Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Probleem LAN verbinding met Top Set 2.0


Sim50

Aanbevolen berichten

Hallo Forum gebruikers,

 

Hebben jullie het al voor elkaar gekregen om via Top Set 2.0 een lan verbinding tot stand te krijgen?

Het apparaat is via een dos-venster gewoon te pingen, en geeft netjes antwoord terug.

De Webinterface van de topfield werkt ook gewoon. Ook is hij voorzien van de laatste firmware

 

In het Top Set 2.0 kun je bij Tools --> Options --> Connection een FTP verbinding instellen.

Ik heb hier alle mogelijkheden geprobeerd, echter zonder resultaat.

 

Hij geeft elke keer de foutmelding "Cannot connect to 192.168.2.5 - 500 connection refused (winsock error #10061)

 

Weet iemand of je hier overigens nog een loginnaam en wachtwoord op moet geven? en zo ja, wat is dat dan?

 

Ook geprobeerd met een USB kabel rechtstreeks te verbinden met de topfield, maar ook hier geen resultaat.

 

Heeft iemand nog suggesties? of dat men weet hoe ik de verbinding tot stand kan krijgen. Ik wil toch een keer mijn lijst op deze manier kunnen bewerken.

 

Alvast bedankt

 

Gr. simon

 

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, het probleem dat je beschrijft, heb ik nog niet gehad.

Dus daarmee kan ik je niet verder helpen. Maar er is wel een alternatief voor TopSet, nl. FlemLion.

Een gouden tip die ik vandaag van een aardige persoon gekregen heb en heb het een uurtje geleden geprobeerd. Bij opstart moet je gewoon je IP-adres opgeven.

 

Hieronder de nodige linken om het programma te downloaden:

 

http://www.flemlion.net/topfield/

Welcome to the FlemLion.Net - TopField tools section.

We're still looking pretty bare here as we are trying to find out if you are out there. As in YOU, the possible USERs of this tool.

First let's get the business part dealt with. Everything you can find on here on this site (as in www.flemlion.net) is covered by the GPL license.

Download

Now for the nice stuff: here you'll find a link to an installer for the TopField GUI version 0.5.

Since on a number of platforms (particularly those Micro$oft ones) installation isn't always running smoothly, I'm no also generating a ZIP-file containing all the necessary files.

That's a GUI application that enables most of the TopField 77x0 HD PVR web functionality on any platform that has Java 6 installed (and some nice extra's here and there).

It's still a bit rough round the edges, it doesn't include proper handling of error notifications from the TF for example, but it is already pretty useful I think (at least I use it regularly myself).

Unfortunately the FW .26 broke sub-folder navigation. I've included a check to try and avoid the GUI from looping indefinately, but other than that subfolder navigation is pretty much broken for now.

So I would like to let you at it and try it out.

 

Laat even weten als het hiermee lukt.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Saterke,

Bedankt voor je reaktie

Ik heb Flemlion gedownload en uitgepakt.

Kan echter geen com, exe of bat file vinden om het op te starten.

Weet jij een oplossing?

Simon

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, het is beter om niet de zip-file te downloaden, maar te klikken op de website op de link bij het woordje "here".

Dan verkrijg je een jar-file.

Eenmaal het bestandje gedownload, gewoon op dubbelklikken.

Daarna begint de installatie.

Ik hoop dat het werkt met Flemlion, want het kan eventueel ook een firewall-instelling zijn.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

 

Ik wil het progje ook even proberen maar loop tegen hetzelfde probleem.Als ik dubbelklik op het jar bestand wordt het niet geinstalleerd maar uitgepakt.In mijn geval met allzip.Kan vervolgens niets installeren.Is het jullie wel gelukt.

Grtzzz Manfred.

Azbox HD premium plus.HD 1Tb Firmware de laatste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sim50

Hebben jullie het al voor elkaar gekregen om via Top Set 2.0 een lan verbinding tot stand te krijgen?
Het apparaat is via een dos-venster gewoon te pingen, en geeft netjes antwoord terug.
De Webinterface van de topfield werkt ook gewoon. Ook is hij voorzien van de laatste firmware

In het Top Set 2.0 kun je bij Tools --> Options --> Connection een FTP verbinding instellen.
Ik heb hier alle mogelijkheden geprobeerd, echter zonder resultaat.

Hij geeft elke keer de foutmelding "Cannot connect to 192.168.2.5 - 500 connection refused (winsock error #10061)

Weet iemand of je hier overigens nog een loginnaam en wachtwoord op moet geven? en zo ja, wat is dat dan?

Ook geprobeerd met een USB kabel rechtstreeks te verbinden met de topfield, maar ook hier geen resultaat.


Simon, er is hier al vaker over geschreven: de TF77x0HDPVR ondersteunt géén FTP connectie, evenmin het up- en downloaden van de zenderlijst via USB. Dat de TF77x0HDPVR nu een LAN connectie ondersteund en een Web interface heeft, veranderd daar niets aan. Alléén de in de handleiding beschreven functionaliteit voor LAN en USB wordt ondersteund, verder niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie.

Nu maar hopen dat er misschien in de toekomst een update gaat komen die dit misschien wel gaat ondersteunen.

Groeten

Simon

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...