Ga naar inhoud


VDR icm XBMC


Sis

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Op dit youtube filmpje zie je hoe de gebruiker een menu item heeft naar Televisie. Vervolgens start VDR op een wel heel erg mooie manier op. Wanneer hij afsluit, komt ie netjes weer in XBMC.

Youtube video

 

Weet er iemand hoe je dit voor elkaar krijgt?

 

Thanks

Sis

 

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die had ik ook al gezien maar ik ben er in iedergeval niet achter gekomen hoe deze gebruiker dit gedaan zou hebben. Ten eerste is dit een XBMC versie waar de/een optie TV in het menu (al) is opgenomen en in de laatste versie (die ik heb) is dit nog niet het geval. Mischien dat het een ontwikkelaar of iemand dicht bij (een tester) de bron is.

 

Ik had wel gevonden dat je via een "script" de VDR frontend kan opstarten alleen dan komt het bij "scripts" te staan en niet, zoals op het filmpje, heel netjes in het menu.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mike Philippens
Je kunt gewoon zelf het menu aanpassen van XBMC. Het zijn xml files die je kunt aanpassen. Het zou dus mogelijk moeten zijn om er een optie aan toe te voegen.


Thanks!!! Hier ga ik morgen eens mee aan de slag.
Damn, wat is XBMC mooi geworden tov een paar jaar geleden....

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat ik net even met de XBMC settings op de xbox te spelen kom ik daar de skin uit het youtube filmpje tegen smile Was eigenlijk meer aan het neuzen wat er allemaal veranderd want sinds de installatie van de nieuwe versie. Aangezien ik de skin "Project Mayhem" altijd al gebruikte was ik nog niet naar een andere skin/zettings wezen kijken.

 

Die "skin" is dus gewoon een andere skin die standaard wordt geinstalleerd. Ik was al van plan de xml files van XBMC te bekijken of die te veranderen zijn want "TV kijken" menu zit dus al in deze skin.

 

Nu nog even zorgen dat de "VDR front-end" gestart wordt als "we" die kiezen wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het inderdaad ook gezien. Ik heb op basis van die skin nu ook mijn PM.HD skin aangepast zodoende dat TV Kijken ipv scripts staat.

 

TV Kijken is vervolgens gelinked aan XBMC.Quit(). Vervolgens draait er een scriptje dat afwisselend XBMC en VDR opstart.

 

Het komt er dus op neer dat als XBMC stopt, VDR vanzelf opstart, en omgekeert...

 

Gr

Sis

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Hmmm, dat is ook wel makkelijk en eigenlijk veel beter... Zat eigenlijk zelf te denken om de VDR front-end te starten als ik de TV-optie zou kiezen alleen zou XBMC dan blijven draaien en resources inpikken/vasthouden wink


Niet enkel resources. Ook zal XBMC blijven reageren op de remote control...

Wat je wel moet doen, is de VDR backend opstarten met --lirc=/dev/null en vervolgens de frontend met --lirc.
Op die manier werkt de remote alleen op VDR als de frontend draait.

Gr
Sis

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...