Gast Beve Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Voor een project met IP media players zoek ik een oplossing om een MPEG Transport Stream te multicasten over IP. Het is de bedoeling dat een aantal TV zenders op basis van een multicast stream op het IP bedrijfsnetwerk worden gezet. Transcoding is niet nodig, de MPEG stream mag “as is” worden uitgespeeld via MPEG-TS (SD & HD). Met VLC kan ik dit bereiken door de stream met HTTP aan te pakken, en vervolgens te multicasten als MPEG-TS. Ik zoek echter de mogelijkheid om dit direct vanuit de Dreambox te doen. Via Google heb ik wel wat gevonden (streamts), wat dit zou kunnen doen. Heeft iemand ervaring met IP multicasting van een MPEG-TS vanuit de Dreambox? Per zender zal waarschijnlijk een dreambox nodig zijn, maar dat is geen probleem.
Gast M4RTiN Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 http://www.sat-industry.net/forums/dreambox-development/6593-developer-vlc-dreambox.html misschien kan je hier iets mee! Dit is het enige dreambox multicast wat ik heb gezien (VLC voor dreambox gecompileerd)
satvet Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Dat kan(/kon?) met BitControl, is commercieel dus ff g'n.
Gast MiLo Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Aanpassen van de code lijkt me dan de aangewezen weg. De ingebouwde Streamproxy stuurt al zenders uit naar TCP, omzetten naar UDP zou weinig moeite moeten zijn. Als je niet wil programmeren, moet je maar een PCtje inzetten om de vertaling van TCP naar UDP te doen (met VLC), is financieel gezien ook wel de aantrekkelijkste optie. Een 7025 kan in z'n eentje een zendertje of 8 over het netwerk versturen. Ik heb 't zelf al met 5 getest en dat werkte prima.
Mrbeam Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Het is niet zo zeer van het willen programeren, maar ik heb de kennis en kunde niet :-( Het standaard kunnen uitsturen van multicast SP_streams zou toch erg mooi zijn. Nu moeten er extra pc worden inzet die geld en stroom kosten. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Ron Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: Mrbeam Het is niet zo zeer van het willen programeren, maar ik heb de kennis en kunde niet :-( Het standaard kunnen uitsturen van multicast SP_streams zou toch erg mooi zijn. Nu moeten er extra pc worden inzet die geld en stroom kosten. Mis ik hier iets? Ben jij nou de vraagsteller?
Gast MiLo Geplaatst: 19 december 2008 Geplaatst: 19 december 2008 Hoeveel kijkers zullen er gemiddeld zijn? Belangrijke vraag, want als er 8 of minder zijn, dan kun je met een enkele onaangepaste 7025 al uit de voeten en onder de 16 is het toepassen van multicast een grotere bron van ellende dan het waard gaat zijn... Stroomgebruik: Ik denk dat de 20-50W die dat PCtje gebruikt minder zal zijn dan wat de dreamboxen en niet te vergeten de nu ineens continue bezette netwerkswitches in je bedrijf gaan gebruiken. Vreemd hoe weinig bedrijven beseffen dat de TL buizen in het kantoor vaak meer stroom gebruiken dan de PCs die eronder staan. Aanschaf: PCtje kost rond 200 euro, da's een fractie van wat je aan dreamboxen gaat uitgeven. Dat ene PCtje kan overigens de streams van ALLE boxen van TCP naar UDP omzetten.
Gast Beve Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Er zullen tientallen multicast clients op het netwerk zitten. Het LAN zelf is al multicast enabled, en de media player (set-top box) stuurt netjes een IGMP Join uit. Het video verkeer wordt dus niet geflood in het hele netwerk. Dit maakt het heel schaalbaar, het maakt niet uit hoeveel clients er gelijktijdig kijken. VLC ondersteunt overigens standaard ook IGMP als je deze als player gebruikt om multicast streams te bekijken. Het gaat om meerdere kanalen, als ik dan VLC gebruik heb ik meerdere PC's nodig aangezien VLC maar 1 stream kan omzetten naar multicast. Ik heb op Internet inmiddels een bedrijf gevonden die voor 10 Euro een aangepaste streamts levert voor de Dreambox met multicast ondersteuning. Binnenkort wil ik dit gaan testen.
Gast MiLo Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: Beve Dit maakt het heel schaalbaar, het maakt niet uit hoeveel clients er gelijktijdig kijken. Maar wel waarnaar ze kijken. Als ze allemaal iets anders kijken heb je helemaal geen voordeel... Hoeveel kanalen ga je uitsturen? (met 4 megabit per kanaal zul je op een 100 Mbps netwerk niet meer dan 20 kanalen willen...) Origineel bericht van: Beve Het gaat om meerdere kanalen, als ik dan VLC gebruik heb ik meerdere PC's nodig aangezien VLC maar 1 stream kan omzetten naar multicast. Maar je mag VLC wel meer dan eens op dezelfde PC draaien.Omzetten van bijvoorbeeld 16 streams door 16 instanties van VLC op een enkele PC moet geen probleem zijn. Aan een enkele PC heb je dus nog steeds genoeg. Afhankelijk van de kanaalselectie zou je de hele transponder op het netwerk kunnen uitsturen vanaf de dreambox(en). Kan elke client er zelf de streams uitfilteren die hij hebben wil, veel zuiniger met resources dus. Ik meen daar al eens iets van gezien te hebben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen