Ga naar inhoud

Zappen HD-SD met Pioneer Plasma PDP-LX-5080D blijft gebrekkig?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op diverse fora gelezen dat je het upscalen en deinterlacen beter overlaat aan dit heel kwalitatief full HDTV toestel. Sinds auto-resolution als plugin beschikbaar kwam gebruik ik dit en daarbij laat ik de DM-800 alles in "native" mode doorgeven aan de TV (DVI-connectie).

Niettemin blijft het schakelen tussen SD en HD standaard (en zelfs omgekeerd) gebrekkig. Het TV-scherm gaat telkens donker en het duurt meerdere seconden voor het beeld terug is en meestal moet ik even heen en terug naar het kanaal zappen om beeld te krijgen.

Ik gebruik nu als image de laatste PLI.

Mijn settings maak ik met de laatste Dreamset.

Heeft er nog iemand met zo'n type TV dit probleem of is er iemand die een oplossing gevonden heeft?

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Dat is een "TV probleem". De TV moet zo steeds van resolutie schakelen en dat kan wel eens fout gaan.

Het is volgens mij ook niet bevordelijk voor de TV als je een echte "zapper" bent.

Ik zou gewoon de 800 zonder autoresolutie uit laten sturen.

Ron

Geplaatst:

Dank.

Ik volg je in je antwoord.

Maar dan heb je weer het zogezegde basisprobleem dat de DM-800 alles gaat upscalen en dit minder goed doet dan de DPD-LX-5080, die uiteindelijk alles op een native progressief 1900*1080 scherm met brengen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat is een "TV probleem". De TV moet zo steeds van resolutie schakelen en dat kan wel eens fout gaan.
Het is volgens mij ook niet bevordelijk voor de TV als je een echte "zapper" bent. Ik zou gewoon de 800 zonder autoresolutie uit laten sturen.
Ron

Vroegâh met CRT's had het wel wat invloed op de hardware. Op een LCD kan het omschakelen van de resolutie geen kwaad. Het enige wat gebeurt is dat er wat vlaggetjes anders komen te staan en de scaler wat anders gaat werken. Het schakelen van resolutie gaat niet "fout", maar duurt bij de meeste TV's en monitor onacceptabel lang. Ik weet ook niet wat dat is. De electronica moet met een DVI/HDMI signaal in een paar frames kunnen zien wat de nieuwe resolutie is, in tegenstelling tot een analoog signaal.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: riji
Dank.
Maar dan heb je weer het zogezegde basisprobleem dat de DM-800 alles gaat upscalen en dit minder goed doet dan de DPD-LX-5080, die uiteindelijk alles op een native progressief 1900*1080 scherm met brengen.

Bij mij maakt het in ieder geval niks uit, de scaler van broadcom is zo slecht nog niet hoor. En tsja, het blijft SD he...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

@ Toxic

Ik heb auto-resolutie uitgezet en vertraging en donker scherm zijn inderdaad weg.

Nu kijken wat ik kan leren uit de andere antwoorden.

Ik heb de resolutie-instelling bij de DM-800 op 576i staan. Misschien is er al meer duidelijkheid over de beste keuze, want ik heb al vaak gezien dat de meningen hier sterk uiteenlopen.

Geplaatst:

de upscaler is idd helemaal niet slecht.

Het enige wat slecht is (of beter gezegd, waarschijnlijk in een verkeerde mode staat ingesteld) is de de-interlacer.

Bij alle voorgaande drivers stond de de-interlacer helaas altijd aan, zowel in p als in i modes.

Door de laatste drivers wordt de de-interlacer gelukkig uitgeschakeld als je een i mode kiest, dus kan je je tv laten de-interlacen.

In een p mode staat de de-interlacer (uiteraard) weer aan, en dat zie je. Dus p mode voorkomen, dan heb je echt een strak plaatje met de 800.

Want nogmaals, die upscaler is prima.

Geplaatst:

@pieterg

OK dus geen p maar i mode instellen;

blijft dan de vraag 576i of 1080i? Al is de upscaler van de DM-800 niet slecht, de PDP-LX-5080 staat toch bekend als heel goed?

Geplaatst:

ik zou voor 1080i kiezen, dan werken de hd zenders namelijk ook gewoon zonder dat je dan weer hoeft te switchen.

Maar vergelijk beide settings maar eens met elkaar op een SD zender, ik denk dat je niet echt verschil zult zien (zeker niet als 1080 de native resolutie is van je scherm, en er dus niet 2x gescaled hoeft te worden)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Vroegâh met CRT's had het wel wat invloed op de hardware. Op een LCD kan het omschakelen van de resolutie geen kwaad. Het enige wat gebeurt is dat er wat vlaggetjes anders komen te staan en de scaler wat anders gaat werken. Het schakelen van resolutie gaat niet "fout", maar duurt bij de meeste TV's en monitor onacceptabel lang. Ik weet ook niet wat dat is. De electronica moet met een DVI/HDMI signaal in een paar frames kunnen zien wat de nieuwe resolutie is, in tegenstelling tot een analoog signaal.

Geldt dat ook voor Plasma ?, want Pioneer heeft toch uitsluitend Plasma TV's.

Op mijn Pioneer ondervind ik geen problemen met overschakelen, enkel als de DB800 aanstaat zie ik op mijn TV scherm dat de Pioneer de DB800 ziet als: HDMI 1125i.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Geplaatst:

[quote=El_Bandito

Geldt dat ook voor Plasma ?, want Pioneer heeft toch uitsluitend Plasma TV's.

Pioneer is jammer genoeg ten koste van hun plasma's ook in de LCD markt gestapt.

Mijn Pioneer plasma (434) heeft ook last met het omschakelen van resoluties. Gelukkig zit er tussen de SD zenders geen verschil in resoluties waardoor het ongemak zich alleen voordoet bij het zappen tussen HD en SD uitzendingen.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:
Origineel bericht van: druup

Pioneer is jammer genoeg ten koste van hun plasma's ook in de LCD markt gestapt.

De uitbater van een gekwalificeerde dealerzaak heeft mij gezegd dat Pioneer zelf weet dat hun LCD-TV' s een vergissing zijn en navenant zal handelen...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen