Ga naar inhoud


welke HD bestanden kan hij nu afspelen?


dream-on

Aanbevolen berichten


Heren,

 

Zodra ik HD signaal stream van DM naar PC met VLC draait het perfect en zonder schokken, geen enkel probleem dus en kwaliteit is perfect, PC is meer dan snel genoeg.

 

Doe ik het andersom van PC naar DM800, al doe ik het op de laagste resolutie krijg ik al meteen schokkerig beeld, ik kan het niet uittesten om de *.mkv bestande op de interne hdd van de DM800 te zetten want de DM800 ondersteund geen *.mkv bestanden. Kan dus niet het bestand afspelen van hdd anders zou ik kunnen kijken of het dan wel of niet schokkerig is.

 

DVD afspelen werkt gewoon prima........

 

mijn dm draait op 50hz en mijn pc volgens mij ook.....

 

Alvast bedankt.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schats
Heren,
Zodra ik HD signaal stream van DM naar PC met VLC draait het perfect en zonder schokken, geen enkel probleem dus en kwaliteit is perfect, PC is meer dan snel genoeg.

Doe ik het andersom van PC naar DM800, al doe ik het op de laagste resolutie krijg ik al meteen schokkerig beeld, ik kan het niet uittesten om de *.mkv bestande op de interne hdd van de DM800 te zetten want de DM800 ondersteund geen *.mkv bestanden.


Je begrijpt het niet. Als je video streamt van je dreambox naar je PC hoeft je PC het alleen te decoderen. Als je video streamt van je PC (met name niet ondersteunde codecs) naar je dreambox, dan moet de PC het decoderen en weer encoden met mpeg2. Met name het encoden kost nogal wat processorkracht.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik,

 

Bedankt voor de informatie, Dit zou dus bij iedereen zo moeten zijn, mijn pc is net een 1/2 jaar oud en heeft prima specs. Is er een workaround voor dit probleem?

 

alvast bedankt.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schats
Erik,
Bedankt voor de informatie, Dit zou dus bij iedereen zo moeten zijn, mijn pc is net een 1/2 jaar oud en heeft prima specs. Is er een workaround voor dit probleem?


Wat ik vertel is RELATIEF. Encoden is veel en veel zwaarder dan decoden. Maar daar staat wel tegenover dat een pc van een jaar of vijf oud dit nog prima moet kunnen (mits voldoende geheugen), mits met SD materiaal. Er zijn nog geen "gewone" PC's die real-time van/naar HD kunnen transcoderen, dat is gewoon TE zwaar.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedeavond,

 

Ik ben net nieuw in de dreamboxwereld.

 

Ik heb hetzelfde probleem. Waar moet ik VLC media player installeren. Is dat op de PC of op de dreambox. Als het op de dreambox is waar kan ik bestand van vinden wat ik moet installeren.

Hoe kan ik VLC op de pc goed installeren zodat hij streamt naar de dreambox? Is daar een goede handleiding voor.

 

groeten

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Schats,

 

Bedankt voor de link.

Ik heb echter een Gemini image in mijn dreambox 800 zitten. Maakt dat nog uit?

Moet ik ook nog iets installeren op de DM800 ? Want ik kan geen VLC-serverlist vinden. Kan ik dan ook ISO's afspelen die op mijn harddisk in de dreambox zitten of *.vob bestanden?

 

gr

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is kan je VLC gewoon op je dreambox installeren onder de plugins/extentions. via vlc is het idd mogelijk om dvd films af te spelen, dit herkent vlc zelf en speelt de dvd af.

 

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik ben hier al een tijd mee bezig en het lukt me niet. ik heb dus VLC op mn pc en de plug op mn 800. Bij het installeren heb ik alleen iets veranderd in de shortcut van de vlc. Op mn 800 heb ik heb zo ingesteld dat ik mn mappen kan zien van mn pc.

Bij het spelen van een VIDEO_TS krijg ik schokkerig beeld, mkv helemaal geen beeld, jpg ook geen beeld, avi weer wel. VIDEO_TS naar mn 800 hdd overzetten en dan via dvdplayer afspelen is geen probleem, werkt goed, maar mkv werkt op deze manier niet.

Mijn vraag is wat doe ik fout? Mis ik code? VLC instellingen niet goed? Please help.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik er van begreep:

 

Een mkv is een container file, hij bevat verschillende soorten files,dus er kunnen verschillende soorten coderingen gebruikt worden. De dreambox kan (nog?) niet alle coderingen aan. Waar de dreambox vooral in de mist gaat is als bv de audio-track van het DTS formaat is. In oudere versies van de enigma2 crashte deze ook als er een ondertiteling track in zat, hoe dat nu zit weet ik niet heb er al een tijdje niet mee gestoeid aangezien ik een mediaspeler besteld heb.

 

Je kunt dit bekijken met bv het programma MKVToolnix (mkvmerge GUI)deze laat zien wat er precies in die MKV file zit , als er een DTS ipv AC3 track in zit dan zul je deze moeten converten.

 

hier een link waar staat hoe dat moet: http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

 

Verder zul je enkele bestanden op de dreambox moeten installeren om bepaalde coderingen af te kunnen spelen. Sommige images hebben deze standaard aan boord,maar sommige ook niet, deze bestanden zul je dan zelf via ipkg install moeten installeren.

 

hier staat wat meer info over welke bestanden dan precies: http://www.dream-multimedia-tv.de/board/...6cefbb18b635961

 

Ik download meestal eerst een sample mkv file voordat ik een gehele film download uit de newsgroepen download en test deze dan op de dreambox. Als ie dan niet werkt, dan probeer ik met bovenstaande tools de sample file te converten naar een wel werkende mkv en dan pas download ik de film.

 

suc6!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, Dit gaat me allemaal te ver, zo goed ben ik niet bekenmd met de DM800. Is het makkelijker om gewoon de MKV te streamen?

De film kan ik namelijk gewoon op mn PC afspelen, is het een optie om gewoon deze te streamen en alleen wat plugins te installeren? Ik ben bang dat ik mn DM verknal en dan verder van huis ben. Ik ben nu een tijdje bezig gewesst met die MKV converter maar kreeg steeds een fout melding.

 

"C:\Program Files\MKVToolnix\Tools\MKVtoolnix\mkvinfo.exe" "C:\Program Files\BitLord\Downloads\The.Beyoncé.Experience-Live.2007\The.Beyoncé.Experience-Live.2007.BluRay.720p.DTS.dxva-EuReKA.mkv" >C:\DOCUME~1\Ferreira\LOCALS~1\Temp\mkvinfo.out

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
"C:\Program Files\MKVToolnix\Tools\MKVtoolnix\mkvinfo.exe" "C:\Program Files\BitLord\Downloads\The.Beyoncé.Experience-Live.2007\The.Beyoncé.Experience-Live.2007.BluRay.720p.DTS.dxva-EuReKA.mkv" >C:\DOCUME~1\Ferreira\LOCALS~1\Temp\mkvinfo.out


zo te zien, gaat heel veel via je aanmeld profiel in windows en dus op de C:\ schijf
alleen dat kan al behoorlijk wat remmende werking teweeg brengen

waardoor evenwel een mkv of vob bestand ook nog dusdanig is gedefragmenteerd dat overige processen enkel nog via het swappen van het virtuele geheugen plaatshebben.

allemaal extreem vertragende processen met wellicht nog een indexing en schijfherstel standaard actief.

afspelen kan de dm800 heel veel en vlekkeloos, maar dan moet je hem geen grote hoop rommel aanbieden, met 't idee zoek maar uit hoe en wat je dm800 moet afspelen

chiao

No What If's

Danny Vera, Vaya Con Dios

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...