Ga naar inhoud


Quadro of quattro in deze situatie


Erik Slagter

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een schotel met vier LNB's met elk twee uitgangen, twee diseqc switches, naar twee ontvangers toe.

 

Over een tijdje gaat één van de ontvangers vervangen worden door een exemplaar met drie tuners, waardoor ik voor 1 tot 4 lnb's (dat moet ik nog even zien) uiteraard nieuwe lnb's zal moeten aanschaffen, wat extra kabels moet trekken en wat extra switches zal moeten halen.

 

Hoe e.e.a. met quattro LNB's te doen ligt voor de hand, zelfde principe als dat nu gebruik, maar dan met vier switches ipv twee.

 

Nou is het in dit geval volgens mij ook mogelijk om quadro's te gebruiken, alleen zul je dan een ander soort switch moeten gebruiken.

 

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en heeft het (afgezien van de iets lagere prijs) voordelen boven een opstelling met quattro's? Is het zowiezo werkend te krijgen zoals ik wil? Volgens mij betekent het dat het kan voorkomen dat alle vier de tuners hun signaal dan van 1 uitgang van 1 lnb betrekken, ik weet niet of dat wel kan...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Erik Slagter

Hoe e.e.a. met quattro LNB's te doen ligt voor de hand, zelfde principe als dat nu gebruik, maar dan met vier switches ipv twee.

Nou is het in dit geval volgens mij ook mogelijk om quadro's te gebruiken, alleen zul je dan een ander soort switch moeten gebruiken.

Precies andersom. Er zijn QUAD's en QUATTRO's. De QUAD's doen wat je nu gewend bent, namelijk hebben vier gelijk werkende uitgangen die zich allemaal gedragen als zelfstandige LNB's.

De QUATTRO's hebben vier uitgangen die allemaal verschillen van elkaar. Daar heb je andere switches bij nodig.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
ik weet niet of dat wel kan...

kan natuurlijk.
Qua prijs wordt het niet minder duur omdat de benodigde switch duurder is. Voordeel is wel dat je een overzichtlijker instalatie krijgt doordat alles via één switch loopt.
In jouw situatie heb je dan een 17/4 multiswitch (of gangbaarder 17/8) nodig. Op de ingangen sluit je maximaal 4 LNB's met per LNB 4 coax kabels (LV/LH/HV/HH) aan. De 17e ingang kun je voor normale TV coax gebruiken. Op de uitgangen kun je dan 4 (of 8) satelliettuners aansluiten.
Ik dat zelf al jaren zo draaien met 5-6 tuners via een 17/8 switch op 4 satellietposities.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...