Ga naar inhoud


Werkt externe usb/esata schijf van 1TB?


rolandb

Aanbevolen berichten

Is er hier misschien iemand die een externe schijf van 1Tb werkend heeft op de 800? Ik heb er laatst eentje bij de "Duitse grootgrutter" gehaald. Heb deze inmiddels zowel via usb als esata geprobeerd.

 

De ontvanger (v.v. Gemini 3.9) ziet de schijf zowel via usb als esata wel, mounten via het blue panel gaat ook maar opnemen ho maar. Dan krijg ik de melding dat er geen schijf zou zijn of deze niet geformatteerd is. Dus dacht ik, dan zal de Dream de schijf wel niet correct formatteren en heb ik dit vervolgens zelf even op een linux systeem gedaan in ext3. Maar helaas, zelfde resultaat.

 

Als ik via het menu van de 800 de schijf controleer krijg ik vrij snel de melding: "segmentation fault". Hierdoor lijkt het dat de 800 niet met deze schijf kan omgaan.

 

Weet iemand waar het misgaat? Is er iemand die een dergelijke (grote) schijf wél werkend heeft op de 800?

 

MVG, Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dankzij de plugin vermeld in deze posting werkt het hier nu ook eindelijk.

 

Maar na een herstart moet ik de setup weer opnieuw doen....

 

Conclusie: Mounten/formatteren via Gemini menu verloopt (iig met deze disk) niet correct. Met bovenstaande plugin wel. Tot de herstart van de DB. Hopelijk komt hier nog een fix voor.

 

MVG, Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandb
En dankzij de plugin vermeld in deze posting werkt het hier nu ook eindelijk.

Maar na een herstart moet ik de setup weer opnieuw doen....

Conclusie: Mounten/formatteren via Gemini menu verloopt (iig met deze disk) niet correct. Met bovenstaande plugin wel. Tot de herstart van de DB. Hopelijk komt hier nog een fix voor.

MVG, Roland
Je kan in de /etc/init.d/bootup fil deze regel inzetten mount/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd/dan werkt het ook na een reboot
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satlove
Je kan in de /etc/init.d/bootup fil deze regel inzetten mount/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd/dan werkt het ook na een reboot


Inderdaad, dit 'does the job'. Had eerst klakkeloos copy/paste gedaan. Maar het werkte uiteraard niet zonder spatie tussen mount en /dev....

Dank Satlove!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandb
Origineel bericht van: satlove
Je kan in de /etc/init.d/bootup fil deze regel inzetten mount/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd/dan werkt het ook na een reboot


Inderdaad, dit 'does the job'. Had eerst klakkeloos copy/paste gedaan. Maar het werkte uiteraard niet zonder spatie tussen mount en /dev....

Dank Satlove!
Goed dat het werkt smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...