Ga naar inhoud


[Strong] firmware wijzigen


Hanniebal

Aanbevolen berichten

we hadden gisteren op de rommelmarkt een strong srt 8000 gekocht voor vijf euro. De vrouw zij dat ie helemaal 100 procent in orde was. Thuis aangesloten, en wat blijkt? hij doet het uitstekend. Ik heb toen het ding even nagegekeken en er zit een andere software in dan die standaard vanuit de fabriek. Maar ik wil graag de oemsoftware(versie 20) vanuit de fabriek installeren. Iemand enig iedee hoe dit moet? op deze site staat hoe het moet, alleen heb ik dan twee kabels nodig?? ik namelijk alleen een seriele kabel..

 

bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja inderdaad, je bent 2 kabels nodig, 1 voor de communicatie en 1 voor het verzenden.

 

je kunt er trouwens beter sattracker opzetten, meer mogelijkheden enzo.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan wil ik nog even wat info meer hebben. ik heb em nog niet geflashd, ik mis nog een kabel seriël male/female. ik heb intussen maar de zenders opnieuw ingeladen, maar nu ontbreken de rtl zenders, discoverychannel en animalplanet. Ik weet dat die zenders in hetzelfde frequentie zitten (zeg ik het goed?). weet iemand hoe ik dat dan kan oplossen. en mij vertellen hoe die flash software werkt die ik had gedownload van http://www.weethet.nl/dutch/sat_updatestrongsrt8000.php

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat blijkbaar er geen link naar mijn site geplaatst mocht worden, mijn excuses daarvoor, ik wist het niet.

heb ik nu het bestand dat ik bedoelde als bijlage toegevoegd.

 

MVG. Gerard

sattrackerNL5 BETA1 8000.bin.zip

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst even de ontvanger aan edstrong of de strongloader hangen om te zien of het echt een 8000 is of een 8000 met nieuwere print die wij 8100 noemen, anders gaat het flashen wellicht verkeerd daar de software niet compatible is

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop vast met het patchen van een Strong 8000.

Via de mediabox loader heb ik geprobeerd SatTracker er in te zetten maar het eindigt zoals in het item "uitleg voor beginners". Door de ontvanger 3 keer uit en weer aan te zetten komt de start mededeling weer te staan.

Alleen heb ik uiteindelijk geen display meer maar welk verbinding met de Strong.

Terugpatchen naar de originele firmware loopt vast omdat de printer een foutmelding geeft. Dit is bij blok bfcf0000.

 

Wat moet ik doen? Kan ik de ontvanger gewoon uitzetten? De loader stoppen?

Kortom: Help !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij loopt inderdaad tot aan BFCF0000, alleen daarna gebeurt er niets meer en geeft de printer aan dat die vastloopt.

 

Vreemd genoeg heb ik de Strong toch werkend en heb blijkbaar Sattracker versie 3 er nu op. Krijg wel in de display de melding Hellum.

Waarom eindigt zowel Loader2000 als EdStrong niet met een normale afsluiting?

 

Wat mij ook niet duidelijk is (na al heel veel te hebben gelezen) in welke volgorde er nu precies moet worden gepatched. De firmware die ik verzameld heb is allemaal met verschillende file grootte. Er zijn blijkbaar losse patches maar moeten die dan zomaar als firmware in de Strong gestopt worden (lijkt mij niet). Heeft dat geen eigen plek binnen de firmware zoals bij de Philips-dozen?

 

Ben in ieder geval blij dat de Strong het nog doet, maar ik zou er toch nog meer uit willen halen.

Heb jij nog wat tips, naast wellicht de antwoorden op mijn vragen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattracker 4.0 erin, daarna en kanalenlijst laden, dan de emu patsh van 29-12-2008 en dan de patch 4.0.

 

De firmware is de gehele firmware en een patch is dat je alleen een blok overschrijft van de firmware. Zonder patch geen beeld met Sattracker.

 

Lees het stukje over patch 4.0 en lees hier en daar nog wat over SCT. Er valt nog genoeg te ontvangen met de Strong. Als de deco stopt bij BFCF dan is niet de gehele firmware overschreven en zal je waarschijnlijk in unprotected modus moeten verder gaan.

Zie ook de help tab in de nieuwste Edstrong 6.5e.

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp, Sattracker 4 zit er in en ik heb beeld.

 

Ik begrijp dat de opbouw van de firmware dus net als bij de Philips ook uit modules bestaat, maar hoe moet je die nu in de Strong zetten. Alsmaar via firmware naar de Strong sturen? Of moeten de andere tabbladen van EdStrong gebruikt worden. De help functie is bij mij in het Italiaans of Spaans en dus niet te volgen.

 

Je schreef ook over unprotected modus, maar waar kan ik dat instellen in EdStrong?

 

Ik zal mij verder nog gaan inlezen over SCT. De Strong had ik van de buren gekregen en zag dus op Internet dat de ontvanger heel goed bruikbaar is en vergelijkbaar met de Philips 6073.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...