Ga naar inhoud


Canal Digitaal EPG voor Abcom Ipbox 9000


Mannie

Aanbevolen berichten

Ik probeer al maanden van alles uit om meer dan het huidige en eerst volgende programma in de EPG te krijgen.

 

Elke nieuwe update die er uitgebracht wordt installeer ik meteen in de hoop dat dat het EPG probleem zal oplossen maar helaas. Kan iemand mij een stap voor stap oplossing bieden om EPG voor een aantal dagen vol te krijgen. Ik ben nu ook aan het experimenteren met EPG9K + EPG9Kdld maar dat heeft als enige gevolg dat de box vast loopt wanneer ik hem open. (Waarschijnelijk omdat ik de kanalenlijst nog niet gekoppeld heb, maar hoe ik dat doe?!?!) Via google wordt ik niet echt veel wijzer.

 

Ik gebruik nu SIF Team image 8340 (Op dit moment de laatste)

 

PS: Ik ben geen Linux expert en vrij nieuw op het gebied van sataliet dus: please be gentle :-)

 

Alvast bedankt voor alle tips en de hopelijke oplossing.

 

Mannie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helemaal niemand die hier een antwoord op heeft?!?!?

 

Vreemd, ik zal toch niet de enige zijn die hier tegenaan gelopen is? Maar goed, ik zit ook niet stil. Ik heb het inmiddels voor elkaar om de EPG info middels webepg plugin te importeren.

 

Nu ik dat voor elkaar heb ben ik gaan kijken hoe ik de boel kan automatiseren (scripten) Vanuit Windows want daar heb ik wel verstand van. Waar ik nu sta:

 

Er draait een scheduled .cmd task op mijn Windows server (Kan natuurlijk ook op XP / Vista maar die servers staat altijd aan.

 

Elke nacht op 4 uur start deze taak WebGrab van Paul Weterings. WebGrab haalt de EPG info van tvgids.nl op en slaat deze op in xml file.

 

Wanneer Webgrab klaar is start het script een ftp sessie naar de ipbox en upload de data naar de var directory

 

Op de IPBox hoef ik nu alleen nog de WebEPG plugin op te starten en te kiezen voor Import EPG.

 

Alle EPG data voor de Canal digitaal kanalen staat nu netjes voor 1 week vooruit in de EPG.

 

Nu wil ik ook de laatste (Handmatige) handeling scripten. Volgens mij moet het mogelijk zijn om in mijn script een telnet sessie op te nemen welke de juiste commando's naar de box stuurt. De vraag is alleen, welke commando's?

 

Vanuit Windows zou het iets worden van:

telnet open 192.168.16.50

root (Gebruikersnaam)

relook (Password)

cd var\plug-in

run webepg.plugin (En indien mogelijk nog een parameter welke kiest voor EPG Import

exit

quit

 

Maar wie oh wie kan de windows commando's (in cursief) vertalen naar linux taal. Ik was al bezig met commando's als cron en command maar kom er niet echt verder mee. (Het zou toch makkelijk zijn een beetje basis linux kennis te hebben :-) )

 

Is er iemand die hier mee kan helpen, dus kort samengevat het via de (linux) commandline uitvoeren van de WebEpg.plugin en dan automatich voor Import te kiezen.

 

Als deze laatste stap er inzit komt het geheel (uiteraard) online, ik denk hier een hoop mensen blij mee te maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ipbox (oid) maar de normale manier om op een linux machine een commando remote uit te voeren is via ssh. Dit is een veiligere manier dan via de 'oude' weg met rsh/rexec.

 

Ik weet echter niet of er een ssh-daemon draait op de ipbox dus of je daar gebruik van kunt maken.

 

Dan zou je dus uiteindelijk iets van:

ssh2 ipbox webepg.pluging

 

kunnen uitvoeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Dessie,

 

Ik had inmiddels al bericht van Dexter (De maker van de EPG Plugin) het uit eindelijke commando moest zijn:

 

echo "web_execute_plugin webepg.plugin” >/dev/commander

 

(Ik zou het nooit verzonnen kunnen hebben :-))

 

Ik ben nu bijna klaar met m'n scriptje de laatst handeling is het geven van een OK via telnet (Zodat de EPG Import start) en na een pauza van 1 minuut (Zodat de box de tijd heeft de boel in te lezen) een exit geven zodat de plugin weer afgesloten wordt (Met OK en Exit bedoel ik het signaal wat de afstand bediening geeft bij de bijbehorende knop maar dan als command via telnet)

 

Ik heb deze vraag ook open staan bij Dexter, maar als iemand hem voor is kan ik ook verder :-)

 

Het laatste deel is geschreven in VB Script omdat er via Telnet geen script mee gegeven kan worden. Ik denk dat alsik de laatste 2 handelingen er in heb zetten alles omzet naar VB Script zodat het 1 duidelijk script wordt/ blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannie,

 

zou het niet handiger zijn de EPG ergens op internet beschikbaar te stellen in een database of XML file?

 

Als dit centraal staat, heb je je PC niet meer nodig en hoef je alleen een plugin te schrijven die dit ophaalt van internet.

 

Via deze weg zou je voor heeeeeel veel mensen in 1 klap een supr oplossing hebben.

 

De EPG moet dan alleen een paar keer per week uitgelezen worden. Bijvoorbeeld tijdens het opstarten van de ontvanger of een updateplugin automatisch laten downloaden?

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bash!

zou het niet handiger zijn de EPG ergens op internet beschikbaar te stellen in een database of XML file?


Absoluut, echter is het enige probleem nat ik een Linux noob ben. Een plugin schrijven voor de IPbox (Of Dream) gaat hem voor mij dus niet worden. Zoals gezegt gebruik ik nu de plug in van Dexter (WebEpg) welke de data in leest uit de XML file.

Het enige wat ik automatiseer is het gehele proces hiervan. Dus middels een script eerst de data van het internet (Tvgids.nl) afhalen, vervolgens uploaden naar de ipbox en inlezen middels WebEpg. Maw; ik maar dankbaar gebruik van de plugins/ software van anderen. Ik koppel ze alleen aan elkaar zodat er geen handmatige handeling plaats hoeft te vinden.

Ik heb inmiddels nauw contact met Dexter (WebEpg) en hij gaf al aan dat er in een toekomstige release een scheduled inlees fuctie komt te zitten (Quick import genoemd)

Maar daar is het wachten nog even op, tot die tijd zal ik hem met m'n scriptje moeten doen.

Laatste 2 (simpele) stappen, via telnet het commando OK en EXIT geven. Volgens mij moet dat in de functie "tuner.sendremotecommand" zitten maar daar ben ik het fijne nog van aan het zoeken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...