Ga naar inhoud

[DM7025] Digitenne op DM7025+

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

LS,

Is er iemand die mij kort maar duidelijk kan uitleggen wat er gedaan moet worden om Digitenne werkend te krijgen op mijn DM 7025+. Wast bedankt voor de reactie(s).

Groet,

Dilasso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)

---------------------------------------------------------

Geplaatst:

Als eerste heb je een DVB-T tuner nodig in je box.

Vervolgens heb je een binnen of buiten antenne nodig om het digitenne signaal te kunnen ontvangen.

Vrij te ontvangen kanalen zijn Ned1, Ned2, Ned3 en BVN en met een buiten antenne kunnen hier nog enkele Duitse zenders bijkomen.

Wil je meerdere zenders ontvangen, dan heb je een digitenne smartcard nodig.( Kijk voor het aanbod op de site van Kpn ).

Mocht je nog meerdere vragen hebben kun je me altijd een PM sturen.

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Geplaatst:

ik heb de 2e tuner (dvb-T) geselecteerd, 5V erop (via Pli menu) en dan je regio selecteren.

vervolgens een scan en dan vind ie iets van 45 radio en tv kanalen. die komen ergens achteraan in je lijstje te staan als je het opslaat.

met dreamboxedit naar m'n PC gesluisd, goede volgorde gemaakt (regio-omroep in 'm'n favo zaplijst (hoef ik niet te draaien naar 23,5° oost smile )) en uploaden naar de box.

voila ...

99% SGN in een gebied die niet voorkomt op de Digitenne kaart van KPN smile

oja, ik maak gebruik van een buitenantenne in de nok van het dak.

merDe

post-217-1318260004,6317_thumb.jpg

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Het enigste probleem is dat het terrestrial bestand (voor het zoeken van DVB-T zenders), dat staat in /etc/tuxbox/terrestrial.xml, niet helemaal goed is in alle images.

Door dit bestand te vervangen door het terrestrial bestand uit de bijlage is dit probleem ook weer opgelost.

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen