Airmaxx Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 Hallo Vraag Ik heb nu een DM800 en er valt me iets op. De SNR is maar 20% en de AGC is wel 99% Met de standaard Enigma II was dit nog 89% snr. De signalen zien er allemaal goed uit dus waarom is dit. Foutje in de programering of zie ik iets over het hoofd. Ik heb al een DM7000 draaien en die geeft netjes 85% snr aan. Hoor graag enige info Marco **Gemini User** DM500 DM800 DM7000 Is there anything better then this.!!
digitaal kijker Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 dat is eigen aan de Dreambox 800, is dus geen probleem,je hebt zeer goede ontvangst. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Gast DreamSat06 Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Mijn ervaring met een DM800 is dat je hoger moet zitten dan 6.60dB. Bij een lager signaal valt hij af en doet geeft blokken of doet het meestal helemaal niet meer. Een lichte regenbui geeft ongeveer -0,5dB en een zware regenbui ca -1,3dB. Bij sneew en een wolkbreuk is dit uiteraard meer. E.e.a. proefondervindelijk vastgesteld. Een omreken factor in % SNR kan ik niet geven. Dat blijkt niet bij elke ontvanger gelijk te zijn. Groet
Littlesat Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Mijn ervaring met een DM800 is dat je hoger moet zitten dan 6.60dB... Dat ligt aan de FEC en of het DVB-S of DVB-S2 is... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast DreamSat06 Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Origineel bericht van: Littlesat Mijn ervaring met een DM800 is dat je hoger moet zitten dan 6.60dB... Dat ligt aan de FEC en of het DVB-S of DVB-S2 is... Daar zal ik dan eens op gaan letten. Bedankt voor de info, zo leer nog eens wat. Groet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen