Ga naar inhoud


Zijn Arte/ARD/ZDF/TVE blijvertjes op de Hotbird?


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Arte (11623 V)

ARD (11604 H)

ZDF (11054 H)

TVE International (11785 H)

 

Blijven deze zenders voorlopig op de Hotbird? Aangezien b.v. TPS een aflopende zaak is en ik van ARD en ZDF niet weet waarom ze er precies zitten.

 

Ik ga binnenkort misschien een schotel bij iemand installeren voor o.a. deze zenders, maar er is daar waarschijnlijk geen vrij zicht op de Astra, vandaar deze vraag.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar ARD/ZDF willen een zo groot mogelijk bereik op een positie die buiten de kern van Europa plaats nr. 2 heeft. Daar heeft Hotbird een enorme footprint en is tot ver in het Midden Oosten, Afrika en de Oeral te ontvangen.

Ook zitten de duitse soldaten nog wel een tijd lang in Afghanistan om met de Taliban te stoeien en die kijken daar natuurlijk naar ARD/ZDF.

Hetzelfe geldt voor Arte en TVE International. Die willen allemaal een zo groot mogelijk bereik.

De "overlap" met Astra nemen ze voor lief, wetende dat de meeste huishoudens in Central Europe op Astra 19,2° oost afgericht zijn.

 

Dus ga er gerust van uit dat dit zo blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...