Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zowel Cccam als MGCamd lopen afzonderlijk goed, maar ik kan ze blijkbaar niet gelijktijdig starten.

MGCamd (versie 1.31) zorgt ervoor, dat Cccam niet kan lopen (liep Cccam al voordat MGcamd

gestart werd, wordt Cccam beeindigd - Cccam start niet wanneer MGCamd al loopt).

Hoe kan ik er nu voor zorgen, dat Cccam automatisch start voor sateliet A en dat MGCamd

automatisch start wanneer ik naar sateliet B zap (en vice versa natuurlijk) ?

Ik gebruik op dit moment het standaard DMM image en heb zelf de EMU's ingebouwd (op het

moment wordt de EMU via de file "bootup" automatisch gestart).

Ik ben geenzins van plan een ander image te gebruiken ...

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:
Origineel bericht van: nlrela

Ik ben geenzins van plan een ander image te gebruiken ...

In dat geval gaat het je niet lukken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Hallo Henksat,

Jij bent ook vroeg op ;-)

Is het niet zo, dat de image bouwers voornamelijk scripts in de standaard inbouwen ipv van objekten zelf te compilen ?

Geplaatst:

Dat is niet zo, de emu-afhandeling in b.v. de PLi image zul je nooit werkende krijgen in de originele image.

Als eens vaker gevraagd: Waarom persé de DMM image willen gebruiken?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

ja inderdaad waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Als je bijv, Pli gebruikt kun je per provider of per zender een emu aankoppelen.............dit is toch wat je wilt?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Met enigma2 gaat dat nog niet. Dit is alleen in Enigma1 dat je per zender/provider een emu kunt kiezen... Maar waarom wil je van emu verwisselen.

Twee emu's draaien tegelijkertijd werkt namelijk nooit. Dit komt omdat simpelweg 1 emu een CW kan doorsturen naar de "hardware" van de box en niet twee emu's tegelijk.

Veel emu's (gbox maar ook mgcamd) geven de CWs die ze gevonden hebben door aan /tmp/ecm.info. Als CCcam deze file eens zou kunnen parsen op CWs dan zou je wel twee emu's kunnen draaien (met de PMT-pid werkt dit gewoon met twee emu's - getest hier met mgcamd en gbox).

En in het geval CCcam binnen een bepaalde tijd zelf geen CWs vindt dan zou je dit kunnen proberen via een /tmp/ecm.info parse(CCcam moet deze dan in een andere file zetten)... Dan geeft CCcam deze geparste CWs weer door aan de "hardware" van de box.

Dit is het enige waarmee je twee emu's werkend kunt krijgen. Echter dit vergt wel een aanpassing binnen de huidige emu's (in dit voorbeeld CCcam).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Maar waarom wil je van emu verwisselen

Interne cardsharing met Cccam en encoderen van Nagra2 (lukt me tot nu toe niet met Cccam .....).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Waarom persé de DMM image willen gebruiken?

Omdat er op dit moment niet iets anders zeer zinvol bestaat ....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen