Ga naar inhoud


Powerpoint vraagt om een wachtwoord


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik gebruik MS Office 2007 onder Windows Vista Premium. Ik krijg geregeld mails met een PPS bestand als bijlage. Deze week heb ik er 2 gehad die ik niet kan openen omdat hij aangeeft dat er een wachtwoord in zit.

 

De verzenders zeggen echter dat dit absoluut niet zo is. Zij openen hem zonder probleem. Ik heb ze doorgemaild naar mijn vrouw (die heeft exact dezelfde laptop) en die opent ze ook zonder probleem.

 

Verder heb ik geen probleem met Powerpoint bestanden. Alleen (tot nu toe) met deze 2.

 

Zoeken op Google gaf in andere forums ook een paar mensen die hetzelfde hebben. Alleen wist men daar niet hoe dit op te lossen is. Misschien zijn we hier slimmer? smirk

 

Iemand een idee in welke richting ik de oplossing moet zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Vincent,

 

Ik wilde de vraag niet te uitgebreid maken. :D

 

Ik heb 4 programma's waarmee ik Powerpoint bestanden kan openen. MS Office dus. Ik heb ook Ashampoo Office 2008, alsmede OpenOffice 3.0 + de Microsoft Powerpoint Viewer 2007.

 

Alle 4 open ze hem niet en geven een melding die bij alle 4 met een "wachtwoord" te maken hebben.

 

Dus zeg het maar. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Powerpoint Viewer had ik er ook bij staan (alhoewel dat natuurlijk geen 'programma' is). Oh, je zult hem best kunnen openen. De afzender en mijn vrouw kunnen dat ook, maar ikke niet.

 

Hoe krijg ik dat bestandje bij je? Als ik je een PM stuur, kan en mag ik daar dan een bijlage bij doen? Stuur mij anders een PM met jouw e-mailadres.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het kunnen dat je prg's de pp's in edit mode willen openen , dan krijg je automatisch de vraag naar een wachtwoord als de file is beveiligd ??

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Presentaties bij je vrouw openen en dan daar opslaan en weer op je eigen p.c. openen?


Hoi Vincent,

Leuk geprobeerd, maar het lukt niet. Zij kan dus zonder meer het bestand openen, maar toen ze eerst Powerpoint opstartte om dat bestand te openen en daarna opnieuw op te slaan, lukte dat ook niet. Zij kreeg toen ook iets over een password te zien.

Ik heb zojuist ook MS Office 2007 nog gedeinstalleerd en daarna opnieuw geinstalleerd, maar dat gaf ook geen soelaas.

Er zal wel e.o.a. programma zijn geinstalleerd die ergens een instelling heeft aangepast zodat het bij die 2 bestanden niet meer werkt. Of zo iets. In ieder geval lukt het bij die andere vele PPS bestanden wel. Ik geloof het nu dus wel.

In ieder geval bedankt voor je hulp en mocht je dat bestandje alsnog willen hebben, dan moet je me toch in een PM je mailadres even doorgeven.

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...