Ga naar inhoud


live hdtv schokt, hoe verbeteren?


Aanbevolen berichten

goedenmiddag,

 

ik heb al enige tijd naar tevredenheid een htpc draaien, maar ik loop tegen een beperking aan, HDTV zenders worden schokkerig weergegeven waarbij mijn processor rond 70-80% belasting zit.

 

Bij gedownload hdtv materiaal geen problemen (belasting 20-30%)dus je zou dus zeggen dat het eigenlijk geen problemen mag vormen.

 

Ik heb al diverse codecs geprobeerd (coreavc, elecard avc en cyberlink) maar geen van alle doet wat ik wil.

 

Heeft iemand de gouden tip om de prestaties op hdtv zenders te verbeteren?

 

Voor de volledigheid de specs van mijn htpc:

Processor: AMD Athlon X2 4800+

Moederbord: Asus M2A-VM HDMI

Geheugen: 2gb corsair ddr2 800mhz

harddisk: 250gb Samsung

Video: (onboard) ati x1250

Tuner: Technotrend S2-3200

 

Ik heb momenteel vista Ultimate met progdvb pro draaien, maar ik sta zeker ook zeker open voor een linux oplossing.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht dat het gedownloade HDTV materiaal gebruik maakt van de MPEG2 compressie (wordt veelvuldig gebruikt voor HD content in de USA) en het materiaal dat je live kijkt van de veel complexere en daarmee meer processorkracht slurpende h264 compressie.

 

Ik ben niet zo thuis in het CPU assortiment van AMD maar ik heb met mijn Intel Core2 6600 geen enkel probleem met 1080i/1080p content. Mijn cpu load zit bij het afspelen van een 1080i opname met deinterlacing ongeveer tussen de 50-70%. Ben op het moment ook een 1080i feed op de Atlantic Bird1 aan het kijken en het loopt prima vloeiend :D

 

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele simpele ATI X1600 met HDMI uitgang blush

 

Deze heeft wel hardwareacceleratie voor H264 maar ik heb deze uitstaan aangezien de ATI slecht deinterlaced waardoor je nogal wat karteltjes ziet bij 1080i materiaal.

 

Als je een wat betere ATI of NVIDIA kaart koopt kun je daar inderdaad goed rendement uithalen. Weet je al welke compressie je gedownload materiaal gebruikt?

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een beetje vreemd. Ik gebruik zelf DVBviewer met CoreAVC als H264 decoder, BitControl voor MPEG2 decoder en AC3Filter voor Dolby Digital geluidssporen.

 

Welke programmatuur en operating system (XP, Vista) gebruik je?

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik er uit ben,

 

heb net dvbviewer geinstalleerd, en hiermee heb ik wel goed beeld op hd kanalen met een processorverbruik van 40-60%

 

Blijkbaar vreet progdvb bijzonder veel resources en maakt het dus ongeschikt voor hdtv.

 

Bedankt voor de hulp en het meedenken!

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je moet ook aan die Core AVC denken, die ontlast nogal veel de processor.

 

Voor die mkv's van jou, voor zover ik weet is x264 de tegenhanger van h264 maar daar gebruik je misschien vlc voor met Core AVC?

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad CoreAVC laat een aanzienlijk verschil in CPU belasting zien t.o.v. bijvoorbeeld PowerDVD8. x264 is echter zoals ik het me herinner slechts een open source library om H264 dan wel AVC videostreams te maken. Met andere woorden het is een tool om H264/AVC materiaal aan te maken.

 

Persoonlijk gebruik ik voor .mkv en ook al mijn andere h264/avc bevattend materiaal media player classic (MPC). Samen met CoreAVC en AC3filter draait het als een terelier hier :-)

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm bij mij draait de PowerDVD8 codec juist fijner met x264 content.. zowel offline als van de schotel :?

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...