Ga naar inhoud


AAF ALL IN ONE XMAS EDITION 2008


Gast Black_64

Aanbevolen berichten

Mijn bevindingen:

 

rgb werkt niet.. groen beeld ...

cvbs wel, beeld is al veel beter als vorige versie

initialisatie HDD gaat niet goed ( extern usb )

zapt sneller

geen beeld op HD kanalen, dit is toch vrij ernstig smile

boot nu wel met HDD aangesloten ( vorige versie niet )

 

De image is weer beter geworden!. Hier gaat ie er weer af (reden: rgb en de HDD). Maar volgens mij komt het wel goed allemaal. Mooi stukje soft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn bevindingen: super wink

 

De belangrijkste dingen voor mij zijn:

1. snel zappen

2. beeld op SD en HD

3. beeld op gecodeerde NL kanalen (ik gebruik nu de kaartlezer in een dm500)

4. stabiel en snel draaiende schotel

5. snel opstarten

6. MHW epg

 

Op punten 1, 3, en 4 scoort de E2 eigenlijk beter dan de originele software. Punt 2 is gelijk. Ik heb er nog geen harde schijf of zo aanhangen, dus met opnemen heb ik nog geen ervaring.

 

Puntje 5 is natuurlijk een ramp, de originele software was al sloom, maar met barry allen en enigma2 is het echt niet beter. Daarom heb ik de mytest.py aangepast (volgens instructies op andere forums), zodat hij bij een druk op de rode knop in standby gaat als een dreambox, in plaats van helemaal uit. Uit standby is een kwestie van seconden.

 

Puntje 6 is helaas niet meegecompileerd, maar de originele software heeft dat ook niet. Hopelijk zet AAF/DuckTales de volgende release dat vlaggetje wel aan bij het bouwen...

 

Overigens is dit het eerste E2 image dat ik op de kathrein heb geprobeerd, en ik heb er zoveel vertrouwen in, dat de kathrein nu bij mijn vader staat. Hij is een typische kijker, geen knutselaar, dus dan moet het spul het gewoon doen.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook prachtig beeld op de sd + hd kanalen whistle met de ba versie, deze ba is ook een stuk uitgebreider en volgens mij stabieler dan de flash versie (in de flash heb ik terug aaf draaien).

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel,

 

we zijn met de flashversie al een stuk verder geraakt.

bij mij door eigen instellingen nu ook de klok in standby

samba op gang gekregen (eindelijk)

nu volgend probleem : mijn externe hdd word wel herkend in kcc expert menu, ook in mediaplayer van Xmas, maar ik kan hem niet toevoegen om op te nemen.

 

in kcc zie ik dit :

device : /dev/sdb 1

type : Win95fat32(lba)

filesystem : ext2

label : RECORD

 

in automount.ini staat nu dit :

USBView=Dev

USBMount=/media/usb

MovieMount\Label=DUMMY

RECORD\Label=/hdd

SWAP\Label=/swap

XE2BA\Label=/var/baroot

 

iemand tips?

 

heeft er ook iemand een tip ivm de mediascanner?

mijn nas server en mijn dm600pvr word in mediaplayer goed gezien enkel moet je altijd die mapjes afgaan als : interne flash

dan media

dan samba....enzo verder

dan krijg je de mappen te zien, tzou leuk zijn dat hij direct de juiste mappen toont, zonder 8 niveaus te moeten zakken

ook hier iemand tips?

 

greetz

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de flash heb ik nu aaf2.0e_flash.img zitten.

 

USB stick geformmateerd op FAT32 (voluemenaam XBA)

 

Frontdisplay aangezet in het menu

 

Via KCC 2nd bootloader geinstalleerd

 

Dan Barry 5.3.6 en baboot_v0.6.tar.gz er opgezet.

 

Dan Image in partitie installeren

(AAFmod_E2-BA_Weihnachtsimage_TDT_rev600.tar.gz)

 

Oftwel, netjes de handleiding gevolgd die er bij zit..

 

Ik krijg het Flash menu tijdens het opstarten netjes te zien maar blijft met een USB image tijdens het opstarten hangen. Of hij blijft rebooten of er blijft Kathrein UFS910 in beeld.

 

Waar moet ik dit in zoeken?

post-53-1318260067,5361_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoelang je gewacht hebt bij het opstarten met ba. Maar hier bleef 3 a 4 minuten Kathrein ufs910 op het display staan alvoorens door te starten. In Kcc ziet het er goed uit.

 

Dus misschien nog eens proberen met ba en wat geduld ??

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg het bij mij alleen voor elkaar met AAF2.0e in flash. Aanvankelijk uren zitten klooien met de original 1.06 met 2nd stage bootloader, en daarbij herstarte de box telkens. Daarna geprobeerd met AAF 2.0e, en toen ging het meteen de eerste keer goed.

 

Overigens heb ik ook zo'n doos waarbij KCC in standby (met klok) geen stick ziet. Als ik de kathrein gewoon aan laat staan lukt alles wel.

 

Een tweede punt waar ik tegenaan liep toen ik de kathrein bij mijn vader heb geplaatst: als je netwerkinstellingen niet goed zijn, kan de E2 versie blijven hangen met 'LOADING MODULES' in het scherm. Thuis bij installatie zat ik op subnet 192.168.1.0/24, mijn vader gebruikt 192.168.2.0/24. Na bij mijn vader het netwerk anders in te richten startte de kathrein netjes door. Raar maar waar wink

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -= [ Appien
=-]Helaas....

2.0e zit nu in de flash.. Er komt een paar keer Kathrein UFS-910 in beeld en na een tijdje blijft het zwart.. helemaal niets te zien op het display.

En als ik de e2_RSP_beta_1.1_TDT_600_ZILDAN opstart, blijft het rooie ledje alleen branden. Gemiddeld 10 minuten gewacht.


Heb je ook nog een USB harde schijf aangesloten, of een 2de USB stick ? Zoja, dan moet je eens proberen met alle andere usb apparaten losgekoppeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...