Fransyvy Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 @Ron: Uiteraard probeer je je bronnen te beschermen maar aan de andere kant koketteer je er maar wat graag mee dat je Michel persoonlijk goed kent. Kun je niet even simpel vertellen of dit apparaat op voorraad is of dat we nog even moeten wachten? Dat er geen Beta's uitgeleverd zijn weten we nu wel en geloof ik ook niet helemaal. Fransyvy Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3
Ron Geplaatst: 17 december 2008 Auteur Geplaatst: 17 december 2008 Dat staat duidelijk in het topic (mijn eerste bericht) en op de www.satellietland.nl Dat ik iemand ken, wil niet zegen dat ik zijn hele bedrijfsvoering ken en zelfs al zou dat zo zijn, denk ik niet dat het op prijs gesteld wordt als ik die op "straat" gooi. Wat ik begrepen heb is dat er zo'n enorm aantal backorders staat, dat zelfs al zouden er nu 6 pallets staan, is er nog niet voldoende om alle dealers te leveren. Diezelfde dealers hebben ook weer verplichtingen naar hun klanten die maanden geleden zo'n 8000 gereserveerd hebben. Ik vind het wel grappig om te zien hoe een aantal mensen (zonder namen te noemen) die toen het hardste riepen dat de 8000 nix was, nu vooraan in de rij staan om er een te kopen. Ron
kistedu Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ] Wat ik begrepen heb is dat er zo'n enorm aantal backorders staat, dat zelfs al zouden er nu 6 pallets staan, is er nog niet voldoende om alle dealers te leveren. Diezelfde dealers hebben ook weer verplichtingen naar hun klanten die maanden geleden zo'n 8000 gereserveerd hebben. Ik vind het wel grappig om te zien hoe een aantal mensen (zonder namen te noemen) die toen het hardste riepen dat de 8000 nix was, nu vooraan in de rij staan om er een te kopen. Ron Klopt wat je zegt, helemaal mee eens. Wat ik wel raar vind dat dealers of winkels aanbetalingen nemen voor apparaat die ze zelf nog nooit hebben gezien behalve op internet en geen idee hebben dus wanneer kunnen ze die ook leveren.
Fransyvy Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 @Ron: Uiteraard hoef je niet de bedrijfsvoering van Satellietland op straat te gooien maar helaas communiceert de nederlandse distributeur uitsluitend via zijn dealers naar de consument. Wij moeten eerst alle dealers bellen om te vragen hoe het zit met de verkrijbaarheid. Helaas zijn deze dealers ook niet allemaal even goed geinformeerd neem ik aan, anders hadden we het er hier niet over. We willen gelukkig allemaal hetzelfde: Dat de 8000 een enorm succes wordt! Overigens kijk ik net even op de site van Satelietland en daar staat heel duidelijk hoe het zit: De Dreambox DM8000HD PVR DVD is na een lange ontwikkelingsperiode eindelijk mondjesmaat leverbaar. Wij leveren momenteel uitsluitend aan dealers uit die langere tijd geleden reeds een voorbestelling hebben geplaatst. Eer dat dit model in de winkel als voorraad artikel verkrijgbaar is, zal helaas nog zeker tot januari duren. Een zalige kerst gewenst allemaal...helaas zonder 8000.... Fransyvy Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3
roymar Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Dat staat duidelijk in het topic (mijn eerste bericht) en op de www.satellietland.nl Dat ik iemand ken, wil niet zegen dat ik zijn hele bedrijfsvoering ken en zelfs al zou dat zo zijn, denk ik niet dat het op prijs gesteld wordt als ik die op "straat" gooi. Wat ik begrepen heb is dat er zo'n enorm aantal backorders staat, dat zelfs al zouden er nu 6 pallets staan, is er nog niet voldoende om alle dealers te leveren. Diezelfde dealers hebben ook weer verplichtingen naar hun klanten die maanden geleden zo'n 8000 gereserveerd hebben. Ik vind het wel grappig om te zien hoe een aantal mensen (zonder namen te noemen) die toen het hardste riepen dat de 8000 nix was, nu vooraan in de rij staan om er een te kopen. Ron Even off topic, maar mag jij wel commerciële linken plaatsen??? Beetje jammer!! Gr.Roymar Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Fransyvy Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 De naam van de distributeur noemen is niet echt commercieel...of toch een beetje. Het dient wel tot nut van dit topic. Fransyvy Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3
roymar Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 kan best tot nut zijn voor het topic, maar wordt anders ook niet getolereerd en er was ook wel een andere manier geweest om een punt te maken, maar ik wil verder geen woorden meer aan vuil maken. Is al weer te veel geweest naar mijn smaak![/off-topic] Gr.Roymar Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Visser1000 Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Wat een onzin! De site van een importeur die geen producten direct aan de consument aanbiedt is voor zover ik het kan constateren nooit als "commercieel" beschouwd. De DM8000 is strikt genomen commercieel in productie genomen (zie de site van dream multimedia en van de nl importeur) en door de grote vraag nog niet direct leverbaar. Enige tijd voor dat de dm8000 "leverbaar" was is al naar voren gebracht dat je moet reserveren om de box op korte termijn te verkrijgen.
Fransyvy Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Wat ik niet zo goed begrijp op dit moment is dat er niet veel meer over het gebruik van de 8000 geschreven wordt. Ik zou bijvoorbeeld graag willen weten of de geluidskwaliteit van de 8000 beter is dan bijvoorbeeld van mijn 7000. Fransyvy Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3
Gast flats Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Loopt toch niet te ouwehoeren man Er zijn er alleen door de officiele Nederlandse distributeur al 32 verkocht. Niet veel natuurlijk maar altijd nog 100% meer dan al die webshops die er 100 "verkopen" maar niets hebben liggen. mijn exemplaar is met 100% zekerheid geen "betamodel". In zoetermeer zit ook zo'n "fristy frustie". Als de officiele distributeur een scheet laat, was die van hem altijd harder:-)) Lahme niet lachuh om al die roddels waar geen ruk van klopt Ron wat is de advies prijs van de 8000 naar de dealers toe en hoe kan het dat nederland wel een aantal 8000 heeft verkocht en Duitsland niet ?????
arnoldl Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Fransyvy Wat ik niet zo goed begrijp op dit moment is dat er niet veel meer over het gebruik van de 8000 geschreven wordt. Ik zou bijvoorbeeld graag willen weten of de geluidskwaliteit van de 8000 beter is dan bijvoorbeeld van mijn 7000. bij optisch out kan ik me niet voorstellen dat er verschil in zit. of bedoel ja analoog ?? grtx , arnold
Gast pieterg Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Fransyvy Wat ik niet zo goed begrijp op dit moment is dat er niet veel meer over het gebruik van de 8000 geschreven wordt. Ik zou bijvoorbeeld graag willen weten of de geluidskwaliteit van de 8000 beter is dan bijvoorbeeld van mijn 7000. als je geluidskwaliteit belangrijk vindt, sluit je hem toch (optisch) op je versterker aan, en is er uiteraard geen verschil.
Dreeke Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Ik gebruik al sinds het begin de optische uitgang (net als bij de 800 die ik hiervoor had) en dat geluid is perfect voor mij. Wel geeft de receiver soms een hinderlijke ruis bij het omschakelen van MPEG geluid naar AC3 geluid. Groet, André Gigablue UHD Quad 4K Pro (2x DVB-S2X + 2x DVB-C)
Henksat Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: flats wat is de advies prijs van de 8000 naar de dealers toe en hoe kan het dat nederland wel een aantal 8000 heeft verkocht en Duitsland niet ????? Dat gaat een consument denk ik niks aan, jij vraagt toch ook niet aan de groenteboer wat ie inkoop voor een krop sla betaald, en die dingen zijn in Nederland gemaakt, vandaar het "voordeel" van de NL-distributeur. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
FNONAMUS Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Origineel bericht van: Henksat .....<<knip... Dat gaat een consument denk ik niks aan, jij vraagt toch ook niet aan de groenteboer wat ie inkoop voor een krop sla betaald, en die dingen zijn in Nederland gemaakt, vandaar het "voordeel" van de NL-distributeur. AMEN! Sommigen hebben er moeite mee dat het gewoon om "HANDEL" gaat, waar mensen van moeten eten. Als je het niet kan betalen koop 'm dan niet. Ik droom van een Lamborgini, maar het ontbreekt me aan de laatste paar euri Maar toch dan geen cent teveel hé! Kwaliteit kost geld, en voor service betaal je (terecht) ook. Todays dummy is tomorrows expert!
Aanbevolen berichten