Gast pieterg Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: Alfi Is er een duidelijk zichtbaar verschil in kwaliteit tussen gewoon scart RGB of component? Nee, op PAL resolutie is er geen enkel verschil. RGB en component hebben dezelfde bandbreedte, en zijn 100% gelijkwaardig.
Alfi Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Dank voor je antwoord Pieter. Ik lees echter verschillende meningen hierover en zou het op prijs stellen om wat ervaringen te horen van mensen die hun 7000 daadwerkelijk met component hebben aangesloten t.o.v. RGB. Groetjes, Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast pieterg Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: Alfi Dank voor je antwoord Pieter. Ik lees echter verschillende meningen hierover en zou het op prijs stellen om wat ervaringen te horen van mensen die hun 7000 daadwerkelijk met component hebben aangesloten t.o.v. RGB. wel ervaring met component vs rgb op 7020, 600, 7025, 800, 8000, als dat ook mag. Je 7000 is (evenals de 7020, 500, 600, 7025) niet ontworpen voor compoment. Het is wel werkend te maken door wat condensatoren te vervangen, maar het resultaat is dan gelijk aan RGB. Alleen mis je het automatisch omschakelen van aspect ratio, omdat je scart pin 16 niet meer aansluit. Gewoon rgb blijven gebruiken dus, tenzij je een TV of beamer hebt die geen rgb ondersteunt, maar wel component, dan zal je wel moeten (s-video of composite wil je natuurlijk echt niet gebruiken). Bij de 800 en 8000 is het verhaal iets anders, die kunnen wel by design component aan (8000 zelfs met tulpjes achterop). Tot PAL resolutie is het resultaat ook daar uiteraard gelijk aan RGB, maar omdat de 800(0) ook hogere resoluties kunnen uitsturen, is op deze boxen component aan te raden in plaats van RGB. Als je TV tenminste geen HDMI of DVI heeft, want HDMI en DVI winnen het uiteraard weer van component.
Madshark Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: Alfi Dank voor je antwoord Pieter. Ik lees echter verschillende meningen hierover en zou het op prijs stellen om wat ervaringen te horen van mensen die hun 7000 daadwerkelijk met component hebben aangesloten t.o.v. RGB. Groetjes, Alfi Het klopt dat een DM70x0 (na de fix) min of meer dezelfde kwaliteit uitstuurd. Echter maakt het wel uit wat jouw display of deinterlacer/scaler het liefst als input zien. Oudere TV's werken intern volledig op RGB, nieuwere (HD) apparatuur meestal op YPbPr. Geef je dus RGB dan wordt het eerst omgezet naar YUV. Mijn Panasonic plasma laat vloeiender plaatje zien met YPbPr als source dan RGB. (overingens gaat dat beiden gewoon met de SCART-SCART kabel) Maar mijn deinterlacer/scaler die in mijn Onkyo zit kent geen RGB input, zodoende is het voor mij lonend geweest om mijn DM7000 aan te passen en met component aan te sluiten.
Alfi Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Pieterg, madshark, Dank voor jullie uitgebreide antwoorden. Mijn TV heeft zowel een rgb als een component. Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen, eerst met de kabel alleen en als ik de bekende strepen in beeld krijg doe ik even de condensator mod. Als het niet beter wordt heb ik pech. Wordt het wel beter dan laat ik het hier ook even horen. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
naitsirhc Geplaatst: 29 december 2008 Auteur Geplaatst: 29 december 2008 Ook ik heb condensatoren besteld...( MKT Kondensator). Ik wacht eerst even af, wat het beeld is zonder mod. Is het niet om aan te zien, dan gebeurt er niks. Zo niet, dan gaat de soldeerbout erin Nu alleen nog graag de bevestiging dat ik de juiste condensatoren heb besteld...... Und TschjuB
woodytwo Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Het klopt dat een DM70x0 (na de fix) min of meer dezelfde kwaliteit uitstuurd. Echter maakt het wel uit wat jouw display of deinterlacer/scaler het liefst als input zien. Oudere TV's werken intern volledig op RGB, nieuwere (HD) apparatuur meestal op YPbPr. Hallo, ook ik wil het proberen met de scart-->component kabel welke ik nog moet aanschaffen voor de verbinding tussen een samsung LE32A557 en een DM7025 (production date 2006/09/06, s/n 690603020015013) Ik heb bijna alles gelezen ivm met component, alleen nog niet dat iemand ook de hardware mod. op zijn 7025 heeft uitgevoerd. Wel 7000 en 7020. kan iemand hier uitsluitsel over gegeven? Alvast bedankt
naitsirhc Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 nou vandaag condensatoren erin... nog steeds bij het opstarten een paars gemini logo, was bij scart altijd geel. Nadat ik de dreambox( nadat ik YPbPr aangevinkt heb ) herstart heb, wordt het logo eerst paars en na doorstart wordt het logo geel.....voor de rest wel een strak beeld. Heb het nog niet kunnen testen met een testbeeld. (die kan ik niet vinden ) Is de hardware mod nu gelukt, of niet....zo niet, dan moet ik tantaan condensatoren bestellen. Und TschjuB
columbo Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 ik zou als ik jou was TANTAAL condesatoren bestellen,deze zijn veel kleiner dus minder plaats nodig.of anders de RGB op je plasma gebruiken dan heb je niets nodig.Ik heb zelf een 7020 op een LG 42" plasma tv aangesloten perfekt beeld een haar scherp met scart kabel tv ingang op RGB.
naitsirhc Geplaatst: 5 januari 2009 Auteur Geplaatst: 5 januari 2009 Ik neem aan dat je Scart RGB ingang op de tv bedoelt....Die zit dus niet op mijn TV....Pioneer KRP-500M Und TschjuB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen