Ga naar inhoud


[Portofoon] Standaart C520 Porto (Audio eindtrap vliegt eruit).


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Wat kan de oorzaak zijn dat bij mijn portofoon Standaart C520 de audioeintrap eruit vliegt.Steve heeft hem al 2x met suc6 gerepareerd dan werkt hij prima maar naar een uur of 3 continu luisteren en werken met de portofoon is het einde verhaal.Dan klinkt het geluid weer heel zacht uit de speaker.Steve heeft alles na gekeken en niks geen fouten kunnen vinden.loont het nog de moeite om dit voor de derde keer te laten repareren?Of is er een vergelijkbaare porto op de markt met de zelfde specificatie als de C520 van Standaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Gebruik je hem soms op een hogere spanning als 7,2 volt(klein batterijpack)?
Als je nl een "dikker" accupack gebruikt gaat de spanning ook omhoog en dan wordt hij snoeiheet blush Ik heb er 2 en als ik die op hoog vermogen gebruik heb ik deze meestal aan een aluminium plaat vastzitten dan koelt hij beter. Voor mobiel niet erg handig natuurlijk maar voor thuis prima. Ik gebruik hem meestal op "Lo", op High alleen als ik even wat extra power nodig heb. Maar voer dan geen lange qso´s wink


Ik gebruik een 9V pack die zat erbij plus een reserve pack ook 9V
Het gekke is dat er in de handleiding die erbij is niet over gepraat wordt daar zeggen ze dat de spanning tussen 6V en 16v gewerkt kan worden.Ik blijf het vreemd vinden.Het zend gedeelte werkt gewoon goed, maar het geluid valt weg de audio chip (NJM2073M)vliegt er dan uit die gaat dan naar de mallemoeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...