Unetwork Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 Nog een wellicht dom vraagje omdat voor het eerst zit te stoeien met een nieuwe 800HD. Ik heb op mijn 7020 de volgende instelling LNB1 AA Astra 19 vaste opstelling LNB2 AB draaibaar HB Thor Astra 28 etc etc. LNB3 BB vaste opstelling op 23E Hoe doe ik dat in de 800? Als ik wat verander vraagt die om vorige instelling te verwijderen... Alvast bedankt>>>Peter Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Unetwork Geplaatst: 2 december 2008 Auteur Geplaatst: 2 december 2008 Het moet uiteraard BA zijn, maar heeft iemand een tip? Zou erg blij zijn om Enigma2 wat beter te gaan begrijpen, tja een hobby dus en van elkaar kunnen we een hoop leren... (Of als de vraag eerder is gesteld dan grAAg een link want ik kon geen bevredigend antwoord vinden Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Roodkapke Geplaatst: 2 december 2008 Geplaatst: 2 december 2008 Hoi, Via menu > instellingen > zenders zoeken > tuner configuratie > tuner A zou je in het diseqc menu moeten komen. Door nu op de eerste regel met de pijltjes naar links of rechts te gaan kun je de meest vreemde instellingen veranderen. Een groot voordeel, E2 sloopt niet gelijk je zenderlijst. Je kunt er dus gewoon mee spelen en kijken of het goed werkt. Hou er wel rekening mee dat niet alle instellingen altijd in 1x werken. Soms moet enigma of de box even een herstart hebben. Sukses. [edit , typo] PLinux member
Unetwork Geplaatst: 4 december 2008 Auteur Geplaatst: 4 december 2008 Dank je Roodkapke voor je antwoord, ik had dit al gedaan maar kreeg een melding of ik de andere positie wou wissen.. bvb: LNB 2 = draaibaar en stel in AB als ingang en daar wil ik dus HB, Thor, 16E 28E etc. op kijken. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Roodkapke Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 Dat kan wel hoor. Dan moet je alleen aangeven dat LNB 2 een draaibaar systeem is. En dus ook beginnen met AA en niet met AB. Voor iedere LNB die je invoert begin je dus bij AA. Wat misschien sneller en slimmer werkt is eerst je rotor invoeren onder LNB 1, moet ie daar wel zitten natuurlijk, en daarna je vaste opstelling. PLinux member
Roodkapke Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 En als je met je draaibare systeem begint, krijg je die vraag dus ook niet PLinux member
Unetwork Geplaatst: 4 december 2008 Auteur Geplaatst: 4 december 2008 Ik ga het proberen, bedankt alvast Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Unetwork Geplaatst: 4 december 2008 Auteur Geplaatst: 4 december 2008 Nee hoor krijg het niet voor elkaar, ga het van de week maar weer eens proberen. Heb nu alleen maar 19E en 23E HB en al de anderen zijn nu weg. In ieder geval bedankt voor de moeite maar denk dat dit dus niet mogelijk is. Had bvb in Enigma1 voor motor instelling: Diskeq 1.1 LNB 0 en dan AA Vast LNB: Astra 19,2E LNB 1 en dan AB Vast LNB: Astra 23,5E LNB 2 en dan BA Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Roodkapke Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 Vreemd, Ik heb hier een multiswitch hangen met daarvoor een 8-1 uncommitted. En op 1 van die inputs zit een rotor. Die krijg ik met zowel de 7025 als de 800 gewoon aan het draaien. Btw, een rotor is altijd diseqc 1.2 PLinux member
Unetwork Geplaatst: 4 december 2008 Auteur Geplaatst: 4 december 2008 Ja 1,2 weet ik maar draai handmatig Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Satlook Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 Heb je hier iets aan? http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...rue#Post1589359 DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Unetwork Geplaatst: 6 december 2008 Auteur Geplaatst: 6 december 2008 Nee helpt ook niet heb van allerlei images geprobeerd, nu ook Ronaldd, maar er is geen LNB 0 te vinden. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Roodkapke Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 LNB 0 is enigma 1 en volgens mij helemaal fout. De eerste LNB noem je toch 1 en geen nul ? Enigma 2 begint met LNB 1 en LNB 0 bestaat niet.. PLinux member
Unetwork Geplaatst: 6 december 2008 Auteur Geplaatst: 6 december 2008 Dat bedoel ik ook want de link die hij stuurde gaat over E1 en niet E2 Maar heb hier nog steeds geen oplossing gevonden voor dit nare probleem. Dus met e2 kan je dus vele fix schotels toevoegen maar niet in combinatie van een draaibare. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Satje07 Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 Opstelling hier al jaren hetzelfde; Ook voor de DB800 gekeken even met Gemini 3.90 1 vaste schotel op 19,13,28 diseqc 1,2,3 Draaibaar op de rest diseqc 4 Bij ontvangstinstellingen: Geavanceerd: 19 op lnb1 diseqcmodus 1.1 diseqc commando AA Alle ander instellingen standaard 13 op lnb2 diseqcmodus 1.1 diseqc commando AB Alle ander instellingen standaard 28 op lnb3 diseqcmodus 1.1 diseqc commando BA Alle ander instellingen standaard de rest op lnb4 diseqcmodus 1.1 diseqc commando BB Alle ander instellingen standaard Als ik in het menu rommel heb ik nooit geen last dat de settingslijs gerunieerd wordt. wel met enigma 1 Misschien een idee met welke settings editor je het erin zet Gebruik hier Dreamset 2.17 stuk stabieler als dat die lama probeer deze lijst eens uit in Dreamset Lees je oplossing wel: suc6 Ed Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen