druup Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Origineel bericht van: juleke21 heb ook een 434 hde en langs kabel (indi) geen problemen met zappen tussen sd en hd kanalen,,MAAR langs sat zappen dat duurd ook lang Gebruik je wel de resolutieswitcher? Anders is het logisch want dan stuurt je dm800 alles op dezelfde resolutie uit en hoeft je paneel niet te schakelen. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
riji Geplaatst: 23 november 2008 Auteur Geplaatst: 23 november 2008 Origineel bericht van: druup Origineel bericht van: juleke21 heb ook een 434 hde en langs kabel (indi) geen problemen met zappen tussen sd en hd kanalen,,MAAR langs sat zappen dat duurd ook lang Gebruik je wel de resolutieswitcher? Anders is het logisch want dan stuurt je dm800 alles op dezelfde resolutie uit en hoeft je paneel niet te schakelen. Sinds ik de raad van Toxicq heb opgevolgd om de DM-800 zonder de plugin "autoresolutie" te gebruiken gaat het SD-HD schakelen toch veel vlotter. Soms moet ik nog wel even heen en weer gaan van het gewenste kanaal, maar dit is toch veel verminderd. Verder gebruik ik nu altijd 576i. Ik vind en denk dat dit de beste oplossing is. De Pioneer PDP-LX-5080D moet de klus dan maar klaren bij de HD-kanalen (waar je er dan nog 1080i en 720p tussen heb).
hemertje Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Origineel bericht van: riji Ik vind en denk dat dit de beste oplossing is. De Pioneer PDP-LX-5080D moet de klus dan maar klaren bij de HD-kanalen (waar je er dan nog 1080i en 720p tussen heb). en dus extra scalen? tussen vinden en denken zit vaak een groot verschil het beste is om de output van de dreambox te zetten op de native resolutie van je tv, is deze 1080 voor een ful hd scherm dan zet je de output dus op 1080i, anders gaat je box bij HD zenders (1080)het beeld terugschroeven naar 576 en je TV gaat er vervolgens weer 1080 van maken! zo blijf je heen en weer up en downscalen... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
druup Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Origineel bericht van: riji Verder gebruik ik nu altijd 576i. Jammer van de kwaliteit van de HD kanalen daar zou ik geen HD ontvanger voor kopen. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
riji Geplaatst: 24 november 2008 Auteur Geplaatst: 24 november 2008 Origineel bericht van: hemertje het beste is om de output van de dreambox te zetten op de native resolutie van je tv, is deze 1080 voor een ful hd scherm dan zet je de output dus op 1080i, anders gaat je box bij HD zenders (1080)het beeld terugschroeven naar 576 en je TV gaat er vervolgens weer 1080 van maken! zo blijf je heen en weer up en downscalen... Heb je ervaring met een Pioneer plasma TV? Kijk eens naar het begin van de discussie. Ik wilde native doorgeven van DM-800 naar TV (autoresolutie), maar de Pioneer-TV heeft het moeilijk bij resolutie-wissel. Om die vertraging te voorkomen moet ik kiezen voor een vaste resolutie. Ik ontvang bijna geen HD-uitzendingen, dus kies ik voor 576i. Het alternatief is 1080i maar dan geef ik bijna continu een upscaled beeld door aan de Pioneer en beeldbewerkingen laat ik liefst zoveel mogelijk aan de Pioneer over. Het probleem ligt voor mij de Pioneer. Zo'n duur toestel zou resolutiewissels toch heel vlot moeten kunnen verwerken. Zo'n wissel verloopt overigens eigenaardig: als ik van SD naar HD ga (vb 576i naar 720p) is er heel even beeld en dan een zwart scherm met schermmelding zoals bij een ingangwissel... (alsof alles opnieuw geinitialiseerd wordt).
riji Geplaatst: 24 november 2008 Auteur Geplaatst: 24 november 2008 Ik heb het probleem gemeld aan Pioneer-NL.
Gast pieterg Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 ik heb het idee dat audio en video onderbroken worden, voor onderhandeling over resolutie en andere zaken. let op, ik heb het hdmi protocol niet bestudeerd, ik beschrijf enkel wat ik meen te zien. Een zelfde soort verschijnsel heb je namelijk als de hdmi naar de AV receiver loopt (als input voor het geluid), en vanuit daar door naar de tv. Op het moment dat de tv uit staat, de box aan, en de AV receiver aan, heb je geluid. Maar zet je de tv ook aan, dan verdwijnt het geluid voor een paar seconden, met andere woorden, de hdmi bus wordt blijkbaar tijdelijk voor wat anders gebruikt dan audio/video (initialisatie?)
Raphie Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Ik snap het probleem echt niet hoor, 5 sec wachten tussen een resolutie switch. ik stuur liever de PIO in orginele resolutie aan en laat de PIO scalen naar 1920 * 1080 dan dat ik eerst de DM800 alles laat scalen naar 1080i, waarna de PIO er alsnog 1080p van moet maken. Er is geen enkele TV die sneller swiched, en ga eens kijken aar een projector, daar duurt het switchen van resolutie nog "langer" VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)
riji Geplaatst: 24 november 2008 Auteur Geplaatst: 24 november 2008 Origineel bericht van: Raphie Ik snap het probleem echt niet hoor, 5 sec wachten tussen een resolutie switch." Inderdaad, dan is er geen probleem voor jou, maar begrijp dat niet iedereen zo lang wil wachten, zeker met zo'n duur toestel dat voor de rest uitstekend presteert. Ik denk dat er iets mis loopt met de communicatie en ben benieuwd naar het antwoord van Pioneer.
riji Geplaatst: 24 november 2008 Auteur Geplaatst: 24 november 2008 Origineel bericht van: pieterg ik heb het idee dat audio en video onderbroken worden, voor onderhandeling over resolutie en andere zaken. let op, ik heb het hdmi protocol niet bestudeerd, ik beschrijf enkel wat ik meen te zien. Een zelfde soort verschijnsel heb je namelijk als de hdmi naar de AV receiver loopt (als input voor het geluid), en vanuit daar door naar de tv. Op het moment dat de tv uit staat, de box aan, en de AV receiver aan, heb je geluid. Maar zet je de tv ook aan, dan verdwijnt het geluid voor een paar seconden, met andere woorden, de hdmi bus wordt blijkbaar tijdelijk voor wat anders gebruikt dan audio/video (initialisatie?) Net zoals ik het eigenaardig blijft vinden bij HDMI-aansluiting dat de LX-5080 het digitale geluid niet kan doorgeven via zijn digitale audio uitgang aan een AV receiver.
Henksat Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Origineel bericht van: pieterg Maar zet je de tv ook aan, dan verdwijnt het geluid voor een paar seconden, met andere woorden, de hdmi bus wordt blijkbaar tijdelijk voor wat anders gebruikt dan audio/video (initialisatie?) Ik laat alleen het geluid via glas naar de versterker lopen, en hier onderbreekt het geluid een halve seconde als ik de TV erbij aan zet. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
riji Geplaatst: 1 december 2008 Auteur Geplaatst: 1 december 2008 Zoals gemeld heb ik raad gevraagd bij Pioneer Benelux Customer & Service support: Vraag1: Ik gebruik de PDP-LX-5080D met satellietonvanger Dreambox DM-800: het schakelen tussen SD en HD is traag en moeilijk (alsof de ingang opnieuw geinitialiseerd wordt). Zelf gebruik ik daarom geen autoresolutie, maar laat alles in 576i doorgeven aan de LX-5080D, maar dit is slechts een noodmiddel. Zou het beter zijn alles in 1080i te laten doorgeven? Is hier een echte oplossing voor? Antwoord1: Bij omschakeling van standaard naar high definition moet het beeld opnieuw worden opgebouwd. Dit kan inderdaad even duren. Niet elk signaal is HD, mogelijk moet hier nog een upscaling gebeuren, neemt even in beslag. Weergave van 576 gaat sneller gaan dan 1080. Vraag2: Dank voor uw reactie. U antwoordt evenwel niet op mijn vraag. Het is mogelijk om het het deinterlacen en/of het up/downscalen door hetzij de satellietontvanger Dreambox DM-800 hetzij door de Pioneer PDP-LX-5080D te laten uitvoeren. Wat is de beste keuze wat de beeldkwaliteit betreft? Indien u niet bekend bent met de Dreambox DM-800 (Dream Multimedia Co) noch de nodige informatie kunt bekomen (?), kunt u dan misschien iets meer zeggen over de technische mogelijkheden van de PDP-LX-5080D wat deinterlacen en up/downscaling betreft. Nog een andere vraag: welke is de laatst beschikbare firmware voor de PDP-LX-5080D? Antwoord2: Als antwoord kan ik stellen dat een plasma enkel kan weergeven wat hij zelf doorgestuurd krijgt. Dit wil dus zeggen dat een plasma (eender welke plasma trouwens) Het up/down scalen moet van de aangesloten media komen. Als deze de weergave kan aanpassen dan kan de plasma dit weergeven. Ik ga u dus aanraden om informatie te gaan zoeken in de richting van uw dreambox. ---------------------------- Nu begrijp ik er niets meer van.
hemertje Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 pioneer zal er zelf ook wel niets van snappen vrees ik DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
druup Geplaatst: 2 december 2008 Geplaatst: 2 december 2008 Origineel bericht van: riji Zoals gemeld heb ik raad gevraagd bij Pioneer Benelux Customer & Service support: Vraag1: Ik gebruik de PDP-LX-5080D met satellietonvanger Dreambox DM-800: het schakelen tussen SD en HD is traag en moeilijk (alsof de ingang opnieuw geinitialiseerd wordt). Zelf gebruik ik daarom geen autoresolutie, maar laat alles in 576i doorgeven aan de LX-5080D, maar dit is slechts een noodmiddel. Zou het beter zijn alles in 1080i te laten doorgeven? Is hier een echte oplossing voor? Antwoord1: Bij omschakeling van standaard naar high definition moet het beeld opnieuw worden opgebouwd. Dit kan inderdaad even duren. Niet elk signaal is HD, mogelijk moet hier nog een upscaling gebeuren, neemt even in beslag. Weergave van 576 gaat sneller gaan dan 1080. Vraag2: Dank voor uw reactie. U antwoordt evenwel niet op mijn vraag. Het is mogelijk om het het deinterlacen en/of het up/downscalen door hetzij de satellietontvanger Dreambox DM-800 hetzij door de Pioneer PDP-LX-5080D te laten uitvoeren. Wat is de beste keuze wat de beeldkwaliteit betreft? Indien u niet bekend bent met de Dreambox DM-800 (Dream Multimedia Co) noch de nodige informatie kunt bekomen (?), kunt u dan misschien iets meer zeggen over de technische mogelijkheden van de PDP-LX-5080D wat deinterlacen en up/downscaling betreft. Nog een andere vraag: welke is de laatst beschikbare firmware voor de PDP-LX-5080D? Antwoord2: Als antwoord kan ik stellen dat een plasma enkel kan weergeven wat hij zelf doorgestuurd krijgt. Dit wil dus zeggen dat een plasma (eender welke plasma trouwens) Het up/down scalen moet van de aangesloten media komen. Als deze de weergave kan aanpassen dan kan de plasma dit weergeven. Ik ga u dus aanraden om informatie te gaan zoeken in de richting van uw dreambox. ---------------------------- Nu begrijp ik er niets meer van. Uit beide antwoorden kan je opmaken dat de medewerker van Pioneer er duidelijk niets van snapt. Antwoord 2 spreekt antwoord 1 ook tegen. Ik vind wel dat vraag 2 geen terechte vraag is ze kunnen dat nooit beantwoorden daar zij alleen zullen/kunnen oordelen over hun eigen producten en niet die van andere fabrikanten! VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
riji Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Ik heb het nog eens gevraagd bij Pioneer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen