tajvdz Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 ik had vandeweek problemen met mijn harde schijf. ik kreeg een foutmelding. na een reboot werkte het weer. ik had even geen mogelijkheid om de opgenomen bestanden te backuppen dus ik heb de schijf tijdelijk vervangen. er zat een maxtor in van 125 gb die bijna vol was. Ik heb er een samsung spinningpoint van 30 gb ingestopt, geformatteerd en een kort stukje opgenomen. Nou had ik de opgenomen bestanden alleen niet afgespeeld want ik dacht hij neemt op dan zal het wel goed zijn. Ik heb 4 programma's op de timer ingeprogrammeerd en wilde die net gaan kijken. De programma's staan netjes op de schijf maar zijn niet normaal af te spelen. De opname hapert en stottert heel erg. Er is een fractie beeld, staat stil en loopt een fractie door, enz. Nou had ik gister dus een korte testopname gemaakt van een halve minuut ofzo. Ik dacht wat zal er gebeuren als ik dat download naar de pc en daar afspeel. Nou wat me meteen al opviel was dat het ruim een minuut duurde voor het bestand van 8 MB was gedownload. Ik speelde het .ts bestand af met VLC mediaplayer en dat ging zonder problemen. Het liep gewoon in de goede snelheid en haperde niet. Daarna een iets langer stuk opgenomen en die gedownload (32 MB). dat zou 10 minuten gaan duren. Ik keek naar de downloadsnelheid van de FTP verbinding en die was iets meer dan 100 KB/s. Ik denk dus dat het probleem wordt veroorzaakt door de leessnelheid van de schijf. Als het niet is op te lossen moet ik mijn andere schijf maar weer terugplaatsen. De opgenomen bestanden zijn dus nog wel blijkbaar maar gaat echt een eeuwigheid duren zo om ze van de schijf af te krijgen. Zou het eigenlijk eens moeten proberen als ik de schijf aan de pc hang. Ligt dit aan de schijf of een instelling op de dreambox?
tajvdz Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Geplaatst: 18 december 2008 niemand hier een verklaring voor?
columbo Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Probeer eens een goede HD bijv.Maxtor 7200 rpm, en niet een van een afgedankte PC.voor verdere info zie gebruiks aan wijzing van je Dreambox.
tajvdz Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Geplaatst: 18 december 2008 in een pc heeft ie altijd goed gewerkt. volgens mij zijn ze beide 7200 rpm. maar hoe kan het dan dat de bestanden wel goed weg geschreven worden maar dat het met lezen fout gaat?
chrisch Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Hoe heb je de schijf geformatteerd? FAT32 of Extfs? Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen