RobbieT Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Dus omdat jij vindt dat Dream genoeg verdient heeft, en omdat jij vindt dat de box te duur is, mogen die chinezen en de handelaren Dream bestelen. Dat is feitelijk wat je zegt. En als je er dan terwijl je het weet toch een koopt ben je heler. Stevige stelling, dat weet ik, maar met de net genoemde argumenten en je eigen stellingen wel een die hard op weg is om waarheid te worden. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast jozy Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Nee je loopt vooruit en dwaalt af van de daadwerkelijke kwestie. Ik ben er niet voor om Dream een stok tussen de wielen te steken maar gewoonweg de feiten neer te zetten. Net beweerde je nog dat Dream met de 500+ een nieuw product neerzet maar dat is dus helemaal niet zo. Bovendien zijn de clones zodanig perfect gemaakt dat ze niet meer van origineel zijn te onderscheiden. Als je daarbij optelt dat de clones als de originelen van dezelfde fabrieksband afrollen in China vind ik dat Dream best is wat harde kritiek kan gebruiken. Maargoed, als jij de ontwikkelingen van Dream goed vind mag jij hen best steunen, ik ga voor de beste prijs kwaliteit en niet voor een bepaald merk.
RobbieT Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Ik weet niet wat voor klonen jij gezien hebt, maar de klonen die ik gezien heb waren absoluut niet goed. De afstandsbediening bijvoorbeeld was om te huilen bij de kloon. Je kan een DM500S kloon toch niet één op één vergelijken met het product wat nu te koop is, de DM500+? Daar zit veel meer flash in, veel meer RAM geheugen en een goed werkende netwerk interface. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
metoo Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 gezien de ontwikkelingen van Dream laatste tijd (DM8000.......) wijst dat eerder op een gebrek aan financiele power. Dream vergelijken met Microsoft? dan leef je wel erg ver buiten de realiteit. Heb geen enkel begrip voor mensen die de winst niet gunnen aan de innovatieve bedenker/ontwikkelaar die veel tijd en geld steekt in hard en software en zijn nek uitsteekt/risico loopt, en de winst wel gunnen aan een ordinaire kloonbouwer/profiteur die alleen een simpel stukje hardware nabouwt en die wel binnen willen laten lopen. Dus die timebomb was wel mooi , nog mooier is 1 per dag. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Gast jozy Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Nou ik heb clonen gezien die gewoonweg identiek waren, met hologrammen boekjes en alles. De ab's waren ook exact hetzelfde, ook de zilveren remotes. Maar ik vergelijk dan de dm500s clone en non clone, niet de dm500+ want die is ook vele malen duurder. Die clones hadden ook de nieuwe alps tuner, nieuwe pcb layout en ook nieuwe 2A voeding. Ze werken met nieuwste gemini's, pli's en alle overige images. De netwerk interface werkte ook prima en geen fouten. Dat is dus wat ik wil zeggen: gelijke boxen maar 2x zo hoge prijzen. Daar klopt gewoon iets niet. Dreamboxen zijn hobby boxen en geen merkboxen dus als ze er dubbele prijzen voor vragen zijn het gewoon afzetters naar mijn mening.
Gast jozy Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Waarom is het niet te vergelijken met Microsoft. Ook die begon kleinschalig en toen zij eenmaal de hele markt in handen hadden en alle software afhankelijk werd van hun besturingssysteem konden ze eisen wat ze wilden. Idem dito voor Dream. D-Box gaat failiet, ze KOPIEREN het principe en Enigma/Tuxbox en gebruiken dit concept verder. Toen dit aansloeg bij de hobbyisten en ze er voor gingen ontwikkelen omdat het open source linux als basis had, groeide het enorm en nu zijn de meeste programmas afhankelijk van Dreams kastjes terwijl het in principe prima zou draaien op andere kastjes. Iedereen gunt hier winst voor dream anders zaten we niet hier op het forum. Maar het moet wel binnen proporties blijven. Veel tijd in hard en software steken valt reuze mee... De software wordt voor overgrote meerderheid ontwikkeld en onderhouden door de community en niet door Dream zelf. Ik weet zeker dat jij niet hun originele image erop hebt staan want dan kun je echt 50% van de capaciteiten van de box wel vergeten.
RobbieT Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Geschiedenisles: De Dbox is ontwikkeld voor Kirch Media (Later Premiere), een digitale televisie provider, door Nokia en in licentie gebouwd door Sagem en Philips. Nadat in 2001 Kirch Media failliet ging kwamen er daardoor veel Dboxen op de markt. Voor de Dbox-2 is toen linux software ontwikkeld. Het faillisement van Kirch Media is dus allerminst door Dream gebeurd, ze zijn al voor die tijd failliet gegaan. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
FNONAMUS Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Origineel bericht van: jozy <<KNIP>> Iedereen gunt hier winst voor dream anders zaten we niet hier op het forum. Maar het moet wel binnen proporties blijven.<<KNIP>> Lesje marketing voor beginners: niet de consument maar de marktleider bepaald de prijs. We klagen steen en been over de benzine prijs maar blijven met zijn allen massaal tanken bij de duurste: Shell, alles voor de Airmiles! Zolang Dreamboxjes enthousiast worden afgenomen én er geen enkel vergelijkbaar alternatief is, is Dream marktleider en bepaald zijn prijs. Wees eerlijk, als JIJ DMM zou zijn, gooi je het dan voor een grabbelprijs in de markt? Dream on! Todays dummy is tomorrows expert!
FeReNGi Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Origineel bericht van: Rob Thonus Ik snap deze insteek totaal niet. We hebben hier allemaal een box voor de hobby. Dream zal de ontwikkelingskosten terug moeten verdienen met de verkochte exemplaren. Als er minder boxen verkocht worden dan moet er óf meer per box aan ontwikkeling worden betaald, óf Dream gaat kapot. Die Kopinezen zullen zelf met niks nieuws komen waar je wat aan hebt, die kopiëren alleen. Door imitatie boxen te kopen hou je deze handel in stand en gebeuren er een aantal dingen die voor Dream schadelijk zijn: 1. Ze lopen inkomsten mis, tot er geen budget voor nieuwe ontwikkelingen meer is. 2. Hun goede naam gaat kapot door de slechte kwaliteit van de klonen en het gebrek aan garantie hierop. Die box kost de helft omdat er bespaart wordt op de kwaliteit van de onderdelen en ten tweede omdat die Chinezen geen ontwikkelingskosten hoeven terug te verdienen. Als ze die dingen nou onder een andere naam uit zouden brengen zodat voor iedereen duidelijk zichtbaar zou zijn dat het om klonen gaat zou ik minder moeite mee hebben. Alleen op deze manier worden er ook een hoop mensen opgelicht die voor teveel geld een nepper kopen terwijl ze dat niet weten. Wat mij betreft is er dus helemaal niks positiefs aan die klonen, en ik lach me dus rot als Dream weer met een of ander bom komt om die krengen om zeep te helpen. Rot voor de mensen die zonder het te weten een kloon hebben gekocht, maar voor de rest gewoon een risico wat je neemt en waar je niet eens over mag zeuren. En dan maar zeuren dat de DM8000 nu 999,- gaat kosten ipv 899,-. Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
Gast jozy Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Je hebt markten waar hoeveelheid de prijs bepaald (chip industrie, prijzen voor ram die laag zijn) en je hebt markten waar de prijs de hoeveelheid bepaald (supermarkten met prijzenoorlog). Als een chipmaker zegt de prijzen zijn te laag ik ga ze ophogen en als je concurrent dat niet doet dan ben je dus de sjaak, ondanks het feit dat jullie beiden sterk leiden onder de huidige prijs. Dat heeft hier dus niets mee te maken. Marktleider zijn ze dus wel en dat is mijn analogie met Microsoft en hier wordt verkeerd gebruik van gemaakt. Hoe je het went of keert, Dream is niet goed bezig en als ze zo doorgaan en de overige linux ontvangers hebben een stabiele Enigma draaien op hun boxen die voor minder dan die van hun de deur uit gaan, staan ze te janken op de eerste rij. Lang leve de concurrentie. ALS ik Dream was..... Tsja, dan was waarschijnlijk de DM8000 al gelanceerd. Als he, daar koopt niemand brood voor
RobbieT Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Over de DM8000HD heb ik alleen gezegd dat ik het geld er niet voorover heb. Dat is iets heel anders dan klagen over de prijs. Als ik daar echt mee zou zitten had ik geen DM7025 én een DM600PVR staan. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast jozy Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Beste Rob, Je moet jezelf niet aangevallen voelen, is helemaal niet nodig en verstoord de discussie. Of je het wel of niet wilt of kunt betalen interesseert toch niemand dus je hoeft je daarvoor ook niet te verantwoorden. Reageer maar inhoudelijk want daar schieten we meer mee op en hebben meelezers ook meer behoefte aan. Wat FeReNGi bedoelt is dat er dus mensen zijn die voor 100,- nu zitten te zeiken maar als we hier een discussie voeren dat Dream te duur is in het algemeen, daar niet mee eens zijn. Heeft dus in principe niets met jou persoonlijk te maken.
Satelliet Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Geplaatst: 17 november 2008 Origineel bericht van: jozy Nou ik heb clonen gezien die gewoonweg identiek waren, met hologrammen boekjes en alles. Dan raad ik je wel een goede bril aan, liefst geen clone Ik heb nog nooit een clone gezien met een 100% perfecte hologram. En dat die boxen van deze fabriek komen, waar heb je die wijsheid vandaan? De echte kwamen toch de laatste jaren uit Taiwan, terwijl de namaak uit Schenzen China komen. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
Satelliet Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Geplaatst: 17 november 2008 Citaat: ... boxen van deze fabriek komen Moest zijn "van dezelfde fabriek" Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
RobbieT Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Als ze er gewoon Shenzen-box of wat dan ook van maken in plaats van er Dreambox op te zetten en ze zo nauwkeurig mogelijk na te maken. Dan kunnen de handelaren er in ieder geval geen argeloze kopers mee benadelen door ze een nepper voor echt te verkopen. En dan is de reputatieschade voor Dream ook een stuk minder groot omdat er duidelijk onderscheid is. Dan is het alleen nog een functionele kopie, nog steeds slecht maar een stuk beter te accepteren. Het kopen van een kloon is dan een bewuste keuze geworden. Ik heb me de afgelopen tijd rot geërgerd aan het feit dat je iedere box die je 2e-hands wilt kopen verschrikkelijk goed moet inspecteren om niet met een kloon opgescheept te raken. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Aanbevolen berichten