riji Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Origineel bericht van: riji Ik heb het nog eens gevraagd bij Pioneer. Ik kreeg heel snel volgend antwoord van Pioneer: "Als antwoord kan ik stellen dat wij hier op de technische dienst uw vraag heel goed begrijpen. Ik begrijp uw ongemak en u heeft 100% gelijk. Het zou beter zijn dat het schakelen tussen HD en SD over 1080i kan gaan want dit zal zeker sneller zijn. Maar een Plasma kan niet zelf deinterlacen en/of up of downscalen. Dit moet van de dreambox uit gezonden worden vandaar de raad om dreambox aan te spreken. " ------------------------- Wie moet ik nu geloven: Pioneer of diverse deelnemers aan dit (en andere) fora?
trinity1 Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Origineel bericht van: riji De uitbater van een gekwalificeerde dealerzaak heeft mij gezegd dat Pioneer zelf weet dat hun LCD-TV' s een vergissing zijn en navenant zal handelen... Dat valt nog te bezien: Bij een van de eerste serieuze reviews van de pas verschenen pioneer LCD schermen blijkt hoe goed ze zijn. Deze eerste generatie pioneer LCD schermen blazen meteen alle nu bestaande lcd schermen in een klap naar de "schroothoop" om het maar eens oneerbiedig te zeggen. Pioneer heeft dus goed z'n huiswerk gedaan. Origineel bericht van: riji Wie moet ik nu geloven: Pioneer of diverse deelnemers aan dit (en andere) fora? Kijk goed naar wat pioneer schrijft. Het komt erop neer dat je het beste je dreambox laat upscalen en dan aanbiedt aan je TV. Vindt je de beeldkwaliteit minder zorg dan dat op je HDMI ingang alle softwarematige hulpmiddelen uitstaan. Deze maken het beeld alleen maar minder i.p.v. beter. Hooguit zou je de beeldscherpte van de scherm wat kunnen opschroeven. Als de beeldkwaliteit de hoogste prioriteit heeft denk ik dat je de schakeltijden voor lief moet nemen. Ik heb de pioneer KRP-500A met ingebouwde HD tuner en via HDMI een losse sat HD tuner. Voor ik de tv kocht dacht ik de ingebouwde HD tuner zal wel niet veel voorstellen. Wat een vergissing zeg. In vergelijking met de ABCOM IP9000, dream800 en even mogen testen met de dream8000 geeft de ingebouwde HD tuner een nog perfecter beeld en ook geluid is veel helderder en zuiver. Mijn losse tuner staat nu vrijwel altijd uit en de dream8000 komt er voorlopig niet. Misschien eens met je dealer praten over een upgrade Trinity
riji Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Origineel bericht van: trinity1 Kijk goed naar wat pioneer schrijft. Het komt erop neer dat je het beste je dreambox laat upscalen en dan aanbiedt aan je TV. Zo begrijp ik het ook. Dus altijd 1080i aanbieden en meteen ook langere vertragingen vermijden (geen resolutiewissels meer). Alleen is op diverse fora vaak het tegengestelde gesteld van wat Pioneer beweert en daar wacht ik nog altijd op reacties... Origineel bericht van: trinity1 Ik heb de pioneer KRP-500A met ingebouwde HD tuner en via HDMI een losse sat HD tuner. Voor ik de tv kocht dacht ik de ingebouwde HD tuner zal wel niet veel voorstellen. Wat een vergissing zeg. In vergelijking met de ABCOM IP9000, dream800 en even mogen testen met de dream8000 geeft de ingebouwde HD tuner een nog perfecter beeld en ook geluid is veel helderder en zuiver. Mijn losse tuner staat nu vrijwel altijd uit en de dream8000 komt er voorlopig niet. Misschien eens met je dealer praten over een upgrade Trinity Aangename verrassing voor jouw. Ik beleefde de aankoop van mijn DPD-LX-5080D reeds dermate als een buitensporige uitgave, dat ik er nog lang zal moeten mee voortdoen.
trinity1 Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Origineel bericht van: riji Aangename verrassing voor jouw. Ik beleefde de aankoop van mijn DPD-LX-5080D reeds dermate als een buitensporige uitgave, dat ik er nog lang zal moeten mee voortdoen. Das is waar maar je hebt er iets voor teruggekegen waarvan ik zeker weet dat elke dag met plezier naar kijkt.
riji Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Origineel bericht van: trinity1 Das is waar maar je hebt er iets voor teruggekegen waarvan ik zeker weet dat elke dag met plezier naar kijkt. Inderdaad, ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.
druup Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 Origineel bericht van: riji Maar een Plasma kan niet zelf deinterlacen en/of up of downscalen. Dit snap ik dus niet, als het scherm dit niet zou kunnen kan je niet altijd een beeldvullend plaatje krijgen bij verschillende resoluties. M.a.w. als je een SD signaal van 704x576 1:1 vanuit je ontvanger doorgeeft aan een 1920x1080 scherm krijg je maar een klein plaatje met een dikke zwarte rand op je scherm! Ik snap dat het fysiekescherm niet kan up/down scalen maar de electronica in het scherm (of mediabox) kan dit dus echt wel!! VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen