Ga naar inhoud


[DSR7005] problemen met schakelen 19.2 - 23,5


satmarc

Aanbevolen berichten

Beste medesatters,

 

Een probleem waar ik al een tijdje tegenaanloop, toen nog niet zo aanwezig, maar nu begint het steeds meer op te vallen :

 

Op het moment dat ik van de 19.2 satelliet wil overschakelen naar een zender op de 23,5 satelliet heb ik GEEN ontvangst op de 23.5

 

Na een tijdje schakelt de ontvanger over naar de 23,5 satelliet (na wat uit en aan zetten,fabrieksinstellen etc ...) en je raadt het al .... dan heb ik op de 19.2 satelliet geen beeld.

 

Ook beginnen er steeds meer zenders weg te vallen op de 19.2 satelliet wanneer ik daar gewoon ontvangst heb.

 

Eerst denk je aan je kabels, LNB, en je gaat zaken uitsluiten (door ontvanger van boven te pakken die goed werkt)

Een philips ontvanger van boven werkt probleemloos op de aansluitingen waar mijn dsr7005 normaal gesproken op aangesloten is.

 

Het lijkt nu dus in de ontvanger te zitten.

 

Misschien heeft iemand ervaring met deze klachten, en wellicht enig idee wat je kwijt bent om dit te laten repareren (nieuwe tuners modules zijn volgens mij erg erg duur)

 

 

Ik hoor graag jullie feedback.

 

 

Thanx

 

 

SatMarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik de originele quad LNB van CanalDigitaal welke geschikt is voor Astra 1 en Astra 3

 

Het vreemde is dat mijn oudere Philips ontvangers die boven staan (DSR2211) er geen last van hebben, maar zonder problemen werken (op de bewuste kabels in de woonkamer)

 

Ik zal inderdaad eens controleren op corrosie, hoewel ik denk dat dit wel mee zal vallen, omdat ik van de zomer alle kabels opnieuw heb gestript en aangesloten.

 

 

Bedankt voor jullie feedback zover smile

 

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Update :

 

Steeds meer zenders willekeurig verpreid over de astra 1 en astra 3 satelliet geven geen ontvangst meer op deze ontvanger.

Ik krijg dan zwart beeld + schotel icoontje met rood uitroep tekentje.

 

 

Als ik een opname start lopend via de tweede tuner op de zender waar geen beeld meer is (vat je hem nog:_)) en ik speel deze opname terug heb ik gewoon beeld.

 

Het lijkt erop dat tuner 1 naar zijn vaantjes is.

Ik heb de ontvanger al opengemaakt om de te kijken of deze tuner "makkelijk" te vervangen is.

Helaas zijn mij soldeerkunsten niet dusdanig dat ik hem eruit ga solderen (tuner zit met erg veel soldeerpunten vast en zeer klein)

 

Heeft er iemand advies ?

 

Wellicht een niet te dure schotel reparateur, of wellicht een oplossing van het probleem. Zijn er meer mensen die wel eens deze problemen hebben gehad ?

 

 

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunt ook nog kabels verwisselen. Eventueel de tuner testen met het doorverbindingsstukje tussen ingang 1 en 2. Dan kun je alles daar buiten uitsluiten. Heb je dan nog storing in tuner 1, dan moet het wel in de ontvanger zitten.

Hebben er geen muizen in je kabel gebeten? eek

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan_S
Kunt ook nog kabels verwisselen. Eventueel de tuner testen met het doorverbindingsstukje tussen ingang 1 en 2. Dan kun je alles daar buiten uitsluiten. Heb je dan nog storing in tuner 1, dan moet het wel in de ontvanger zitten.
Hebben er geen muizen in je kabel gebeten? eek

Johan


Ik heb al een andere satellietonvanger op de kabels getest, en daar is het beeld gewoon prima.
Ik denk dat het dus niet aan de kabels ligt.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jJouw probleem is een software fout in de ontvanger.Ik ben dit probleem een aantal keer tegen gekomen en het blijkt bij een aantal groothandels ook al bekent te zijn.

De ontvanger moet naar E-Care voor reparatie en het zal als de ontvanger tussen de 1 en 2 jaar is al snel tegen de 100 euro kosten.

Philips zelf geeft met deze klacht niet thuis helaas.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

satmarc,is het mogelijk dat er voedings problemen zijn, zie mijn bijdrage geplaatst op 15-01-2009 over "Philips DSR7005 Div.hardwarefouten(verkeerde kop)" misschien zit daar het probleem gezien ook de div.andere problemen die geplaatst zijn over de DSR7005 waarin de voeding (elcotje's)een nare hoofdrol speelt. Succes, Gr.

MLS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bedankt voor jullie bijdrages en het meedenken van dit onderwerp. Ik heb mezelf er maar niet aan gewaagd en de ontvanger voor reparatie naar de bekende Philips reparateur gestuurd. Philips gaf inderdaad niet thuis, en herkende deze klachten niet van deze ontvanger.

Ook mijn ontvanger was ongeveer 2,5 jaar oud. Ze zijn dus niet gemaakt om heel erg lang plezier van te hebben :-(

 

Ik heb voor de hele reparatie bijna 100 euro moeten betalen. Wel heb ik van de reparateur een nieuwe ontvanger toegestuurd gekregen. Alles werkt weer perfect, maar waarschijnlijk kunnen we hem na 2,5 jaar weer afschrijven.

 

Wel ben ik nog steeds uitermate te spreken over de beeldkwaliteit van deze ontvanger, het uiterlijk en de zo gemakkelijke bediening (iedereen in het gezin kan er mee omgaan).

 

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smartkid
hallo satmarc

de mijne is nu ook stuk ! schakelt niet meer tussen hotbird en astra wie was jouw reparateur?

vriendelijk dank, smartkid


Balen dat je ontvanger stuk is.
Ik wil je best vertellen wie de reparateur is, maar volgens mij is dat niet toegestaan hier op het bord. En ik wil liever geen ban aan mijn broek.
Als er een moderator meekijkt en mij toestemming geeft wil ik je de reparateur best vermelden, overigens kun je ook even zoeken via google en dan vind je deze reparateur ook. Of bel anders even met Philips, die kunnen je ook op weg helpen.

Suc6 !

SatMarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satmarc
[Als er een moderator meekijkt en mij toestemming geeft wil ik je de reparateur best vermelden,
SatMarc


Onder geen beding reclame op het board, zo blijft de grens voor iedereen duidelijk.!
Wil je iemand helpen dan kan dat via PM.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...