige functies in de toekomst. Verklaar je nader, want deze sarcastisch lijkende opmerking begrijp ik niet... Vu duo2 met pli
dream-on Geplaatst: 14 november 2008 Auteur Geplaatst: 14 november 2008 Origineel bericht van: milili mpeg werkt hier, en ook *.mkv dus het is en blijft een gok het zit in de manier van en niet echt aan de extentie van het bestand. succes Milili Welke img draai je? op de gemini krijg ik wel mpeg afgespeeld, maar op de LT niet. mkv heb ik niet in huis, moet ik nog ff proberen. Vu duo2 met pli
rolandb Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Origineel bericht van: dream-on Origineel bericht van: rolandb We dromen dan maar verder over 'Popcorn'-achtige functies in de toekomst. Verklaar je nader, want deze sarcastisch lijkende opmerking begrijp ik niet... Popcorn Hour maakt hele mooie spelertjes, zie hier. Zou mooi zijn als er in de nabije toekomst enige gelijkende (HD)afspeelfuncties in de 800 beschikbaar zouden komen.Ik droom daar iig wel van!
Erik Slagter Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Origineel bericht van: milili mpeg werkt hier, en ook *.mkv dus het is en blijft een gok het zit in de manier van en niet echt aan de extentie van het bestand. Milili Extensie van het bestand zegt zowiezo niet per se iets. Ik kan een avi file rename'n naar .mpg maar het is dan nog steeds een avi file. Verder hoef je niet zoveel te gokken hoor. Supported: mpeg1 program streams en mpeg1 systems streams en met plugin (schijnt) matroska (mkv) files. In deze containers: mpeg1 video, mpeg2 video, mpeg4-avc video, mpeg audio, ac3 audio. Met name NIET: avi files (daardoor alleen al valt divx af), mp4 files, mov files, quicktime files. NIET-ondersteunde codecs: mpeg4 vc (divx...). Niet gesupporte files en containers kun je afspelen via vlc op je pc naar de dreambox. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Daskie Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Origineel bericht van: Erik Slagter Supported: mpeg1 program streams en mpeg1 systems streams en met plugin (schijnt) matroska (mkv) files. Ik kan bevestigen dat je prima mkv files kan afspelen met je 800. Groet Daskie Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade EPG powered by MiLo en Rytec :-) Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)
milili Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 ik bedoel dus ook dat de extentie niet het belangrijkste is maar avi werkt inderdaad helemaal niet, bij mkv is het weer net hoe die als stream en welk formaat is weggeschreven. succes er gaat ook een discussie over die matroska op gemini ik draai dus ook gemini 3.8 met mediaplayer erop. succes Milili Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
gemert3 Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Origineel bericht van: dream-on Ik heb verschillende HD films gedownload en op mijn hdd gezet. Echter de dm800 speelt ze niet af..... Buiten de TS files welke bestanden kan een dm800 allemaal afspelen? VLC media player installeren, dan speelt ie bijna alles af. Let the good times roll.
Erik Slagter Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Origineel bericht van: gemert3 VLC media player installeren, dan speelt ie bijna alles af. Dat blijft toch beholpen. Ik heb zelf liever iets wat het apparaat zelf kan afspelen. Dus encode ik alles in een transport stream met h264 en ac3, dan kun de dm800 het prima afspelen (en m'n ps3 ook :-)) DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Schats Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Ik heb hetzelfde probleem hier, mijn DM800 werkt onder vlc, ik kan door mijn hele pc heen bladeren en avi bestanden kan ik zonder problemen afspelen. Inmiddels heb ik 4 HD films *.mkv gedownload en deze werken alle perfect via VLC op mijn pc. Zodra ik de films af wil spelen op mijn DM800 krijg ik de melding zoals in de bijlage. Aan de specs van de PC kan het in geen geding liggen maar waar het wel aan ligt, ik heb werkelijk geen idee, Als iemand een *.mkv bestand heeft die wel goed werkt zou ik deze graag ook uit willen proberen. Alvast bedankt voor de hulp. VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Schats Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Heren, Het werkt, zet bij VLC op de DM het bestandsformaat op HDTV en niet op PAL, nu kan je *.mkv bestanden gewoon afspelen. Het enigste waar ik nu tegenaan loop is dat de stream redelijk schokkerig is, iemand enig idee??? VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Littlesat Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Als het beeld schokkerig is dan kan het eraan liggen dat de bron een 60 Hz bron zit en je hebt de VLC plugin verteld dat hij 50 Hz moet uitleveren of visa versa... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Schats Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Ik ga dit proberen, bedankt voor de info. VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen