Ga naar inhoud


Prog. probeem met goldwafercard en vp20.


Gast

Aanbevolen berichten

ik ben al een tijdlang bezig om een goldwafer card (met pic 16f84 en eeprom 24cl16) voor irdeto te proggen m.b.v een vp20 en soft bestaande uit loader.hex, bin file en pic.hex. Heb met diverse programmas geprobeerd maar nadat ik de loader erin heb en de eeprom wil laden met de binfile krijg ik steeds een foutmelding. Bij Winphoenix de melding: Winphoenix heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en zal worden afgesloten en bij Chipcat: Error writing eeprom. Ook met Picprog lukte het niet. Geprobeerd met andere voeding, andere PC, andere baudrate v.d. compoort. De kaart is van het smd type dus de ic's zijn niet te verwisselen. Zou deze stuk zijn of kan het ergens anders aan liggen? Wie kan mij op weg helpen? Alvast bedankt, Esco.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Wiz,ik had,en heb nogmaals,daar al veel gelezen, ook op andere plekken maar heb de oplossing niet aangetroffen. Als jij het weet of mij kunt vertellen waar ik mijn licht kan opsteken zou ik dit zeer op prijs stellen. Wie heeft een vergelijkbaar probleem gehad en weet wat te doen of heeft een tip? Is een goldcart te testen of hij nog heel is, en hoe? Of kan hij geblokkeerd zijn? Wie heeft de GOLD tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi durk, geprobeerd met ic-prog 1.03 met en zonder toverstaf, lukte nog niet!<BR>Avalon, ik heb al vaker gehoord dat het heel belangrijk is om de juiste loader te gebruiken maar de loaderhex zit toch bij de bin en hex files, deze zou dan toch de goede moeten zijn, of wat bedoel je anders met "de goeie loader"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Salü Esco<P>Ik heb met de VP20 en GW ( Piccards) geen <BR>problemen. (dit in tegenstelling vwb Atmel)<BR>Heb je wel de juiste instellingen vwb dipswitches ( Pic ) op de VP20.<BR>Met de juiste files ( loader ) zou het dan zonder problemen moeten lukken <BR>Ik gebruik overigens PicProg en WinPhoenix<P><BR>mvg CJG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt tot zover, dankzij jullie tips ben ik er achter dat het kaartje (golwafer plus version 2.2) niet (goed) geprogd kan worden en dat het zeer waarschijnlijk niet aan mijn progger ligt of de gebruikte programma's en file's. Een andere pic-kaartje (met normale IC's)lukt namelijk wel. Bij het gebruik van Cardmaster worden (nadat met ic-prog de bijbehorende loader geladen is) na een klik op connect niet de kaartgegevens getoond. Wie weet waar dit aan kan liggen, is dit te verhelpen of is het kaartje stuk? groetjes Esco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...